Gå til innhold

Når du og svigersøsteren din ikke tåler trynet på hverandre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har et problem med min svigersøster, altså min samboers brors kjæreste. Hun har vel og merke 13 år eldre enn meg (37) veldig sjenert og snakker ikke mye. Hun er veldig folkesky og sier helst minst mulig i sosiale settinger. Det har seg slik at hun og min svigerbror nå har fått barn. Barnet er nyfødt og var absolutt ikke planlagt da de ikke var sammen når det ble unnfanget. Vi stod opp og støttet de for å gjøre det beste ut av det. Jeg har kjøpt flere sett med klær til babyen før han ble født, jeg sa hele tiden hvor mye jeg gledet meg og kjøpte en utrolig fin og dyr fødselsgave til dem. Har også etter at babyen kom til verden for 2 mnd siden sendt meldinger og tilbydd meg å trille eller passe mens de skal på butikken feks. Da de alltid sier de er så utrolig slitne. Men jeg har aldri fått svar på en eneste SMS.. Når jeg prøver å holde gutten deres når vi er på besøk hos svigers så tar hun han fra meg etter at det har gått 10 sekunder.. Bare sånn helt utav det blå sier hun "oi jeg tror han vil til mamman sin" eller "oi han er kanskje sulten nå kom jeg på".. Hun unngår meg om jeg treffer henne på butikken, går omveier selv om jeg allerede har sett henne.. Det er så utrolig sårt! Tror det kanskje kan ha noe meg å gjøre at jeg har utrolig godt forhold til svigers. De er akkurat som foreldre for meg og vi finner på kjempe mye sammen selv når samboeren min ikke er med.. 

Noen som har opplevd lignende? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er utrolig dumt. Kommer som regel overens med de fleste type mennesker og er veldig omgjengelig da jeg er lærer på ungdomsskolen.. Merker at hun absolutt ikke er min type "venninne" men det må jo kunne gå an å omgås.. Er skikkelig leit både for meg, sikkert henne også og ikke minst for svigers..

Anonymkode: 104da...2f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje du er vel pågående. La det roe og ikke tenk at alt handler om deg.

Anonymkode: 25f06...e9f

• Liker 40
Skrevet

Svigersøster og svigerbror?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje du er vel pågående. La det roe og ikke tenk at alt handler om deg.

Anonymkode: 25f06...e9f

Det gjør det så absolutt ikke.. 

-TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Silfen skrev:

Svigersøster og svigerbror?

Bror til min samboer og dama hans, blir ikke det svigersøster og svigerbror? 

-TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du høres veldig intens ut. Jeg ville ihvertfall kjøpt klærne til babyen min selv, ikke at noen andre skulle kjøpt flere sett slik at jeg måtte la være sånn at det ikke ble for mye klær. Og utrolig dyr og fin fødselsgave? Hvorfor? Man pleier å gi en liten ting, og så kjøper man heller dyrere gave i dåp. 

Jeg hadde ihvertfall trekt meg unna noen som var så pågående, og som "tok over" slik. De hadde kanskje blandede følelser for babyen som ikke var planlagt, og så kommer du og gjentar mange ganger hvor mye du gleder deg, kjøper flere ting til babyen etc. 

Anonymkode: d675b...53d

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du høres veldig intens ut. Jeg ville ihvertfall kjøpt klærne til babyen min selv, ikke at noen andre skulle kjøpt flere sett slik at jeg måtte la være sånn at det ikke ble for mye klær. Og utrolig dyr og fin fødselsgave? Hvorfor? Man pleier å gi en liten ting, og så kjøper man heller dyrere gave i dåp. 

Jeg hadde ihvertfall trekt meg unna noen som var så pågående, og som "tok over" slik. De hadde kanskje blandede følelser for babyen som ikke var planlagt, og så kommer du og gjentar mange ganger hvor mye du gleder deg, kjøper flere ting til babyen etc. 

enig.

Anonymkode: 45b3b...4d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere sett som i en body og en bukse og en heldress.. De har ikke så mye penger så derfor vi ville hjelpe litt.. Vi kjøpte en dyr gave fordi min samboer ble fadder. Føler ikke vi/jeg har vært for mye. Har kanskje prøvd litt hardt bare for ønsker så sårt at vi skal komme overens. 

-TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med dem over, du høres veldig intens og slitsom ut. Dette kan være ekstremt plagsomt når man selv er introvert. La dem få litt foreldretid for seg selv

Anonymkode: 4d256...e4e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med dem over, du høres veldig intens og slitsom ut. Dette kan være ekstremt plagsomt når man selv er introvert. La dem få litt foreldretid for seg selv

Anonymkode: 4d256...e4e

Det gir da vel ingen grunn til å oppføre seg som svigerinnen har gjort. Hun har sagt de er slitne, og de er ikke veldig sterke økonomisk. Da er det vel super hyggelig at noen tilbyr seg litt avlastning og hjelp. 

Anonymkode: 36052...a98

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere sett som i en body og en bukse og en heldress.. De har ikke så mye penger så derfor vi ville hjelpe litt.. Vi kjøpte en dyr gave fordi min samboer ble fadder. Føler ikke vi/jeg har vært for mye. Har kanskje prøvd litt hardt bare for ønsker så sårt at vi skal komme overens. 

-TS

Les innleggene titt på liksene. Titte på tenke på egen oppførsel kanksje?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Okei, selv om man har dårlig råd så er det ikke sikkert de ønsker veldedighetsgaver, men kanskje heller faktisk klare seg med det de har råd til og prioriterer å bruke penger på? Og å kjøpe en dyr fødselsgave, hvorfor det? Barnet er vel kanskej ikke døpt enda, så fadderskap høres da litt søkt ut..

Angående mas om trilling og pass. Babyeb er 2 måneder! Ja, det er faktisk godt mulig at de er dødsslitne samtidig som de ikke ønsker barnepass fordi det er for tidlig og babyens behov går foran babysyk svigerinne. Du virker litt clueless når du maser om sånt allerede, jeg skjønner godt de føler seg overkjørt. Husk at babyens foreldre er finstilt på signalene, så selv om du ikke oppfatter situasjonen slik at babyen vil til mor, så er det fullt mulig mor fikk det med seg. 

Anonymkode: 2ff6c...08e

• Liker 21
Skrevet

Fy faen så mange negative svar det var til TS her inne :ohmy:

Synes det virker som du/dere forsøker å stille opp etter beste evne (slik det er normalt å gjøre sett i lys av at man tross alt er onkel og tante til barnet). At dere blir møtt med taus avvisning synes merkelig i mine øyne. Hvordan er forholdet mellom samboeren din og broren?

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Har et problem med min svigersøster, altså min samboers brors kjæreste. Hun har vel og merke 13 år eldre enn meg (37) veldig sjenert og snakker ikke mye. Hun er veldig folkesky og sier helst minst mulig i sosiale settinger. Det har seg slik at hun og min svigerbror nå har fått barn. Barnet er nyfødt og var absolutt ikke planlagt da de ikke var sammen når det ble unnfanget. Vi stod opp og støttet de for å gjøre det beste ut av det. Jeg har kjøpt flere sett med klær til babyen før han ble født, jeg sa hele tiden hvor mye jeg gledet meg og kjøpte en utrolig fin og dyr fødselsgave til dem. Har også etter at babyen kom til verden for 2 mnd siden sendt meldinger og tilbydd meg å trille eller passe mens de skal på butikken feks. Da de alltid sier de er så utrolig slitne. Men jeg har aldri fått svar på en eneste SMS.. Når jeg prøver å holde gutten deres når vi er på besøk hos svigers så tar hun han fra meg etter at det har gått 10 sekunder.. Bare sånn helt utav det blå sier hun "oi jeg tror han vil til mamman sin" eller "oi han er kanskje sulten nå kom jeg på".. Hun unngår meg om jeg treffer henne på butikken, går omveier selv om jeg allerede har sett henne.. Det er så utrolig sårt! Tror det kanskje kan ha noe meg å gjøre at jeg har utrolig godt forhold til svigers. De er akkurat som foreldre for meg og vi finner på kjempe mye sammen selv når samboeren min ikke er med.. 

Noen som har opplevd lignende? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er utrolig dumt. Kommer som regel overens med de fleste type mennesker og er veldig omgjengelig da jeg er lærer på ungdomsskolen.. Merker at hun absolutt ikke er min type "venninne" men det må jo kunne gå an å omgås.. Er skikkelig leit både for meg, sikkert henne også og ikke minst for svigers..

Gratulerer! Du har satt ny rekord i bruk av ordet "utrolig".

Anonymkode: 23f8b...08d

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Du har satt ny rekord i bruk av ordet "utrolig".

Fordi ordet er brukt tre ganger gjennom innlegget? :vetikke:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-TS

Men kanskje de er av typen som blir skamfulle av å motta hjelp? Jeg vil tro du prøver for hardt. Jeg blir ofte veldig innelukket og trekker meg tilbake hvis noen er veldig "på". Det føles som en innvadering, samme hvor godt ment det er. 

For all del, det er veldig flott av dere dette, men du beskriver henne også som en sjenert person som ikke snakker mye. Du selv virker som den rake motsetningen. Kanskje det blir litt skremmende? Har du forsøkt å nærme deg henne på hennes nivå? 

Hvis man vil hjelpe med ting pga lite penger, så er det også lurt å spørre hva de ønsker seg :) Jeg vet ihvertfall at jeg ville følt meg forferdelig liten som 37åring hvis en 24åring måtte hjelpe til med kleskjøp til babyen min. 

(Selv som fadder er det ikke vanlig med utrolig flott og dyr fødselsgave, og du skrev ikke at det var dere sammen som hadde kjøpt det, men du skrev det i samme setning som opplistingen av hva du hadde gjort. Litt mer ok når dere begge har kjøpt gave sammen.) 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir da vel ingen grunn til å oppføre seg som svigerinnen har gjort. Hun har sagt de er slitne, og de er ikke veldig sterke økonomisk. Da er det vel super hyggelig at noen tilbyr seg litt avlastning og hjelp. 

Anonymkode: 36052...a98

8 minutter siden, Nemigirl skrev:

Fy faen så mange negative svar det var til TS her inne :ohmy:

Synes det virker som du/dere forsøker å stille opp etter beste evne (slik det er normalt å gjøre sett i lys av at man tross alt er onkel og tante til barnet). At dere blir møtt med taus avvisning synes merkelig i mine øyne. Hvordan er forholdet mellom samboeren din og broren?

Jeg tror at svigersøster har gitt hint  og hint som ts ikke har skjønt. TRO meg det er mange av de...

Bare det å ikke svare på sms er hint nok, jeg sier ikke at ss har rett oppførsel,men jeg vil tippe hun er lei og derfor unngår TS.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg prøver å holde gutten deres når vi er på besøk hos svigers så tar hun han fra meg etter at det har gått 10 sekunder.. Bare sånn helt utav det blå sier hun "oi jeg tror han vil til mamman sin" eller "oi han er kanskje sulten nå kom jeg på".. 

Forresten, spør du før du tar babyen? Hvis du spør om det er greit at du holder han, og så sier hun etter ti sekunder at hun skal ha han tilbake, da er jeg enig i at det er rart (med mindre babyen gråter da, eller er på vei til å gråte). Men hvis du bare løfter han opp selv, eller tar han videre fra svigermor e.l. kan jeg forstå det. 

• Liker 9
Skrevet

Synes også som flere sier at du virker litt intens. Jeg er veldig introvert selv, og oppfattes sikkert som stille og sjenert. Jeg takler veldig dårlig at andre legger seg opp i mitt liv. Hvis hun er sliten i fra før, og i tillegg syns du er litt pågående skjønner jeg at hun unngår deg selv om det ikke er helt rett. Prøv å ta litt avstand en stund. En veninne av meg tålte heller ikke så godt at andre holdt babyen hennes eller trillet når den var så ung. Vet ikke hvorfor men mange liker det bare ikke. 

Prøv å la dem være en stund. Altså, hold deg til et par sms'er i uka og ikke overøs dem med gaver og oppmerksomhet :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nemigirl skrev:

Fordi ordet er brukt tre ganger gjennom innlegget? :vetikke:

Kan du ikke telle? :fnise:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...