Gå til innhold

Jeg er drittlei av og bo hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så sykt lei av og bo hjemme, men jeg har et år igjen til jeg kan flytte. Jeg kan flytte nå om jeg vil, men har fått skoleplass her og da bor jeg hjemme et år til. Kroppen min er drittlei av at faren min har fått seg hjemmekontor og at søskene mine bor hjemme, enda de er over 24. Broren min kommer til og være hjemme her til september siden han har fått skoleplass i Oslo( skal ta master) Søsteren min er dritt slitsom og hun bor nok her til hun finner en plass hun kan flytte. Hun tar ogs utdanning som sykepleier. 

Grunnen til at jeg satte denne på kropp og helse er fordi jeg er kjempe opptatt av at jeg trener og spiser sunt. Nå er det slik at jeg må en stor lunsj og kan ikke spise bare et  knekkebrød. Mamma og pappa har nok ikke skjønt at jeg må ha i meg nok mat, så de kommenterer alltid "skal du spise nå igjen" " OY var du så sulten" osv

De lager bestandig dritt middager, og noen ganger lager jeg skikkelig sunne ting. Jeg klarer og få dem til og lage litt sunnere eller så lager jeg noe selv. Tenk og bare få lov til og flytte her i fra og leve med meg selv og studere. Det og bare ikke ha innpåslitne mennesker rundt meg.

Jeg vet at studietiden blir vanskelig og det og bo alene eller sammen i et kollektiv. Jeg må betale alt selv og slikt, men søren så godt det skal bli og få være uten disse nå. Familien min er kjempesnill og jeg er glad i dem. Jeg kommer aldri til og miste kontakten med dem.

Nå må jeg uansett bare holde ut et år til. Jeg elsker og vaske huset her, lage mat og passe på at skolearbeidet blir gjort. Det blir godt <3

Mange av dere skjønner nok ikke dette og det er helt okei, men jeg er lei av og alltid skal ha noen her. Nå kjenner jeg at jeg er sykt fornøyd med og være atten år og kan flytte etter videregåendeskole. Ja, det og flytte ut er tøft og det kan by på nedturer. Jeg må uansett lære meg og bli selvstendig og kommer ikke unna det, men jeg ser lyst på det.

Anonymkode: cc124...455

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 8c8b1...369

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Okey, du har det ikke noe værre enn andre 18 åringer.. Jeg er selv 23.

Anonymkode: 84f14...096

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okey, du har det ikke noe værre enn andre 18 åringer.. Jeg er selv 23.

Anonymkode: 84f14...096

Jeg sa aldri det da og jeg jeg skjønner at det kan fort bli sett slikt. Det er godt at jeg vet at jeg ikke er alene om dette. 

Skrevet

Lykke til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusentakk, alt kommer til og gå bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Lag deg egne middager, for egne penger, og rydd selv. Og slutt med å klage. Vær heller takknemlig for at du har så gode foreldre. Er du leie av at din far er i sitt eget hjem? Det er rett og slett frekt. 

Grow up. 

Anonymkode: 307b2...708

• Liker 19
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så sykt lei av og bo hjemme, men jeg har et år igjen til jeg kan flytte. Jeg kan flytte nå om jeg vil, men har fått skoleplass her og da bor jeg hjemme et år til. Kroppen min er drittlei av at faren min har fått seg hjemmekontor og at søskene mine bor hjemme, enda de er over 24. Broren min kommer til og være hjemme her til september siden han har fått skoleplass i Oslo( skal ta master) Søsteren min er dritt slitsom og hun bor nok her til hun finner en plass hun kan flytte. Hun tar ogs utdanning som sykepleier. 

Grunnen til at jeg satte denne på kropp og helse er fordi jeg er kjempe opptatt av at jeg trener og spiser sunt. Nå er det slik at jeg må en stor lunsj og kan ikke spise bare et  knekkebrød. Mamma og pappa har nok ikke skjønt at jeg må ha i meg nok mat, så de kommenterer alltid "skal du spise nå igjen" " OY var du så sulten" osv

De lager bestandig dritt middager, og noen ganger lager jeg skikkelig sunne ting. Jeg klarer og få dem til og lage litt sunnere eller så lager jeg noe selv. Tenk og bare få lov til og flytte her i fra og leve med meg selv og studere. Det og bare ikke ha innpåslitne mennesker rundt meg.

Jeg vet at studietiden blir vanskelig og det og bo alene eller sammen i et kollektiv. Jeg må betale alt selv og slikt, men søren så godt det skal bli og få være uten disse nå. Familien min er kjempesnill og jeg er glad i dem. Jeg kommer aldri til og miste kontakten med dem.

Nå må jeg uansett bare holde ut et år til. Jeg elsker og vaske huset her, lage mat og passe på at skolearbeidet blir gjort. Det blir godt <3

Mange av dere skjønner nok ikke dette og det er helt okei, men jeg er lei av og alltid skal ha noen her. Nå kjenner jeg at jeg er sykt fornøyd med og være atten år og kan flytte etter videregåendeskole. Ja, det og flytte ut er tøft og det kan by på nedturer. Jeg må uansett lære meg og bli selvstendig og kommer ikke unna det, men jeg ser lyst på det.

Du bør igrunnen være glad for at du ikke har blitt kasta ut. Mulig du bør bidra med litt mere hjemme?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg har sett en eneste "å" i ditt innlegg. Hjelp. Og/å?

Jeg synes du sutrer for mye for å være helt ærlig. Hvorfor gjør det deg at faren din jobber hjemme? At dine søsken bor hjemme? Hva er drittmat? Grandiosa hver dag?

Anonymkode: d2b2b...4b0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kosthold?Trening?Sport?:klo:

Anonymkode: 19c68...dfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker drittungefaktene dine fort får seg en knekk når du møter den virkelige verden. Det er dyrt å fø på fem voksne mennesker, vær takknemlig for at du får mat selv om du ikke får akkurat det du vil ha. Hva som er sunt er det ikke enstemmig enighet om. Skal man ha råd til mat til mange må det noen ganger velges de billigste løsningene. At du kan spise deg mett og kaller mat for drittmat, irriterer deg over at din far er hjemme i sitt eget hus og mener det rett til å heve deg over de andre i familien sier mye om hvor umoden du er. Gleder meg til du blakk og gråtende spise nudler på hybelen mens du drømmer om mors middag.

Anonymkode: e609d...170

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag deg egne middager, for egne penger, og rydd selv. Og slutt med å klage. Vær heller takknemlig for at du har så gode foreldre. Er du leie av at din far er i sitt eget hjem? Det er rett og slett frekt. 

Grow up. 

Anonymkode: 307b2...708

Ja, man kan bli lei av at folk er rundt deg heletiden uansett hvem det er. Jeg skjønner også at det er jeg som må gjøre noe her og ikke han, siden han er i sitt egent hus. Du klager du også, alle mennesker gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg har sett en eneste "å" i ditt innlegg. Hjelp. Og/å?

Jeg synes du sutrer for mye for å være helt ærlig. Hvorfor gjør det deg at faren din jobber hjemme? At dine søsken bor hjemme? Hva er drittmat? Grandiosa hver dag?

Anonymkode: d2b2b...4b0

Du får bare henge deg opp i rettskriving om det er det du gjør.  Jeg har uansett en norsklærer som gir meg fem, og  retter aldri på å/og. Du får bare mene jeg sutrer og ja kanskje jeg gjør det.

Jeg kjenner jeg trenger er rom for meg selv. Det jeg mener med drittmat er, pasta, risengrynsgrøt, pasta og alt med raske karbohydrater.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjønt meg på folk som gidder å bo hjemme hos foreldrene når de studerer etter de er myndige. Man blir aldri skikkelig selvstendig og har ikke et eget liv, noe som er endel av det å bli voksen. Økonomi er heller ingen unnskyldning for å tråkke hjemme hos mor og far når man studerer, da alle mottar det samme fra lånekassen og de fleste klarer seg likevel gjennom studiene vekke fra foreldrene.

Anonymkode: 485b4...0ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker drittungefaktene dine fort får seg en knekk når du møter den virkelige verden. Det er dyrt å fø på fem voksne mennesker, vær takknemlig for at du får mat selv om du ikke får akkurat det du vil ha. Hva som er sunt er det ikke enstemmig enighet om. Skal man ha råd til mat til mange må det noen ganger velges de billigste løsningene. At du kan spise deg mett og kaller mat for drittmat, irriterer deg over at din far er hjemme i sitt eget hus og mener det rett til å heve deg over de andre i familien sier mye om hvor umoden du er. Gleder meg til du blakk og gråtende spise nudler på hybelen mens du drømmer om mors middag.

Anonymkode: e609d...170

Hehe, foreldrene mine har god råd og begge har lederstillinger og de trenger ikke å velge det billigste. Det er du som er umoden som ønsker og se andre mennesker gråte og vil hjem til morsmat. I min alder drømmer de allerfleste og bo alene, siden tiden er nesten inne. 

Det å bo alene er tøft, og slik er det, men man kan ikke unngå det. Ingen har godt av og ikke kjenne på den "virkelige verden" Jeg kommer nok ikke til og bli blakk å spise usunne nudler. Mamma overfører penger dersom det står på noe. Nå har jeg fått lov til og bruke kjøkkenet nede og lage min egen , frokost, lunsj, middag og kveldsmat :)

• Liker 1
Gjest Marillia
Skrevet

Jeg skjønner deg faktisk veldig godt, det handler om at du begynner å bli voksen, ønsker å ta egne valg og ansvar for eget liv. Du har to valg; enten bo hjemme et år til og gjøre det beste ut av det - eller flytt ut allerede nå. 

Om du velger å bo hjemme så så kan du bidra mer med matlagning, tilby deg å lage mer sunne middager til alle, men som i alle familier må man respektere at man har ulik syn på hva som er sunn mat. Jeg har selv voksne barn, og vi har vært innom flere faser av hva vi selv synes er sunt; vegan, low carb, Grethe Roede osv. Det er ikke lett å tilpasse mat til alle, så her må man gi og ta. Snakk med familien din og finn en gylden middelvei. 

Husker selv det ikke var så veldig festlig å bo hjemme på samme alder, men gjør det beste ut av det og gled deg heller til du kan flytte for deg selv og vær din egen husmor....

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, foreldrene mine har god råd og begge har lederstillinger og de trenger ikke å velge det billigste. Det er du som er umoden som ønsker og se andre mennesker gråte og vil hjem til morsmat. I min alder drømmer de allerfleste og bo alene, siden tiden er nesten inne. 

Det å bo alene er tøft, og slik er det, men man kan ikke unngå det. Ingen har godt av og ikke kjenne på den "virkelige verden" Jeg kommer nok ikke til og bli blakk å spise usunne nudler. Mamma overfører penger dersom det står på noe. Nå har jeg fått lov til og bruke kjøkkenet nede og lage min egen , frokost, lunsj, middag og kveldsmat :)

Kaller du det "å kjenne på den virkelige verden"? :klo:

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer nok ikke til og bli blakk å spise usunne nudler. Mamma overfører penger dersom det står på noe.

Men da står du jo ikke egentlig på egne ben når du flytter ut. Stakkars foreldre som må fø på tre voksne barn på denne måten. Jeg blir helt oppgitt over å høre om slike familieforhold. Mulig dere sparer noen kroner på å bo hjemme mens dere studerer, men dere belaster jo foreldrene deres langt utover hva de burde forventes å gjøre.

Huff, jeg synes fryktelig synd på foreldrene deres. De to eldste skulle ikke ha bodd hjemme og du skulle ha vært på god vei ut.

Anonymkode: 8c8b1...369

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De tingene du nevner er bagateller. Vær glad du har en familie å være sammen med, bo med og som er glad i deg. HAdde jeg hatt en familie hadde jeg aldri flyttet fra de.

Anonymkode: 9cd79...b0d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...