Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser mest naturlig ut av alt det forskjellige innen makeup til øyenbryn. Pudder, pen, eller krem man påfører? Eventuelt noe annet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe særlig hår så må dessverre tegne uansett hvor unaturlig det ser ut, men jeg vurderer sterkt microblading. Det ser mest naturlig ut synes jeg.

Anonymkode: 3178b...812

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Hva ser mest naturlig ut av alt det forskjellige innen makeup til øyenbryn. Pudder, pen, eller krem man påfører? Eventuelt noe annet?

Øyenbrynsblyant vil jeg påstå. Den har gjerne en kost på enden av skaftet slik at du kan dra ut streken. Skal du ut på byen kan det også være pent å bruke en nude blyant over og under ytterste del av øyenbrynslinjen. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Øyenbrynsblyant vil jeg påstå. Den har gjerne en kost på enden av skaftet slik at du kan dra ut streken. Skal du ut på byen kan det også være pent å bruke en nude blyant over og under ytterste del av øyenbrynslinjen. 

Okey, ja det er sikkert kjekt når du skal ut på byen. Hvorfor bruker man i såfall en nude blyant? Virker det som en slags highlighter da? :)

Men jeg ser det selges noe som ser ut som øyenskygge som skal brukes til å forme brynene og farge dem. Også påfører man en slags gel eller noe etterpå? Noen som har erfaring med det til øyenbrynene ? :)

Endret av fuglekvinnen__
AnonymBruker
Skrevet

Anastasia beverly hills dipbrow pomade :) ingen over og ingen ved siden av. Vannfast er den også, sitter som støpt helt til du selv skrubber den av!

Anonymkode: 67139...8e5

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anastasia beverly hills dipbrow pomade :) ingen over og ingen ved siden av. Vannfast er den også, sitter som støpt helt til du selv skrubber den av!

Vannfast altså? :)
Så det er pomade man har på øyenbrynene altså. Slik som billion dollar brows har? :)

Endret av fuglekvinnen__
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev:

NOkey, ja det er sikkert kjekt når du skal ut på byen. :)

Men jeg ser det selges noe som ser ut som øyenskygge som skal brukes til å forme brynene og farge dem. Også påfører man en slags gel eller noe etterpå? Noen som har erfaring med det til øyenbrynene ? :)

Jeg er ingen makeup artist men synes det er vanskelig å bruke pudder/øyenskygge på brynene fordi det kan lettere være vanskelig å ha kontroll over og "sklir uttover", spesielt på enden av brynet hvor det skal være ganske smalt. Jeg har fyldige bryn da og derfor kan det være årsaken til at det er slik hos meg. Jeg bruker kun å sminke/markere øyenbrynene om det er fest på kvelden hvor jeg ellers bruker noe ekstra sminke. De som har tynne øyenbryn har kanskje bedre erfaring med pudder og skygge enn meg 😊

Skrevet

Anbefaler dipbrowpomaden fra makeup mekka. Koster 99,-. Øyenbrynskosten de selger er også veldig bra. Bruker litt øyenskygge sammen med den for å få fine bryn. Har prøvd øyenbrynssett fra benefit til rundt 400 som var elendig, så står ikke alltid på pris. Se youtubetutorials og øv så blir det kjempebra.

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg er ingen makeup artist men synes det er vanskelig å bruke pudder/øyenskygge på brynene fordi det kan lettere være vanskelig å ha kontroll over og "sklir uttover", spesielt på enden av brynet hvor det skal være ganske smalt. Jeg har fyldige bryn da og derfor kan det være årsaken til at det er slik hos meg. Jeg bruker kun å sminke/markere øyenbrynene om det er fest på kvelden hvor jeg ellers bruker noe ekstra sminke. De som har tynne øyenbryn har kanskje bedre erfaring med pudder og skygge enn meg 😊

Vil bafre si at det står Okey, og ikke NOKey i innlegget du har sitert fra meg. :ler:
Jeg så CBE anbefalte billion dollar brows for brynene - en sånn palette, men de har det i pen også. Skal se på makeup mekka også, siden det bare er til 99 kr.
Takk for sminketips folkens. :)

Endret av fuglekvinnen__
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til diors øyebrynsblyant. (Den du må kvesse, ikke den man vrir opp) Gir et naturlig resultat. Koster oppunder 300kr og blyanten varer mange mnd.

Anonymkode: f2543...dbd

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sverger til diors øyebrynsblyant. (Den du må kvesse, ikke den man vrir opp) Gir et naturlig resultat. Koster oppunder 300kr og blyanten varer mange mnd.

Takk for tips.
Ser at ingen anbefaler paletten til Billion dollar brows så den er sikkert oppskrytt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker øyenbrynspudder og sånn gele som holder hårene på plass. Får et veldig naturlig resultat. Jeg bruker det bare for å fylle inn så brynene ser litt fyldigere ut da jeg hår ganske lite hår, forandrer ikke formen på brynene :) 

Anonymkode: 309a7...f84

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt den og bruker nå den men må ærlig si jeg synes ikke det er noe forskjell på den og mye billigere blyanter, for eksempel fra Bourjois eller Revlon. Så det er første og siste gang jeg har brukt så mye penger på en øyenbrynsblyant. :) 

Pluss at jeg ble kjempefornøyd med billig øyenbrynsblyant kjøpt på ebay - sånn type som man vrir opp, til 7 kroner, og den bruker jeg nå framfor Dior, fordi jeg ikke gidder å kvesse den Dior sin. Før brukte jeg øyenbrynskygge, og det synes jeg egentlig blir penere enn blyanter men er litt mer masete å påføre, og holdbarhet er kanskje litt mindre.

Anonymkode: 8694e...bf7

• 2 uker senere...
Skrevet

Mest naturlig? 
Benefit Gimme Brow 
Best av pensel/brynskygge og blyant?  Definitivt førstnevnte!

Har skrevet en del om mine erfaringer her :)

Skrevet
Den 8. august 2016 at 14.44, AnonymBruker skrev:

Enig.

Anonymkode: 861d4...d90

Skrevet

Jeg synes blyantene fra H&M gir bra resultat. Og så går jeg over etterpå med brun øyeskygge. Ser naturlig og fyldig ut, og holder ut dagen.

Skrevet

Jeg har tegnet bryn og tatovert bryn. Nå bruker jeg en matt øyenskygge og det ser definitivt mest naturlig ut av de tre alternativene. Er født uten bryn omtrent, så har litt å markere :P

Skrevet

Wunderbrow. Elsker denne. En gel som er vannfast og sitter lenge. Sov med den i natt og bryna var like fine da jeg våknet opp i dag.  Litt drøy i pris, men er verdt det. Beste jeg har prøvd til nå. :) 

Skrevet

De tre blyantene jeg har vært mest fornøyd med er h&m sin, en fra isadora og billion dollar brows. Med tanke på pris vil jeg anbefale h&m sin. Den koster bare 40 ,-

Prøvde også en fra makeup mekka sitt eget merka, og den er det mest elendige jeg har vært borti. Gav ikke fra seg farge i det hele tatt.

Anonymkode: 40d19...da5

Skrevet
Den 8.8.2016 at 14.37, fuglekvinnen__ skrev:

Less is more.
Jeg brukte før øyebrynspudder fra makeupmekka, den finner jeg ikke lenger, men den så veldig naturlig ut, brukte en smal pensel og børstet forsiktig på... 

Nå bruker jeg en beige øyebrynspenn fra Yves Rocher. Tegner forsiktig og det ser veldig naturlig ut.
Jeg hater sånne store påmalte bryn.... som er så in nå. Spesielt når jeg ser at naturlig vakre jenter har de...

pene bryn gjør ansikt penere, men når de har slike grusomme bryn? Jeg syns faktisk nesten synd på de, de som er så pene og ødelegge utseende med slike bryn :( Selv tror de vel at de blir så pene med dette....
Skal du ha noe unaturlig - gå heller for gedigne øyevipper... selv om det og ser litt rart ut...

men øyebryn.... Der bør det være naturlig. 

jeg har så lyse naturlig og føler jeg må tegne de opp eller farge de så jeg får litt form og farge til fjeset. 
Ellers hadde jeg ikke gjort annet enn å nappe litt under bryna, har noen få viltvoksende hår her og der som må tas.
Bryna mine er ikke tykke, men sånn passe.

Anonymkode: 4b493...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...