Vebboo Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Hvordan blir jeg kvitt edderkopper?? Skulle brette klærne mine som hang på et tørkestativ inne i kjellerleiligheten min. Fant noe rart på den ene t-skjorten, googlet litt og fant ut at det var edderkopp egg! Har mistet skrekken for edderkopper etter at jeg flyttet til ned i en kjellerleilighet, men når de legger egg i klærne mine freaker jeg ut. En her og der har gått greit, men hvis det klekkes 400stk i klesskapet mitt vet jeg ikke hva jeg gjør..... Hjeeelp.... Tips???
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Det høres ut som du har en fuktig kjellerbolig.Edderkopper trenger mye fuktighet for å trives. Du kan kjøpe deg en billig fuktighetsmåler og se hva som står der. Er det over 50% så bør du vurdere en avfukter. Disse selges overalt. Anonymkode: 2528b...b62
Vebboo Skrevet 8. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2016 Ok, takk for tips! Skal sjekke det ut
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Jeg bor ikke i en fuktig leilighet, likevel er det endel edderkopper her. Bor i en stor enebolig med flere etasjer - selv i tredje etasje finner jeg edderkopper. Jeg ville trålet google etter tips, og fulgt hver eneste en av dem. Permetrin bør du også skaffe deg, og spraye langs alle vinduskarmer, dørkarmer, langs gulvelistene og taklistene, samt rundt og i alle ventiler. Vent noen timer, og spray en gang til! Anonymkode: 1c2c5...cec
Gjest Ajax Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Jeg har hørt at peppermyntespray fungerer som en "repel" mot edderkopper. Det dreper dem dog ikke så den jobben får du gjøre selv. Har ikke testet om det fungerer så fint om noen kan bekrefte/avkrefte dette.
Muscae Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 1 time siden, Cyrus skrev: Jeg har hørt at peppermyntespray fungerer som en "repel" mot edderkopper. Det dreper dem dog ikke så den jobben får du gjøre selv. Har ikke testet om det fungerer så fint om noen kan bekrefte/avkrefte dette. Permetrin ekstra har en effekt som du beskriver. Edderkopper skyr områder som er sprayet, og effekten kan sitte i opptil et halvt års tid. Vi har omtrent ikke edderkopper inne etter at vi begynte med den sprayen. Sprayer, som noen over her sier, i alle karmer, lister osv der edderkoppene kommer inn. Kan også spraye rett på edderkopp/veps/andre ekle krapyl og de dør nesten med en gang. 1
Gjest Money Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 Er det så bra for tekstiler og treverk å spraye dette inne? Jeg ville heller sprayet på utsiden.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Den 8. august 2016 at 20.54, Que_pasa skrev: Permetrin ekstra har en effekt som du beskriver. Edderkopper skyr områder som er sprayet, og effekten kan sitte i opptil et halvt års tid. Vi har omtrent ikke edderkopper inne etter at vi begynte med den sprayen. Sprayer, som noen over her sier, i alle karmer, lister osv der edderkoppene kommer inn. Kan også spraye rett på edderkopp/veps/andre ekle krapyl og de dør nesten med en gang. For et lurt tips. Anonymkode: b2371...d7c
Gjest Hapi Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Ha litt peppermynteolje i siste skylling, de liker visst ikke det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå