fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 #1 Del Skrevet 8. august 2016 (endret) Hva er grunnen til at Onkel P AKA ONKL-P synger på gebrokkent norsk? Jai bare sitter har å følger med på haisen = Jeg bare sitter her og følger med på heisen. Refererer da til flere av sangene, men spesielt den sangen: "Gli forbi" som den heter. Hva med å synge eller rappe på bokmål eller på nynorsk om han vil i stedet? Endret 8. august 2016 av fuglekvinnen__ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 8. august 2016 #2 Del Skrevet 8. august 2016 Det er ikke Admiral P du mener da? For han snakker gebrokkent norsk fordi han er født og oppvokst i Afrika et sted. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. august 2016 #3 Del Skrevet 8. august 2016 Det har jeg aldri lagt merke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 8. august 2016 #4 Del Skrevet 8. august 2016 OnklP rapper som han snakker. Ikke alle som bor i oslo snakker kav bokmål. Tåpelig tråd. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LEI_av_terrorfrykt Skrevet 8. august 2016 #5 Del Skrevet 8. august 2016 Onkl P er jo fra Oppland, han er bygdegutt og snakker tilsvarende bredt. Ingenting galt med dialekta hans. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariecurie Skrevet 8. august 2016 #6 Del Skrevet 8. august 2016 20 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Hva er grunnen til at Onkel P AKA ONKL-P synger på gebrokkent norsk? Jai bare sitter har å følger med på haisen = Jeg bare sitter her og følger med på heisen. Refererer da til flere av sangene, men spesielt den sangen: "Gli forbi" som den heter. Hva med å synge eller rappe på bokmål eller på nynorsk om han vil i stedet? Skjønner hva du mener, jeg har tenkt på det samme selv:) Ikke at det bryr meg, men har tenkt tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 8. august 2016 Okey. Nei fordi - det kan være en sjargong han har lagt til seg i hiphop-miljøet. "Jai mener det lyksom, yo yo" osv... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 8. august 2016 20 minutter siden, Minya skrev: Det er ikke Admiral P du mener da? For han snakker gebrokkent norsk fordi han er født og oppvokst i Afrika et sted. Ja, jeg vet det. Nei, men mener ONKL-P. Han som synger styggen på ryggen og gli forbi for å nevne noen sanger han synger og rapper i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 8. august 2016 8 minutter siden, LEI_av_terrorfrykt skrev: Onkl P er jo fra Oppland, han er bygdegutt og snakker tilsvarende bredt. Ingenting galt med dialekta hans. Hei LEI-Terrorofrykt. Altså jeg bare bemerket meg det, men det kan hende det var noe i veien med hodetelefonene mine altså. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 8. august 2016 11 minutter siden, elisaday skrev: OnklP rapper som han snakker. Ikke alle som bor i oslo snakker kav bokmål. Tåpelig tråd. Nei, jeg vet det - men han snaker sån innymellom i sangene. Tror ikke han hører det selv altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 8. august 2016 12 minutter siden, elisaday skrev: OnklP rapper som han snakker. Ikke alle som bor i oslo snakker kav bokmål. Tåpelig tråd. Har du møtt'n? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LEI_av_terrorfrykt Skrevet 8. august 2016 #12 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev: Har du møtt'n? Jeg har. Teller det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, LEI_av_terrorfrykt skrev: Jeg har. Teller det? Ja, kanskje litt? For da vet du at det jeg påsto ikke stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LEI_av_terrorfrykt Skrevet 8. august 2016 #14 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev: Ja, kanskje litt? For da vet du at det jeg påsto ikke stemmer. Hva påsto du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 Forfatter #15 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, LEI_av_terrorfrykt skrev: Hva påsto du da? At han synger gebrokkent til nordmann å være. Hvis han er nordmann da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 8. august 2016 #16 Del Skrevet 8. august 2016 2 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Har du møtt'n? Jeg har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. august 2016 #17 Del Skrevet 8. august 2016 Ja han synger på kebabnorsk, ikke dialekt! Aner ikke hvorfor, tar seg sikkert bra ut i hip hop miljøet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 8. august 2016 Forfatter #18 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, elisaday skrev: Jeg har det. Okey, så jeg tar feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. august 2016 #19 Del Skrevet 8. august 2016 13 minutter siden, LEI_av_terrorfrykt skrev: Onkl P er jo fra Oppland, han er bygdegutt og snakker tilsvarende bredt. Ingenting galt med dialekta hans. Prater de kebabnorsk i Oppland? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 8. august 2016 #20 Del Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev: Okey, så jeg tar feil? Ja. Det synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg