AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Et par uker etter fødsel skal vi i familieselskap. Det er ikke formelt, men det er sånn at jeg har lyst til å pynte meg litt. Er det noen som har tips til hvor man kan få tak i en litt ålreit kjole som også passer å amme i og som skjuler ettermagen litt? Anonymkode: f0f9e...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Jeg brukte en pen kjole fra gina tricot med tynne stropper og cardigan, med stretch i stoffet og amme-BH så gikk det ganske greit. Anonymkode: 1dbc7...0b9
Bokdamen Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Jeg skal i bryllup ikke lenge etter fødsel og er på jakt etter det samme. Tenker du en ammekjole eller en "vanlig" kjole som kan passe å amme i? Tenker i utgangspunktet at jeg kunne tenke meg en vanlig kjole, evt et veldig fint skjørt og en ammevennlig topp.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 22 minutter siden, Bokdamen skrev: Jeg skal i bryllup ikke lenge etter fødsel og er på jakt etter det samme. Tenker du en ammekjole eller en "vanlig" kjole som kan passe å amme i? Tenker i utgangspunktet at jeg kunne tenke meg en vanlig kjole, evt et veldig fint skjørt og en ammevennlig topp. Tenker først og fremst på en vanlig kjole, men annet kan være av interesse. Jeg ser at ammekjolene ofte passer gravide (der man har en fin struttemage) da de gjerne er i jersey. Jerseykjoler vil jo vise hver minste lille skrukk og bulk på kroppen, så jeg kan ikke tenke meg at de er passende for en som nettopp har født. Tenker derfor i litt annet stoff, eller en ammekjole som ev. har litt mer stoff foran på kjolen over magen. Anonymkode: f0f9e...fb7
Ruthven Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 (endret) Mamalicious har ammekjoler som ikke er i jersey. Samme med Zalando. Alternativt så ville jeg tatt et pent skjørt med en ammetopp. Endret 8. august 2016 av Ruthven 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 11 minutter siden, Ruthven skrev: Mamalicious har ammekjoler som ikke er i jersey. Samme med Zalando. Alternativt så ville jeg tatt et pent skjørt med en ammetopp. Sjekket begge deler i stad, men syntes omtrent alt var i jersey eller mest tilpasset gravide? Var det noen av dem du tenkte kunne passe til å skjule magen litt? Anonymkode: f0f9e...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Ser nå at du fikk opp veldig mange flere kjoler enn jeg gjorde på Zalando. Må ha søkt på noe feil jeg da. Tusen takk! Anonymkode: f0f9e...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Hm.. Så gjennom alle 300 kjolene, men det meste var tilpasset gravide. Kjolene er i jersey eller liksom laget for å fremheve magen, for å vise at man er gravid og ikke tykk. Altså ikke så passende når man har en løs mage etter fødsel. Fant denne som hadde litt ekstra stoff foran, men den hadde fått dårlig tilbakemelding om billig stoff: https://www.zalando.no/esprit-maternity-sommerkjole-dark-navy-es929f02i-k11.html Denne kan kanskje være ok, men tar gjerne imot andre tips! Litt lite å ha én å velge mellom. https://www.zalando.no/mama-licious-mlyolanda-mary-cocktailkjole-m6429f040-k11.html Anonymkode: f0f9e...fb7
Auri Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Hvilken størrelse er du? Om du er størrelse 42/44 eller større, vil jeg anbefale Lyra fra Lady Voluptuous https://ladyvlondon.com/Lyra-Dress/ Jeg har den selv, og jeg har endel mage... Veldig flatterende kjole! Stoffet er stretchy, så du kommer ikke til å ha problemer med å trekke til side stoffet ved brystet for å amme. Akkurat nå er de midt mellom å selge ut sommermodellene og få inn høstmodellene, så det er få fargevarianter å velge mellom akkurat nå; om en uke eller to kommer det nok inn flere nye.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 1 time siden, Auri skrev: Hvilken størrelse er du? Om du er størrelse 42/44 eller større, vil jeg anbefale Lyra fra Lady Voluptuous https://ladyvlondon.com/Lyra-Dress/ Jeg har den selv, og jeg har endel mage... Veldig flatterende kjole! Stoffet er stretchy, så du kommer ikke til å ha problemer med å trekke til side stoffet ved brystet for å amme. Akkurat nå er de midt mellom å selge ut sommermodellene og få inn høstmodellene, så det er få fargevarianter å velge mellom akkurat nå; om en uke eller to kommer det nok inn flere nye. Veldig fine, men blir litt store. Er størrelse 38 til vanlig og 40 nå. Tusen takk i alle fall. Anonymkode: f0f9e...fb7
Auri Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 Ta en titt rundt på sida der likevel, den vanlige LadyVintage-kolleksjonen er i vanlige størrelser, kan hende du finner noe du liker der Isabella (https://ladyvlondon.com/Cherry-Print-on-Cream-Isabella-Dress/#.V6jrEKKYHE8) og Madison: https://ladyvlondon.com/Blue-Butterfly-Madison-Dress/#.V6jrIaKYHE8 er begge kjoler jeg tror du fint kan amme i (begge finner i flere farger/mønster). Om du liker den typen kjoler og ikke vil kjøpe fra utlandet, har både kjoledamen.no, midnatt.no og manillusion.no lignende kjoler.
Gjest Anubiel Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 Jeg er veldig fornøyd med ammeklær fra milker.no De har mange kjoler, kanskje ikke superformelle, men verdt en titt. De har også superrask levering med UPS
FantasDick Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 Jeg har hele tiden brukt vanlige kjoler som jeg bare bretter ned ved en pupp e.l. Snur meg gjerne litt vekk eller går på er annet rom for å amme, så har ikke noe å si om bittelitt vises. Ha gjerne en gulpeklut over skuldra i tillegg - da flashes ingenting! Kjoler med høy midje og fall i skjørtet skjuler litt mage. Jeg har f.eks brukt begge disse; Kjole1 og Kjole2.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 Jeg var i dåp en uke etter at jeg fødte. Jeg køpte bare en finkjole på H&M. Da jeg skulle amme bare gikk jeg inn på et annet rom, og brettet ned kjolen- Anonymkode: 80982...1bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå