Gå til innhold

Solgte hunden idag og jeg klarer ikke slutte å gråte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solgte hunden min idag av personlige årsaker jeg ikke vil gå inn på og jeg klarer ikke slutte å gråte. Er helt nedfor og hver gang jeg går i et rom i huset tenker jeg på minnene og gråter igjen. Uansett hvor jeg ser kommer jeg på hunden min.

Solgte henne til en familie jeg stoler 100% på, så er ikke redd for at hunden skal få det fælt i sitt nye hjem. Savnet er bare så innmari stort. Savner å måtte passe på henne, ha henne i sengen, gå ut med henne og hele pakka bare.

Går dette over? Angrer på at jeg solgte hunden så innmari nå, men jeg vet det var det lureste å gjøre i lengden (ikke for min skyld, men for hunden. Hun fortjente det beste, noe jeg ikke kunne gi henne lenger)

Føler meg som et dritt menneske. Vil bare råtne bort.

Anonymkode: 0b74c...987

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går over, men det tar tid.

• Liker 1
Skrevet

Dette er sannsynligvis en nøye gjennomtenkt handling fra din side ut fra det jeg leser. Hunden får det helt supert der den er nå, ikke sant? Det er det du må fokusere på. Selv måtte jeg omplassere hunden min nå nylig av ulike årsaker og det har vært mange tunge stunder. Samtidig så prøvde jeg å minne meg på hvorfor jeg faktisk måtte ta det valget. I tiden etterpå så angret jeg og fattet ikke hvordan jeg kunne være så dum! Jeg kunne jo funnet løsninger? Nei, jeg kunne ikke det. Alt ville bare blitt et halvhjertet forsøk på å redde smuler. Den det er/var synd på var meg, ikke hunden. Hunden har det helt supert! Hadde ALDRI omplassert hunden min til noen som jeg ikke visste kunne ta godt vare på den. Du har nok tatt et riktig valg tross alt :)

• Liker 8
Skrevet

Vi leverte vår elskede hund tilbake til oppdretter i mars. Det som hjelper meg når jeg blir lei meg er å tenke på hvorfor vi gjorde det, og da blir det faktisk lettere. Jeg vet hun har det bra og det er faktisk det viktigste. Det som også hjelper meg er tanken om at hun faktisk har glemt oss, og elsker sine nye eiere som hun elsket oss.

Skrevet

Ekte kjærlighet er når man gjør noe som er til det beste for den andre, selv om det ikke er til det beste for deg. Du valgte å sette hundens behov først og gi den til noen som kan gi den et bedre liv enn det du selv kan akkurat nå. 

Det gjør deg ikke til et dritt menneske. Det gjør deg til et godt og ansvarlig menneske <3

Du gjorde det rette, det du sitter igjen med nå er savn og sorg og er en helt naturlig sorgprosess du må igjennom.  Lykke til, ta tiden til hjelp. 

• Liker 5
Skrevet

Vel, jeg lurer jo på hvorfor ikke TS ikke maktet å ta vare på hunden.  Bør være noe ekstremt ellers er dette  klassisk avstumpet dumping 

Anonymkode: 08cc6...c83

• Liker 4
Skrevet

Hvis du ikke klarer å ta vare på hunden burde du ikke skaffet deg en heller. Heldigvis leverte du den til noen som kan ta vare på den, istedenfor å dumpe den. 

Hunden savner nok deg like mye også 

Anonymkode: a2afe...4e4

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg lurer jo på hvorfor ikke TS ikke maktet å ta vare på hunden.  Bør være noe ekstremt ellers er dette  klassisk avstumpet dumping 

Det er ihvertfall mye bedre at Ts fant en nytt hjem til hunden enn å fortsette å holde på hunden når hun ikke klarte å gi den det den trengte.  

Det overordnede målet her bør jo være at hunden har det best mulig! Ikke det at Ts på død og liv skal beholde den. 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke klarer å ta vare på hunden burde du ikke skaffet deg en heller. Heldigvis leverte du den til noen som kan ta vare på den, istedenfor å dumpe den. 

Vet du hva. Sånne svar som dette var så vondt å få da jeg prøvde å få litt trøst da jeg var i samme situasjon som trådstarter. Jeg blir så forbanna. Hva f.....vet du om hvorfor ts har måttet gi fra seg hunden? det kan være 100 grunner til det, alt fra sykdom hos eier, sykdom hos barn, bosituasjon etc. Ingen gjør dette lett. Så hold kjeften på deg!!!

• Liker 13
Skrevet

Så mye bitching over at hun tenkte på hundens beste da! Jeg synes ikke dette er dumping :klem: høres gjennomgjennomtenkt ut etter hva du skriver. Det skal ikke være lett fordi om du mener det er rett. Du har rett til å sørge over at den ikke bor hos deg og savner den! Det blir bedere det er sikkert :smilyblomst: få nye lyspunkt og små rutiner som er der du ville brukt tid med den. Du er IKKE et "drittmeneske "! 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig...

Du vet faktisk INGENTING om hvorfor hun måtte omplassere hunden sin, så sånne kommentarer kan du bare spare deg for. Tror nok TS har det fælt nok fra før. Moren min for eksempel, hadde hund, og etterhvert utviklet hun hundeallergi og hun har astma i tillegg. Hun valgte å ikke omplassere men da gikk hun og hostet nesten konstant hvis hun ikke hadde allergitabletter, så jeg skjønner godt at enkelte velger å omplassere hvis de for eksempel utvikler allergi mot hunder. Det er mye som kan skje som man ikke er klar over når man skaffer seg hund, og noen ganger må man da faktisk omplassere. Spar deg for sånne kommentarer.

Anonymkode: 6d3b9...9a4

• Liker 5
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Så utrolig trist. Har selv måtte selge en hund jeg hadde før og det var forferdelig. 

Det blir bedre med tiden. Klem til deg :hug:

Skrevet

Uff takk for gode ord alle. Har gått 3-4 dager nå og jeg sover med håndklet til hunden hver natt pga. Lukta! I natt våkna jeg i søvne og gråt og ropte "hvor er hunden hvor er hunden". I familien er jeg den som tok det tyngst...

Skrevet
Den 8/10/2016 at 4.39, Jens skrev:

Vet du hva. Sånne svar som dette var så vondt å få da jeg prøvde å få litt trøst da jeg var i samme situasjon som trådstarter. Jeg blir så forbanna. Hva f.....vet du om hvorfor ts har måttet gi fra seg hunden? det kan være 100 grunner til det, alt fra sykdom hos eier, sykdom hos barn, bosituasjon etc. Ingen gjør dette lett. Så hold kjeften på deg!!!

Vel.TS er mulig den lille promillen som har legitim (!!) grunn til å kvitte seg  med hund etter 4 år.  Må være alvorlig på dødsleie sykdom. 

Resten dumper/selger/tar kverken på hunden sin når det passer.  Altså-  DET STORE FLERTALLET som gjør det er avstumede undermålere . Altså....99.999 unntatt Ts.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff takk for gode ord alle. Har gått 3-4 dager nå og jeg sover med håndklet til hunden hver natt pga. Lukta! I natt våkna jeg i søvne og gråt og ropte "hvor er hunden hvor er hunden". I familien er jeg den som tok det tyngst...

Beklager helt totalt umulig å se for meg det å selge/kvitte meg med hund etter 4 år. Opplys gjerne om hvorfor. Kun om du vil så klart. 

Skrevet
Den 8/10/2016 at 4.39, Jens skrev:

MAAAAANGE gjør det lekende lett!  Barn, bolig er ingen grunn til å dumpe en hund!!   Ingen blir satt på gata i Norge og selvfølgelig vil ikke et snilt mennesket flytte et sted der må dumpe hunden for  å bo. Sykdom, død- eneste legitime. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...