Gjest Jan-Andre Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Kom tilfeldigvis over en veldig god artikkel fra bloggen "judgybitch" om det å date alenemødre, og hvorfor man bør la være. Den er temmelig hard i kantene, men poengene er gode. Også forfriskende at begrepet "alenemor" her brukes i sin rette betydning. Kommentarseksjonen er også mildt sagt underholdende, og bekrefter mange av poengene i selve artikkelen. Dating single mothers? Just say NO! A note for all the single dudes. P.S. Artikkelen er skrevet av en kvinne. Et lite utdrag som jeg syntes var spot on, og som ofte er et litt underkommunisert poeng "A modern man doesn’t turn up his nose at a woman with some sexual experience who might have learned a trick or two from previous lovers about what men REALLY like, or more likely, she learned how to FIND OUT, but the majority of men would like to see a NEW sign on her uterus. No previous occupants."
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 God artikkel? Så om forholdet ryker på tross av barn, skal man være evig single? Det er da masse oppegående mennesker som får barn og deretter finner ut at forholdet ikke fungerer. I tillegg er dette dårlig skrevet, og hvor dette hatet mot alenemødre kommer fra, kan man bare lure på. Alenemødre bryr seg ikke om barna sine? Jeg er frivillig barnløs, men selv jeg ble provosert av dette vrælet. Anonymkode: 404ed...9cb 7
Gjest PetterPanne Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Please a. Ikke alle alenemødre er døden. Mange er ødelagte ja, men det finnes unntak. Ting skjer, forhold faller fra hverandre, man blir enslig. Jeg er mer interessert i å finne ut hvorfor og så gjøre meg opp en mening, enn å bare totalt avfeie henne pga at hun har en unge. For alt vi vet kan det hende hun er totalt imot abort, og ble gravid. Eller at mannen bare forlot henne etter at hun ble gravid. Det hender faktisk, uten at det er noen logisk grunn for hvorfor det skjedde. Hva om hun er enke, er det fortsatt like ille? Men ja, ser problemene, absolutt. Det frister også lite å begynne involvere seg i en unge som ikek er din. Forholde seg til barnefar. Men man kan få mye godt ut av det også.
Gjest Jan-Andre Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: God artikkel? Så om forholdet ryker på tross av barn, skal man være evig single? Det er da masse oppegående mennesker som får barn og deretter finner ut at forholdet ikke fungerer. I tillegg er dette dårlig skrevet, og hvor dette hatet mot alenemødre kommer fra, kan man bare lure på. Alenemødre bryr seg ikke om barna sine? Jeg er frivillig barnløs, men selv jeg ble provosert av dette vrælet. Anonymkode: 404ed...9cb 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: God artikkel? Så om forholdet ryker på tross av barn, skal man være evig single? Det er da masse oppegående mennesker som får barn og deretter finner ut at forholdet ikke fungerer. I tillegg er dette dårlig skrevet, og hvor dette hatet mot alenemødre kommer fra, kan man bare lure på. Alenemødre bryr seg ikke om barna sine? Jeg er frivillig barnløs, men selv jeg ble provosert av dette vrælet. Anonymkode: 404ed...9cb Ingen av dere har fått med dere forskjellen mellom "alenemor", "fraskilt med barn" og "enke", noe som er helt tydelig presisert i artikkelen opptil flere ganger. Jeg kan godt oversette artikkelen til norsk for dere, om dere trenger det. Men først la oss se på hva hun faktisk sier: Dette skriver hun om enker: Spoiler "A widow is NOT a single mother. Her husband died! Lumping her in with single mothers is an insult to his memory, to her and to her children. So don’t even think of doing it. Especially war widows. If you ever find yourself referring to a woman whose husband died on a battlefield as a single mother, you should immediately pour Tabasco sauce into your eyes, because you deserve to weep all the tears I’m certain she has." Klar tale der altså. Dette skriver hun om fraskilte med barn: Spoiler "Divorced mothers are also NOT single mothers, although a huge flashing PROCEED WITH CAUTION sign is definitely in order. We’ll get to these charming ladies later." .... "Now divorced mothers, who are a breed of single mothers, MIGHT be a little different, but whenever you approach one, sing this little song in your head: it takes two to tango." .... "Never, ever assume a divorced woman is some innocent blushing maid cruelly abused by some terrible man. Oh, that’s the story she’ll spin for you, because really, what women is going to sit there and say “I’m an unbearably controlling and irrational cunt who made my husband’s life such hell he decided he would rather be a weekend Dad than spend one more second with me”. When you meet a divorced single mother, immediately start looking for the flaw. It’s something big. Something that drove another man to pledge his undying love to her, to have and to hold, from this day forth, and then sometime later decide “fuck this shit. I’m outta here”. Stand firmly on guard. Scan the horizon, dude. Something wicked this way comes. Or it soon will." .... "Divorced moms who escaped abusive marriages with drug/sex/gambling/whatever addicts should not get a free pass from you, either. Even if it’s TRUE that the husband was a colossal fuck-up, you need to ask yourself what kind of imperceptive moron couldn’t spot that? What kind of insecurities plague a woman who thinks getting married to a drug addict is good idea? What kind of delusional self-image does a woman have, if she can fall for a con artist with a gambling habit that would shame Charlie Sheen? Be very cautious around a woman who takes none of the blame for her failed marriage. You might not be the FIRST man she blames all her problems on, but you sure as hell can be NEXT." Altså ingen umulighet når det kommer til fraskilte med barn, men man bør likefullt være på vakt og se etter tegnene. Dette skriver hun om alenemødre: Spoiler "A single mother is a woman who had a child outside of any established relationship, or a relationship so fragile the thickest retard in the world ought to have been able to see bringing a child on board was a FUCKING TERRIBLE IDEA. Single mothers are bona fide idiots and here is why you should never even consider dating one:" Disse er altså "no go", men det gjelder som sagt kun virkelige "alenemødre". Endret 8. august 2016 av Jan-Andre
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Hva i all verden ønsker du å oppnå med dette? Du lager dette innlegget på et singelforum for å advare andre mot å date alenemødre? Jeg forstår ikke dette hatet så mange har mot fraskilte foreldre på nettet, dvs det er jo ikke fedrene som får pes, men mødrene. Hører sjelden folk bruke alenefar i samme nedsettende tonefall som alenemødre. Jeg er selv en av disse grusomme alenemødrene - jeg var i et stabilt og fint forhold når jeg ble gravid, noen måneder etter fødselen hadde faren funnet seg en ny på jobb og forlot meg. Nå har vi delt omsorg, og han er like mye alenefar som jeg er alenemor. Og jeg fatter ikke hvorfor det finnes så mange sånne ensomme menn på forum som skal sitte å spre dritt om alenemødre. Alle vet at i det virkelige liv så er det ikke sånn at hvis man har barn fra før så forblir man singel resten av livet. Jeg foreslår at du skaffer deg et sosialt liv, kommer deg ut i frisk luft og møter oppegående folk, både med og uten barn, får litt livserfaring - så skal du se det blir kvinnfolk på deg også. Anonymkode: 9ae3a...7f7 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Noe så idiotisk. Og en kvinne skal ha skrevet det? Diskriminerende. Nesten det samme som å påstå at menn helst bør velge jomfruer. Anonymkode: 17ca0...73d 2
Gjest Jan-Andre Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 (endret) Anonymkode: 9ae3a...7f7: Dersom du var i et tilsynelatende stabilt forhold da du ble med barn er du ikke en klassisk "alenemor". Det er litt andre regler som gjelder i forhold til kvinner i din situasjon, noe som står presisert i artikkelen. Her er det alfa og omega hvordan du forholder deg til bruddet med barnefaren (les: "takes two to tango"). Anonymkode: 17ca0...73d Ingenting av dette har noe som helst med å være jomfru å gjøre. Artikkelen presiserer (helt riktig) at moderne menn som regel setter pris på at en kvinne har mye seksuell erfaring, da dette er noe som kommer mannen til gode. Den vesentlige forskjellen er om hun er smart/omsorgsfull/empatisk nok til å skaffe seg denne erfaringen uten samtidig å bære fram et barn uten en far. Ser at jeg nok blir nødt til å oversette artikkelen til norsk for at folk her på forumet skal få med seg innholdet. Men nå skal på middag med min seksuelt erfarne - men barnløse - kjæreste (smart jente), så det får bli en annen gang Endret 8. august 2016 av Jan-Andre
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Kynisk drittartikkel. Hilsen mor i stabilt forhold med barnefar. Anonymkode: b460f...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Jippi, enda en mannlig bruker.Anonymkode: 6da18...e80 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Eller denne. 😉😊 http://www.smud.no/mennesker/dra-pa-date-med-en-alenemor-dette-er-de-12-grunnene-til-at-det-er-en-god-ide/ Hilsen fraskilt alenemor 😜😜 Anonymkode: e60cc...45a 1
accountdeleted Skrevet 9. august 2016 #11 Skrevet 9. august 2016 Lurer på om disse meningene er like vanlige blant menn 40+? Hvor i alle dager har de tenkt å finne ubrukte damer som vil ha dem? Det er ikke alle tjue/tredveåringer som ønsker seg en mann i den aldersgruppen som kanskje attpåtil har barn allerede... 2
Sjokoladefruen Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 Oh lord! Jeg er så glad for å være sammen med en voksen, oppegående mann, som ikke tenker som idioten bak denne artikkelen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 Den eneste grunnen til å date en alenemor er om man har barn selv, ellers... RUN! Anonymkode: 245d9...108 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller denne. 😉😊 http://www.smud.no/mennesker/dra-pa-date-med-en-alenemor-dette-er-de-12-grunnene-til-at-det-er-en-god-ide/ Hilsen fraskilt alenemor 😜😜 Anonymkode: e60cc...45a Eller ikke. Anonymkode: 245d9...108
Linnea27 Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 Den 8/8/2016 at 15.04, Jan-Andre skrev: Kom tilfeldigvis over en veldig god artikkel fra bloggen "judgybitch" om det å date alenemødre, og hvorfor man bør la være. Den er temmelig hard i kantene, men poengene er gode. Også forfriskende at begrepet "alenemor" her brukes i sin rette betydning. Kommentarseksjonen er også mildt sagt underholdende, og bekrefter mange av poengene i selve artikkelen. Dating single mothers? Just say NO! A note for all the single dudes. P.S. Artikkelen er skrevet av en kvinne. Et lite utdrag som jeg syntes var spot on, og som ofte er et litt underkommunisert poeng "A modern man doesn’t turn up his nose at a woman with some sexual experience who might have learned a trick or two from previous lovers about what men REALLY like, or more likely, she learned how to FIND OUT, but the majority of men would like to see a NEW sign on her uterus. No previous occupants." For en idiotisk artikkel. Hva med single fedre da, eller enda verre, menn som faar barn med den ene etter den andre for saa aa forlate barna sine? Dessuten saa er ikke prevensjon 100% sikker, og alle vet at konsekvensen av sex i alle tilfeller med fruktbare menn/kvinner kan resultere i barn. Ikke alle er villige til/har samvittighet til aa ta abort heller. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #16 Skrevet 9. august 2016 5 timer siden, Sjokoladefruen skrev: Oh lord! Jeg er så glad for å være sammen med en voksen, oppegående mann, som ikke tenker som idioten bak denne artikkelen. Idioten bak artikkelen er en kvinne... Anonymkode: b3999...944
Aamu Skrevet 9. august 2016 #17 Skrevet 9. august 2016 Den 8.8.2016 at 15.04, Jan-Andre skrev: Kom tilfeldigvis over en veldig god artikkel fra bloggen "judgybitch" om det å date alenemødre, og hvorfor man bør la være. Den er temmelig hard i kantene, men poengene er gode. Også forfriskende at begrepet "alenemor" her brukes i sin rette betydning. Kommentarseksjonen er også mildt sagt underholdende, og bekrefter mange av poengene i selve artikkelen. Dating single mothers? Just say NO! A note for all the single dudes. P.S. Artikkelen er skrevet av en kvinne. Et lite utdrag som jeg syntes var spot on, og som ofte er et litt underkommunisert poeng "A modern man doesn’t turn up his nose at a woman with some sexual experience who might have learned a trick or two from previous lovers about what men REALLY like, or more likely, she learned how to FIND OUT, but the majority of men would like to see a NEW sign on her uterus. No previous occupants." Eh.. så det skal liksom være viktig at det ikke har vært en baby der tidligere, men at det har vært en penis i vagina tidligere, DET gjør ikke noe? Det er svært ulogisk. 1
Sjokoladefruen Skrevet 9. august 2016 #18 Skrevet 9. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idioten bak artikkelen er en kvinne... Anonymkode: b3999...944 Og så? Kvinner kan også være idioter. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #19 Skrevet 9. august 2016 Oi, denne stemte faktisk litt. En god venn av meg skiltes fra kona gjennom 10 år etter at hun var utro med en fyr som hun møtte på nett. Når hun ble tatt la hun skylden på han, at han aldri ga henne nok oppmerksomhet og dermed var det hans feil at hun gikk og lå med en hun chattet med på nettet i 2 måneder. Så dum som han var, istedenfor å kaste henne ut døra tvert, så prøvde han å fikse det og redde forholdet til tross, men de ble likevel skilt. Hun ville ut og "leve livet" og i en alder av 28 så fullførte hun endelig VGS utdanningen sin (hun fullførte den ikke sent pga hun var ufør eller andre ting, kun fordi hun aldri har vært skoleflink eller skoleinteressert), og jobber nå i et serviceyrke men har en ovenfra og ned holdning at man skulle tro dama hadde legeutdannelse og var kry som få. Good riddance. Hun er nå med en ny fyr, og det må være noe riv ruskende galt med fyren der ellers er han bare totalt blind, stakkars mann! Det er så mye mer gærnt med den dama. Samtidig så har jeg en nær venninne som nå er alenemamma, men det er fordi mannen gikk fra henne. Han var kanskje et dårlig valg, men likevel, hun er en flink mor og hun er selvstendig og oppegående. Så det artikkelen tar opp gjelder ikke alle, men er enig i at man er litt obs på de sånn at man ikke havner borti skrekkeksempelet ovenfor. Anonymkode: 98ebe...844 2
accountdeleted Skrevet 9. august 2016 #20 Skrevet 9. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Den eneste grunnen til å date en alenemor er om man har barn selv, ellers... RUN! Anonymkode: 245d9...108 Jada, så hvis du er mann og ikke har klart å slå deg til ro før midjemålet blir drøyere og hårmanken visner, så er det bare til å legge inn årene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå