AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Hvorfor er det så mange damer, spesielt de yngre, som jobber i butikk som snakker babyspråk? Med babyspråk minner jeg at de legger stemmen veldig høyt , slik at det blir en kunstig måte å snakke på. Er dette noe de lærer på "butikkskolen" , eller tror de at det er slik de yter god service? Anonymkode: 41dc2...f69 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Hvor i all verden handler du? Det har jeg aldri opplevd. Anonymkode: e9ee6...737 7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Oi, aldri opplevd, oppfører du deg normalt mot dem? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Det gjelder jo de fleste unge kvinner. Er sjelden jeg hører noen som snakker med normalt toneleie, det er alltid lyst og sukkersøtt. Da jeg studerte ledelse lærte jeg (som kvinne) å legge stemmen litt ned for å bli tatt mer på alvor. Anonymkode: 80c9e...6f3 7
Million Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Butikkansatte som snakker "babyspråk"? Har jeg aldri opplevd. Jeg har derimot en gang i blant opplevd at enkelte unge kvinner kanskje legger toneleiet litt ekstra lyst i et forsøk på å være "ekstra vennlige". Men jeg sammenligner det ikke med "babyspråk". De snakker jo rent og riktig fordet om tonefallet er litt lyst. 13
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Jeg skjønner hva du mener med de lyse stemmene, men ville ikke kalt det babyspråk. Tror det er et forsøk på å virke imøtekommende, men det skjærer i ørene mine i hvert fall. Det skinner jo gjennom at det er en falsk og påtatt stemme, så for min del har det motsatt virkning. Anonymkode: f41c1...768 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Huffda, for meg skjer det automatisk i settinger jeg er nervøs i, eller hvor jeg skal være hyggelig. Det er ikke noe jeg tenker jeg må gjøre, det bare skjer. Jeg jobber ikke i butikk Anonymkode: 8bd7f...b70 8
tirben Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder jo de fleste unge kvinner. Er sjelden jeg hører noen som snakker med normalt toneleie, det er alltid lyst og sukkersøtt. Da jeg studerte ledelse lærte jeg (som kvinne) å legge stemmen litt ned for å bli tatt mer på alvor. Anonymkode: 80c9e...6f3 Det er det jeg mener, lyst og sukkersøtt. Høres så merkelig ut!
Attami Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Lys stemme kan vel ikke sammenstilles med babyspråk. Da har vi vidt forskjellig oppfatning om hva babyspråk egentlig er. Lys stemme som andre har er det vel ikke noe å henge seg opp i. Hilsen voksen 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 9 minutter siden, Attami skrev: Lys stemme kan vel ikke sammenstilles med babyspråk. Da har vi vidt forskjellig oppfatning om hva babyspråk egentlig er. Lys stemme som andre har er det vel ikke noe å henge seg opp i. Hilsen voksen Ja, kanskje var det feil å kalle det babyspråk. Jeg godtar det. Men å holde stemmen i et kunstig høyt leie, er mer riktig. Og dette er ikke den stemmen de har, det er tilgjort. Anonymkode: 41dc2...f69 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 Vet hva du mener. Mindre intelligente folk som snakker sånn. Sikkert hyggelige, men kleint når unge damer snakker til folk i 50-60-årene som om de var barn med sukkersøt ekkel stemme og påtatte fraser. "Næmmen er det deg da!? Neeei men så hyggelig da! Kake og greier! Jaaaa, man må jo kose seg litt da! *blunk-smiiiiiil*" Nei takk. Anonymkode: c6cce...381 7
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 Har opplevd det på et parfymeri, prata til meg som jeg skulle være 5 år. Handlet ikke der for å si sånn.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #13 Skrevet 8. august 2016 Har opplevd det selv, lurer litt på om det er noe de har fra amerikanske filmer. Var ute for en litt spesiell variant for noen uker siden. Jenta som ekspederte oppførte seg veldig nøytralt, på grensen til uinteressert og småsur, og mumlet vel mer enn hun snakket til de norske kundene. Da hun fikk noen amerikanere som kunder, som for øvrig ikke oppførte seg noe annerledes overfor jenta enn nordmennene hadde gjort, endret hun helt væremåte. Høyt toneleie, smil, latter og det var ikke måte på hvor sjarmerende hun plutselig ble. Virkelig fascinerende å se på. Og da hun fikk norske kunder igjen, var det tilbake til den første væremåten. Anonymkode: e7a5c...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #14 Skrevet 8. august 2016 Gjorde også det da jeg jobbet i butikk (er forøvrig ikke mindre intelligent, sånn en påstod her oppe), var ikke noe jeg gjorde veldig bevisst. Satt i kassa i en mabutikk, så var ikke et forsøk på å lure kundene til mersalg akkurat. Men jeg tror ikke jeg hadde den tonen med de kundene jeg faktisk hadde hyggelige samtaler med. Jeg møtte MYE sure tryner i løpet av dagen, så den ekte vennligheten forsvinner jo sakte men sikkert da - mulig det var da jeg måtte forfalske den? Anonymkode: 1f694...e66 4
Honey Dew Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 Når de er unge, er stemmene mye lysere enn vi som har levd noen år. Det er naturlig
Aamu Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 Det har jeg opplevd mange ganger! Jeg kjenner mange som har jobbet i butikk og de høres helt sinnsyke ut når de står der med den tilgjorte pipestemmen sin! FLAUT !! 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #17 Skrevet 8. august 2016 Jeg får også et ganske lyst "hei hei!" Når det kommer kunder inn. Kan ikke noe for det. Har vært stille og holdt på med varer i en god stund og så bare blir det sånn. Det er litt flaut men jeg kan ikke noe for det. Anonymkode: 10d4a...05b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #18 Skrevet 9. august 2016 Dette hører jeg overalt! Bare de unge jentene seff. Litt irriterende til tider,virker så falskt. Føler meg maskulin i forhold Anonymkode: 6b8e5...014
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #19 Skrevet 10. august 2016 Den 8. august 2016 at 17.30, AnonymBruker skrev: Vet hva du mener. Mindre intelligente folk som snakker sånn. Sikkert hyggelige, men kleint når unge damer snakker til folk i 50-60-årene som om de var barn med sukkersøt ekkel stemme og påtatte fraser. "Næmmen er det deg da!? Neeei men så hyggelig da! Kake og greier! Jaaaa, man må jo kose seg litt da! *blunk-smiiiiiil*" Nei takk. Anonymkode: c6cce...381 Haha!! Denne var artig Anonymkode: e6e7e...edc
cherry blossomed. gone. Skrevet 10. august 2016 #20 Skrevet 10. august 2016 da har du nok handlet med GÆRNINGER. innmari lei de. de er overalt. liksom du aner ingenting og skal bestille deg burger eller poteter eller whatever og så har noen limt på seg flaggermusvinger som øyevipper. GÆRNINGER. de er overalt. jeg er ekstremt lei de. EKSTREMT lei de. herregud ass. nei seriøs. hele greia er bare forurensa. alle har klikka litt for mange ganger og nå er det iNGEn til å ta tak i de ....GÆRNINGENE. aaaaltfor mange av de. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå