AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Heisann Jeg har hus med samboer.vi har lån på 3,5mill. Huset vårt har en verdi paa ca 4,1mill Min bror og han hans kone har hus,lån på 1,4mill. Huset dems har en verdi på ca 2,5mill. Jeg og min bror har tenkt aa kjope et hus sammen sim vi leier ut,og slik blir huset vårt om 20år. Selvf trukket fra kostnader og skattet av leieinntekter osc.. Det jeg lurer på er om banken vil tilby oss lån mer,når vi allerede har lån?vi har begge huslån hos samme bank. Min bror inntekt er ca 500k brutto,mens jeg har 400k brutto. Han har barn på 8 og 10ar. Mens jeg har en på snarz 2år,og en på 3mnd Anonymkode: 06a6c...d26
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Huset vi tenker å kjope er ca 2,5 til 3mill, hvis mulig. Da har vi 400k ek Anonymkode: 06a6c...d26
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Har prøvd lånekalkulatoren på penger.no ,men den sier at jeg kan kun låne 1,2mill. Så jeg lurer egentlig på om den banken vi har lån hos,er villig til å låne oss mer,siden vi begge er kunde hos dem? Anonymkode: 06a6c...d26
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd lånekalkulatoren på penger.no ,men den sier at jeg kan kun låne 1,2mill. Så jeg lurer egentlig på om den banken vi har lån hos,er villig til å låne oss mer,siden vi begge er kunde hos dem? Anonymkode: 06a6c...d26 Det får du jo spørre banken om da! Anonymkode: 38505...987 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Jojo.men lurer på om noen har fått lån i en liknende situasjon? Greit å vite før jeg ringer dem.. Anonymkode: 06a6c...d26
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Blir vanskelig å svare på det. Er dere flinke til å spare? Har dere noe på bok? Hvor lenge har dere hatt boliglån? Skal dere til banken kan det lønne seg å legge frem en plan. Hvor mye dere skal bruke, hvor mye dere forventer i leieinntekter, husk å trekke fra skatt, hvor mye dere skal sette av til vedlikehold osv. Du sier ingenting om samboer/kone sin inntekt. Anonymkode: 1f4c2...27a
prt90 Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 Det tror jeg ikke. Etter en 15% egenkapital for din nåværende bolig har du ca 50.000 i egenkapital, og 8.5x av inntekten i lån. Hvis samboeren din har tilsvarende inntekt som deg er belåningen fortsatt over 4xLønn, og egenkapitalen nede i 25.000 kroner. Med andre ord har dere allerede svært høy gjeld i forhold til både inntekt og egenkapital. Hvis din bror har samboer med god lønn kan kanskje han kjøpe en utleiebolig sammen med han/henne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå