Gå til innhold

Tips til ny symaskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal kjøpe meg en ny symaskin og lurer på om noen har noen tips til hva jeg bør se etter eller hvilke maskiner som er brukbare. Er ute etter en maskin til ca 5000-7000 kr :)

Anonymkode: 74ed2...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om du har kjøpt deg en symaskin allerede, men har hørt at mange er fornøyde med noe som heter Janome Easy Jeans. Er du nybegynner, eller har du sydd en del tidligere? Tror dette er en grei maskin for både nybegynnere og de med litt mer erfaring, men det spørs jo om du skal utdanne deg videre til noe mer innenfor søm, da :) 

Hvis du skal satse på en utdanning hvor du skal sy en del klær, så kan en Pfaff (var det riktig stavet?) kanskje være noe å satse på. De er visst større og dyrere enn Janome, men tåler sannsynligvis mye mer.

Ta en titt innom en symaskin-forhandler, og spør og grav i vei. Du skal jo tross alt ha den i mange, mange år! Mange butikker lar deg også teste en maskin før du kjøper en, noe jeg synes høres supert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overnevnte Easy Jeans, og er superfornøyd. Den kosta ca. 5000 kroner. Er ren hobbysyer, men den tar tunge stoff uten problemer og har de vanlige nyttesømmene. Lite fiksfakseri, men det ville jeg heller ikke ha. "Karosseriet" er plastikk, så den ser ikke veldig luksuriøs ut, men ut fra det jeg har hørt er det en arbeidsmaskin som tar det meste. Har ikke hatt den lenge nok til å si så mye om kvaliteten personlig, men jeg har sydd flere lag med dongeri og skinn. Til prisen er den super.

Anonymkode: 6b21c...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...