AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Om en måneds tid skal jeg i bryllup til venner av kjæresten min. Dette skal finne sted på en liten plass og krever både fly- og togtur, samt overnatting på hotell. Okei, det. Det er nå blitt lagt ut informasjon om dagen. Vielsen skal finne sted i en bitteliten kirke midt uti ingenting. Google maps kan fortelle meg at det vil ta over en time å gå dit, noe som er uaktuelt i finstas. De har ingen forslag til hvordan man skal komme seg dit, selv om mange kommer langsveis fra og uten bil. Jeg tenker at vi må ta taxi? Forsåvidt greit, men dette er en liten plass og tenker meg at det ikke finnes allverdens med taxier. Videre leser jeg at vielsen er kl. 12:00. Festen starter først kl. 16:00. Altså, hva er det tenkt at man skal foreta seg mellom vielsen og festen? Er det bare jeg som er kritisk, eller fremstår dette som litt pussig? Anonymkode: 52f98...ddb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Man må vel ikke gå i vielsen? Anonymkode: 7d622...015
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må vel ikke gå i vielsen? Anonymkode: 7d622...015 Ville det ikke være litt uhøflig å droppe det? Anonymkode: 52f98...ddb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Dropp vielsen. De burde ha ordnet transport til dere fra togstasjonen synes jeg. At vielsen starter 12 og festen 16 er ikke veldig uvanlig, ofte tas det jo bilder etter vielsen. De fleste har ordnet et opplegg for tiden mellom vielse/fest, men hvis de ikke har det, synes jeg det er helt OK at dere dropper vielsen. Det er stort sett nok taxier, selv på små steder, men det lønner seg sikkert å bestille i forveien. Anonymkode: 52b36...8d8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville det ikke være litt uhøflig å droppe det? Anonymkode: 52f98...ddb Neida. Hvis det er så kronglete hadde ihvertfall jeg droppet det. Anonymkode: 7d622...015 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Vanlig at det tar litt tid mellom vielse og fest. Spleis på en maxitaxi. Ikke verre enn det. Men det er litt rart at brudeparet ikke har ordnet med transport til langveisfarende. Anonymkode: 7b2db...58a 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Om en måneds tid skal jeg i bryllup til venner av kjæresten min. Dette skal finne sted på en liten plass og krever både fly- og togtur, samt overnatting på hotell. Okei, det. Det er nå blitt lagt ut informasjon om dagen. Vielsen skal finne sted i en bitteliten kirke midt uti ingenting. Google maps kan fortelle meg at det vil ta over en time å gå dit, noe som er uaktuelt i finstas. De har ingen forslag til hvordan man skal komme seg dit, selv om mange kommer langsveis fra og uten bil. Jeg tenker at vi må ta taxi? Forsåvidt greit, men dette er en liten plass og tenker meg at det ikke finnes allverdens med taxier. Videre leser jeg at vielsen er kl. 12:00. Festen starter først kl. 16:00. Altså, hva er det tenkt at man skal foreta seg mellom vielsen og festen? Er det bare jeg som er kritisk, eller fremstår dette som litt pussig? Anonymkode: 52f98...ddb Kjæresten din bør jo ringe kameraten sin (brudgommen), og spørre hva som er tenkt. Om det går buss til kirken, eller om det er noen dere kan sitte på med, eller om de kan bestille felles maxitaxi for de som ikke har bil. Og om det er flere som bor på samme hotell, og som man kan være sammen med mellom vielse og fest. Det er jo ikke vanskeligere enn å spørre? Anonymkode: ce292...431 4
Hengebuksvinet Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Hei! Var i et lignende bryllup. Først fly, deretter bil ut på et hotell på en øy, videre til kirke osv. Det ordnet seg veldig fint. Mange av de nærmeste hadde bil, og alle kom seg til kirken. Litt lang tid mellom vielse og middag pga fotografering, men det gav en fin anledning til å se seg rundt og snakke med andre gjester
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten din bør jo ringe kameraten sin (brudgommen), og spørre hva som er tenkt. Om det går buss til kirken, eller om det er noen dere kan sitte på med, eller om de kan bestille felles maxitaxi for de som ikke har bil. Og om det er flere som bor på samme hotell, og som man kan være sammen med mellom vielse og fest. Det er jo ikke vanskeligere enn å spørre? Anonymkode: ce292...431 Takk, jeg skjønner at det ikke er vanskeligere enn å spørre, noe jeg jo selvsagt skal gjøre. Spørsmålet mitt var imidlertid om dette høres litt rart ut eller ikke. Anonymkode: 52f98...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Normalt at de som skal gifte seg ordner med skyss, overnatting spør noen meg Anonymkode: 236bb...97c
Honey Dew Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 Forhåndsbestill taxi noen dager i forveien. Ring så da dere er på toget for å høre om taxien er på vei
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 13 timer siden, Honey Dew skrev: Forhåndsbestill taxi noen dager i forveien. Ring så da dere er på toget for å høre om taxien er på vei Takk, men jeg ba jo ikke om praktiske råd, det tror jeg at jeg mestrer helt fint selv. Jeg er ute etter å høre om dette er vanlig eller ikke. Anonymkode: 52f98...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 Helt håpløs at dere her i Norge forventer at gjestene skal venter i over 3 timer mellom vielsen og oppmøte til middagen (som da er nok 1 time igjen før du faktisk får servert første rett). Helt utrolig at dere trenger 2-3 timer til å fotografere lol. Selvopptatt much? Anonymkode: ef63f...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 Lei eller lån en bil? Kjøre hele veien? Hør med andre som skal dit hva de gjør. Timene i mellom gjelder for alle, så da mingler man. Ha noe enkelt å spise med i veska. Må dere ikke sjekke inn noe sted/har en campinghytte- hvor skal dere overnatte? Anonymkode: 83eb8...fbf
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 Det er veldig rart. Alle bryllupene jeg har vært i har sørget for at alle har transport mellom vielse og middag. Og det har alltid vært opplegg med mingling snacks, småmat og drikke. Så ja, veldig rart at brudeparet ikke har fikset dette. Anonymkode: dabde...10c
Rosa Sitron Skrevet 15. august 2016 #16 Skrevet 15. august 2016 Det er helt vanlig opplegg. Har ikke opplevd slikt selv, men kjenner mange som har opplevd det og mange som organiserte det slik(eller ikke organiserte)
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #17 Skrevet 15. august 2016 Den 9.8.2016 at 12.15, AnonymBruker skrev: Helt håpløs at dere her i Norge forventer at gjestene skal venter i over 3 timer mellom vielsen og oppmøte til middagen (som da er nok 1 time igjen før du faktisk får servert første rett). Helt utrolig at dere trenger 2-3 timer til å fotografere lol. Selvopptatt much? Anonymkode: ef63f...cd9 For absolutt alle i Norge gjør det slik... I over halvparten av bryllupene jeg har vært i, har brudeparet tatt bilder før vielsen. Anonymkode: bf8c2...0ce
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #18 Skrevet 15. august 2016 Den 9.8.2016 at 12.15, AnonymBruker skrev: Helt håpløs at dere her i Norge forventer at gjestene skal venter i over 3 timer mellom vielsen og oppmøte til middagen (som da er nok 1 time igjen før du faktisk får servert første rett). Helt utrolig at dere trenger 2-3 timer til å fotografere lol. Selvopptatt much? Anonymkode: ef63f...cd9 Det er da ikke noe andeledes i andre land? Har ventet mer på brudeparet i andre land enn Norge Anonymkode: 7e3bb...ebd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #20 Skrevet 15. august 2016 Den 08.08.2016 at 13.07, AnonymBruker skrev: Om en måneds tid skal jeg i bryllup til venner av kjæresten min. Dette skal finne sted på en liten plass og krever både fly- og togtur, samt overnatting på hotell. Okei, det. Det er nå blitt lagt ut informasjon om dagen. Vielsen skal finne sted i en bitteliten kirke midt uti ingenting. Google maps kan fortelle meg at det vil ta over en time å gå dit, noe som er uaktuelt i finstas. De har ingen forslag til hvordan man skal komme seg dit, selv om mange kommer langsveis fra og uten bil. Jeg tenker at vi må ta taxi? Forsåvidt greit, men dette er en liten plass og tenker meg at det ikke finnes allverdens med taxier. Videre leser jeg at vielsen er kl. 12:00. Festen starter først kl. 16:00. Altså, hva er det tenkt at man skal foreta seg mellom vielsen og festen? Er det bare jeg som er kritisk, eller fremstår dette som litt pussig? Anonymkode: 52f98...ddb Jeg ville i alle fall ha droppet heile denne greia. Med mindre folka som skal gifte seg er veldig nærme familie, eller lignende... Anonymkode: 39721...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå