Gå til innhold

TRENGER HJELP MED ARGUMENTER

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Selvsagt har det noe å si, det vil jo påvirke bidraget hun får fra faren? 

Skjønner ikke hvorfor hun ikke søker bidrag. Jeg fikk sånn 3300 i måneden når jeg gikk på vgs. I tillegg til at jeg jobbet 50%. Hadde sikkert like mye disponibel inntekt som min mor.

Men hun har jo ikke sagt hun får bidrag, dette er snakk om stipend fra lånekassen, ikke bidrag fra far. Da er ikke stemor sin inntekt relevant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unskjyld meg, er det nødvendig å være så sassy? Nei det er ikke noe synd på stakkars meg, det var oppriktige fakta og eksempler på hvorfor jeg syns det er sjokkerende at jeg ikke får stipend når jeg tidligere har fått det og min mor får  i år 16 000 i månden og min far noe lignense. Og ja jeg vet at de 1900 kr er en stønad, altså ikke et totalt matbudsjett, poenget var at det hjalp veldig lite. og JA jeg vet at man kan lage selv til en billig penge, men så er det det med at jeg får ikke til  mele i det hele tatt, ender med at brødet detter fra hverandre hver gang og dessuten smaker det så vondt at det er ikke verdt det. 

Vet du hva, jeg blir rett og slett forbanna av å lese vidre på det du skriver. viss du kan bruke en billig variant av kosttilskudd så OKEI BRA FOR DEG:) Det kan ikke jeg. viss du klarer å ha deltids jobb vedisen av skole så OKEI BRA FOR DEG:) Det kan ikke jeg.  Og til syvende og sist NEI det er ikke statens ansvar at jeg vill på tur, men JO det er statens ansvar å passe på at dersom det er skoletur med lering på planen så skall jeg ha nok penger til å kunne bli med på den så jeg ikke blir sosialt utstøtt og kan være med på læringa selvom det skulle vært en time unna med buss!

sånn, vennsligst trekk hue ditt ut av rasshølet og tenk litt lenger enn nesa de rekker 

Anonymkode: 849b4...8ee

Unnskyld meg, men de holdningene dine er skremmende. Ingen har vært sassy mot deg, og hvertfall ikke hun du siterte, det kalles å være realistisk. Dekker ikke stipendet ditt utgiftene dine, nei da får du jammen meg få huet ut av rasshølet ditt selv(Quote; deg selv) og skaffe deg en deltidsjobb slik som mange andre må. Du er snart 18år, det skal du klare, med mindre du sliter såpass fysisk eller psysisk og bør bli ufør. 

Skrevet
19 minutter siden, mjauritz skrev:

Men hun har jo ikke sagt hun får bidrag, dette er snakk om stipend fra lånekassen, ikke bidrag fra far. Da er ikke stemor sin inntekt relevant.

Stipend suger, barnebidrag er jo gratiske penger.

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere her nevner bidrag. Om HI er 17 år kan ikke hun søke selv om å motta bidrag. Det er det hennes mor som må gjøre om hun ikke allerede mottar bidrag. Først når hun er over 18 år kan hun søke selv om bidrag så lenge hun går på videregående skole...

Anonymkode: c0048...a06

AnonymBruker
Skrevet
Den 8.8.2016 at 15.54, AnonymBruker skrev:

Hvis du i en alder av 17 år allerede har begynt en "det er så synd på stakkars meg, så staten må betale så jeg får det jeg vil ha"-karriere så kommer du ikke langt i livet, Legg det bort med en gang, det hjelper deg ikke det pøkk. Når begge foreldrene har forsørgeransvar så er lånekassen pålagt å regne med inntekt fra begge to, det rammer av og til skjevt, men sånn er det. Du får kontakte din far og spørre etter penger. Når du blir over 18 kan du søke lån uten tilknytning til foreldrene dine, men stipend får du sannsynligvis ikke så lenge du bor med din mor. At 1900 kr ikke utgjør noe ekstra i mnd for folk med cøliaki er bare tull, det er et tilskudd i tillegg til resten av matbudsjettet, støtten skal ikke være det eneste matbudsjettet. Det går fint an å bake glutenfritt brød/knekkebrød til en billigere penge, eller finne andre kostholdsalternativer som gjør at pengene strekker lenger. Nødvendige kosttilskudd koster heller ikke skjorta, jeg bruker det selv, det velter ingens budsjett. Ønsker du mer penger til sosiale altiviteter o.l. så må du gjøre som alle andre ungdommer, skaffe deg en deltidsjobb som gi penger i lommeboken. Det er ikke statens ansvar at du vil på tur, kafe, shopping og har et sosialt liv, det er ditt.

Anonymkode: 879d2...68d

Enig! Hilsen cøliaker. Jeg har ekstrakostnader på maks 500,- på glutenfritt pr mnd. 

Til TS:

Å lære seg å bake glutenfritt brød er ikke umulig, tusenvis har gjort det før deg. Anbefaler å melde deg inn i NCFs facebook-side, der finner du oppskrifter og tips (om du vil ha det da). Ellers synes jeg ikke det passer seg å angripe noen som gir deg et realistisk svar og forslag til forbedringer, det trodde jeg var sånt 14-åringer drev med... 

Anonymkode: 5f1fa...1e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...