Gjest jente 23 Skrevet 11. november 2004 #1 Skrevet 11. november 2004 Hei. Fant for en tid siden en utrolig god oppskrift på vegetarlasagne på nettet. Men nå kan jeg for alt i verden ikke finne den igjen!!!! :-x DEn var meget enkel, ikke mange ingrediensene. Men oh så god!! Nam!! Noen som har en enkel vegetaroppskrift for hånden.. Blir gal av å lete! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #2 Skrevet 11. november 2004 This one is lovely: http://www.budstikka.no/diverse/oppskrifte...bcat=18∫=120
Arkana Skrevet 11. november 2004 #3 Skrevet 11. november 2004 Jeg har mange oppskrifter på vegetar-lasagne, men denne er nok den enkleste. Vegetarlasagne 1 hakket løk 1 grovt revet gulrot 400 g hakket sopp 3-4 hakkede hvitløksfedd 1 boks knuste hermetiske tomater 1 ts revet muskat 1 ts rosmarin salt/pepper 1 dl smeltet smør 1 dl hvetemel 8 dl melk lasagneplater 2 dl revet ost Fres grønnsakene hver for seg og ha etterhvert over i en kjele. Tilsett tomater og krydder og la småkoke 5 minutter. Visp sammen smør og mel i en kjele og spe med melk. La koke noen minutter. Legg hvit saus, grønnsaksrøre, lasagneplater og revet ost lagvis i en ildfast form. Første og siste lag skal være hvit saus. Dryss litt revet ost øverst og stek ved 175 grader i ca 40 minutter.
Gjest jente 23 Skrevet 11. november 2004 #4 Skrevet 11. november 2004 Begge så fin ut gitt. Skal prøve jeg. Begge ! (ikke i dag da..) Tusen takk :-)
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2004 #5 Skrevet 11. november 2004 Jeg følger oppskriften 'man tager hva man haver'... Jeg steker løk og hva andre grønnsaker jeg har i hus, blander inn en boks tomater, og voila, den røde sausen er klar. Lag hvit saus som vanlig, og legg de lagvis med lasagne-plater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå