Mummikopp Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 For noen få dager siden flyttet naboen. Neste dag så kom det en katt utenfor huset vårt og spiste. Denne samme katten har holdt til utenfor huset vårt siden. Den er veldig tam og ikke redd for mennesker. Virker altså som om naboene som flyttet bare har flyttet fra katten sin. Å ta over den selv er ikke et alternativ da denne katten ikke går overens med de 2 kattene vi har fra før. Så hva gjør jeg nå egentlig? Er ingen i området som savner katten sin såvidt jeg vet. Er vel vanskelig å få omplassert voksne katter?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Ville sjekket om katten har chip. Anonymkode: 60bd2...19d 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Den har ikke gått "hjem" da? Katter gjør jo gjerne det. Ellers ville jeg tatt kontakt med en forening for omplassering i nærheten. Anonymkode: 05855...c63
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Ta katten til veterinær og sjekk for chip. Er den chippet så kontakter du eier. Du bør også legge ut etterlysning etter eier på dyrebar.no. og hør rundt i nabolaget. Kanskje er det bare en katt som nettopp har begynt å være ute e.l. Er den ikke chippet så kan du kontakte dyrebeskyttelsen der du bor, de kan være behjelpelige(bare husk at dette er høysesong for etterlate kattene sine, så det kn være at de har hendene fulle). Anonymkode: f00fe...ae1 2
Mummikopp Skrevet 8. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2016 Skal sjekke om den har chip, men jeg tror egentlig at dette er en katt som den forrige naboen hadde. Så hva gjør jeg hvis den ikke har chip og ingen savner den?
Gjest CKT Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 (endret) 15 minutter siden, Mummikopp skrev: For noen få dager siden flyttet naboen. Neste dag så kom det en katt utenfor huset vårt og spiste. Denne samme katten har holdt til utenfor huset vårt siden. Den er veldig tam og ikke redd for mennesker. Virker altså som om naboene som flyttet bare har flyttet fra katten sin. Å ta over den selv er ikke et alternativ da denne katten ikke går overens med de 2 kattene vi har fra før. Så hva gjør jeg nå egentlig? Er ingen i området som savner katten sin såvidt jeg vet. Er vel vanskelig å få omplassert voksne katter? Katter er smarte dyr. Ikke sikkert den ville være med på lasset. Endret 8. august 2016 av CKT
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 6 minutter siden, Mummikopp skrev: Skal sjekke om den har chip, men jeg tror egentlig at dette er en katt som den forrige naboen hadde. Så hva gjør jeg hvis den ikke har chip og ingen savner den? Hvis du er heelt sikker på at det er den gamle naboens katt så kan du jo først få tak i denne naboen og høre om han eller hun savner katten. Har han eller hun etterlatt den med vilje så kan du anmelde til politiet, siden det faktisk er ulovlig(men det blir mest sannsynlig henlagt). Videre så kan du kontakte dyrebeskyttelsen og be om assistanse til å få den omplassert. Hvis de har plass så tar de den kanskje inn og får den plassert i fosterhjem sålenge anbefaler deg uansett å kontakte de, de pleier å ha gode råd i slike situasjoner Anonymkode: f00fe...ae1 5
Mummikopp Skrevet 8. august 2016 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, CKT skrev: Kontakt naboen, og få dem til og hente katta si. Kjenner dem godt nok til å vite at de ikke kommer til å gjøre det, dessverre. Har forresten sjekket litt rundt og det er ingen i nabolaget som savner katten sin, og ligger ingen etterlysninger av den på dyrebar.no eller på facebook.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Da vi flyttet forsvant katten vår hver dag tilbake til gamle huset. Det var såpass kort vei mellom, så kan gikk alltid dit. Vi måtte hente han der hver dag. Det tok flere uker før han skjønte hvor hans nye hjem var. Vi kunne ikke holde han inne, for han hadde levd med katteluke hele sitt liv, og det var rett og slett dyreplageri og holde han inne. Så da måtte vi ut på leting hver dag i området vi bodde før. Kan du kontakte de som har flyttet på noe vis? Anonymkode: 86f59...061 1
Mummikopp Skrevet 8. august 2016 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2016 7 minutter siden, CKT skrev: Katter er smarte dyr. Ikke sikkert den ville være med på lasset. De har flyttet ganske langt vekk så det er ikke sånn at den kan ha gått hit fra det nye huset.
Gjest CKT Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 14 minutter siden, Mummikopp skrev: Kjenner dem godt nok til å vite at de ikke kommer til å gjøre det, dessverre. Har forresten sjekket litt rundt og det er ingen i nabolaget som savner katten sin, og ligger ingen etterlysninger av den på dyrebar.no eller på facebook. Ingen andre av naboene, som kan ta den da?
Gjest CKT Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 10 minutter siden, Mummikopp skrev: De har flyttet ganske langt vekk så det er ikke sånn at den kan ha gått hit fra det nye huset. Nei da vet ikke jeg,
Strixvaria Skrevet 8. august 2016 #13 Skrevet 8. august 2016 Hvis du vet det er deres katt, så kan du kontakte dem og gi dem en sjanse til å hente katten, hvor du gjør det klinkende klart at det å flytte fra katten er lovbrudd, og de vil bli anmeldt. Og så går du til politiet og anmelder så fort som mulig. Ikke la dem slippe unna! 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #14 Skrevet 8. august 2016 1 time siden, Mummikopp skrev: Skal sjekke om den har chip, men jeg tror egentlig at dette er en katt som den forrige naboen hadde. Så hva gjør jeg hvis den ikke har chip og ingen savner den? Du er isåfall da moralsk ansvarlig for å ta vare på og hjelpe den. Håper du ser det som en gave, å hjelpe et forlatt og mishandlet katt fra ondskapsfulle mennesker. Ønsker deg og stakkarslig katten lykke til!-:) Anonymkode: 2d7c6...26d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 2 minutter siden, Strixvaria skrev: Hvis du vet det er deres katt, så kan du kontakte dem og gi dem en sjanse til å hente katten, hvor du gjør det klinkende klart at det å flytte fra katten er lovbrudd, og de vil bli anmeldt. Og så går du til politiet og anmelder så fort som mulig. Ikke la dem slippe unna! NETTOPP! Anonymkode: 2d7c6...26d
Tvist Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 Jeg ville ikke anmeldt det til politiet, men til mattilsynet. Er en enkel affære, bare ring dem eller send en bekymringsmelding på nettet. Mattilsynet vil da kontakte eieren. Ring så Dyrebeskyttelsen for å be om råd, eller prøv å legge ut en annonse på finn.no for å omplassere katten.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #17 Skrevet 8. august 2016 Katter kan faktisk gå overraskende langt for å komme "hjem". Få tak i de gamle naboene dine du, og ta det derfra 😊 Anonymkode: 2db4e...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #18 Skrevet 8. august 2016 24 minutter siden, Tvist skrev: Jeg ville ikke anmeldt det til politiet, men til mattilsynet. Er en enkel affære, bare ring dem eller send en bekymringsmelding på nettet. Mattilsynet vil da kontakte eieren. Ring så Dyrebeskyttelsen for å be om råd, eller prøv å legge ut en annonse på finn.no for å omplassere katten. Hvorfor nøle og ikke vise at dette er alvorlig? Hadde selv ringt alle instanser og ikke gitt meg på harde møkka som man sier Anonymkode: 2d7c6...26d
Mummikopp Skrevet 8. august 2016 Forfatter #19 Skrevet 8. august 2016 De har flyttet såpass langt at jeg vet at den ikke har gått hit, og jeg vet at de ikke kommer til å hente den. Jeg har ingen bevis for at det er deres katt, så kan jeg egentlig anmelde det da? Blir ikke det bare henlagt? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er isåfall da moralsk ansvarlig for å ta vare på og hjelpe den. Håper du ser det som en gave, å hjelpe et forlatt og mishandlet katt fra ondskapsfulle mennesker. Ønsker deg og stakkarslig katten lykke til!-:) Anonymkode: 2d7c6...26d Jeg kan egentlig ikke ta vare på denne katten da den ikke går overens med de 2 kattene jeg har fra før og sloss med dem..
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #20 Skrevet 8. august 2016 26 minutter siden, Mummikopp skrev: De har flyttet såpass langt at jeg vet at den ikke har gått hit, og jeg vet at de ikke kommer til å hente den. Jeg har ingen bevis for at det er deres katt, så kan jeg egentlig anmelde det da? Blir ikke det bare henlagt? Jeg kan egentlig ikke ta vare på denne katten da den ikke går overens med de 2 kattene jeg har fra før og sloss med dem.. Ok, skjønner det vil bli vanskelig å ta vare på katten over tid for deg da. Jeg hadde fortsatt mate den/gi ly om mulig og ringt Dyrebeskyttelsen fort som pokker. Du kan klart anmelde også, men hør med Dyrebeskyttelsen først. Det er helt vanvittig sykt antall forlatte,dumpede katter som dør i lidelse i Norge, alt takket være mennesker , så sjansen for at denne katten trenger din omsorg nå er det dessverre en meget stor sjanse for. Stå på, lykke til TS Anonymkode: 2d7c6...26d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå