AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Hvordan foregår forkjøpsrett? Kan jeg melde meg inn nå også bruke forkjøp på boliger som allerede ligger ute på f.eks obos, bob osv? Eller kan jeg kun benytte meg av forkjøpsretten dersom medlemskapet er registrert før boligene er lagt ut på forkjøpsrett? Tenker å melde meg inn nå slik jeg evt kan bruke forkjøpsrett på egen bolig jeg har kjøpt, men som skal ut på forkjøp. Anonymkode: 8a510...c30
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Du legger inn forkjøp slik: https://www.obos.no/kjop-og-salg-av-bolig/kladd/forkjopsrett/forkjopsrett-pa-bruktboliger Om du alt har vunnet budrunden så melder du fra til OBOS at du har medlemskap, og gir dem medlemsnummeret, og så ordner det seg av seg selv at vedkommende som har registrert interesse for forkjøp må ha vært medlem lengre enn deg. Men: er meldlemsskapet ditt fra etter 80-tallet så er sjansen ekstremt liten for å få leiligheten. Folk har vært medlem lenge.. Anonymkode: b1ce2...851
Pysa Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Om du ble medlem i går, kommer du foran de som melder seg inn i dag. Og det er slett ikke alltid man trenger å ha vært medlem så lenge. Meld deg inn. Det koster uansett noen hundrelapper i året.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 Forkjøpsrett fungerer litt ulikt hos de forskjellige boligbyggelagene. Du må underske dette hos hvert enkelt boligbyggelag.ett svar gjelder ikke for alle. Anonymkode: a05e8...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå