AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Kusina mi har passet katten min i en uke. Når jeg kommer hjem er avføringen hennes ganske løs (ikke diaré) og mørk, så jeg lurer jo på hvorfor hun er dårlig i magen. Katten er innekatt, så pleier å ha full kontroll på hva hun får i seg. Spør kusina mi om hun har fått noe annet enn tørrfor, våtfor og godbiter. Nei sier hun, ikke noe. Spurte om det ikke er noe uten om det "vanlige" hun har fått, og da sier kusina mi at hun har fått drikke opp melken hun har hatt på frokostblandingen sin hver dag. Er dette krise?? Vet jo at katter helst ikke skal ha melk, og det virker jo som om hun har blitt dårlig i magen. Kommer selvsagt til å ta henne med til dyrlegen hvis det fortsetter eller hvis hun blir dårlig på noe vis, men akkurat nå er hun helt fin i formen, bortsett fra at hun har løs avføring. Noen som har erfaring, tips eller råd? Blir jo bekymret for katten min Anonymkode: f3561...d89
boblesaft Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Det blir sannsynligvis ikke noe verre enn bare litt løs mage noen dager, ingen stor fare :-) 3
Auri Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Magen hennes har reagert på det, men så lenge hun ikke får i seg mer melk nå, burde det gå helt fint! Gi det ut uka, om avføringen hennes fortsatt ikke er tilbake til normalen da, kan du ringe dyrlegen.
MissPierce Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Absolutt ikke å anbefale da katter som oftest er laktosintolerante, men ingen krise. Er ikke katten bedre i magen etter noen dager så ringer du enn vetrinær. På de fleste dyrebutikker får du noe som heter Zoolac. Det er veldig kjekt å ha i hus om man har hund eller katt. Det er en bakteriepasta for avbalansering av tarmfloraen. 2
Minya Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Alvorlig syk blir hun ikke, men hun har helt klart reagert på melken. Når melken nå er ute av bildet, vil hun bli bedre. Du kan gi Zoolac for å bedre magen hennes denne uken, og kontakt veterinær om pus fortsatt er dårlig i magen mot helgen. Refs kusinen din og forklar henne at det er myte og eventyr at katter skal ha melk. 2
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, Minya skrev: Alvorlig syk blir hun ikke, men hun har helt klart reagert på melken. Når melken nå er ute av bildet, vil hun bli bedre. Du kan gi Zoolac for å bedre magen hennes denne uken, og kontakt veterinær om pus fortsatt er dårlig i magen mot helgen. Refs kusinen din og forklar henne at det er myte og eventyr at katter skal ha melk. Refse den som var snill og passet katten for henne? Smart.... Anonymkode: 095e7...5e4 3
Minya Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Refse den som var snill og passet katten for henne? Smart.... Anonymkode: 095e7...5e4 Ja, refs hun som var "snill" og gav katten noe den ikke tåler. Ville du likt å blitt sakte forgiftet med mat som gav deg dårlig mage selv om du fikk kost og losji? 4
Tvist Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Refse den som var snill og passet katten for henne? Smart.... Anonymkode: 095e7...5e4 Alt kommer an på hvordan man sier det.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Tusen takk for alle svar føler meg litt bedre nå. Hadde faktisk zoolac hjemme, så skal gi henne det. "Refset" kusinen min med en gang hun fortalte det, på en hyggelig måte. Sa hun ikke kunne gi katten melk og at hun burde søke opp på google eller noe før hun gir katten noe annet enn det jeg har gitt beskjed om at hun kan få. Heldigvis er vi gode venner, så hun "tålte" å høre det da håper jeg katten min blir frisk i magen i løpet av uka! Blir så hønemor med de dyra altså. Anonymkode: f3561...d89 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå