AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Jeg har en kollega/venn som har en kone som har hatt mye depresjoner. Bl a fødselsdepresjon, men også mye etter det, derfor ble det med ett barn. Hun var utro mot han med en kvinne (noe veldig få vet, selv de som vet at hun var utro tror det var en mann), men dette har de (ihvertfall utad) jobbet seg gjennom. Ekteskapet har vart nesten 20 år, de traff hverandre på vgs. Dette er er par der begge er veldig opptatte av fasaden. Fint hus, fine jobber, perfekt datter osv. En stund ønsket han å skille seg, men da klikket hun og sa at han aldri kom til å få se datteren igjen, at hun skulle gjøre alt i sin makt for å gjøre livet hans jævlig osv. Jeg kjenner henne bare overfladisk, men synes hun virker som en bra dame (hvis jeg later som jeg ikke vet hva han har fortalt på fuktige kvelder). Hun er ganske drøy på flørtingen og jeg vet hva hun synes om f eks rumpa mi... Men hun blanserer innenfor. Har noen ganger lurt på hvor langt jeg kan dra det hvis jeg hadde gått inn for det. Ønsker ikke det, da, er bare nysgjerrig. Det jeg lurer på er om det kan være rett og slett helseskadelig å undertrykke slike ting. Kan det være en årsak til all depresjonen? Jeg vet at hun elsker sin mann og at de nå har det ok, selv om sexlivet er ganske trått (men det gjelder jo aå mange i 40-årene), så det trenger ikke ha noe å si. Egentlig filosoferer jeg bare. Når datteren blir voksen, kanskje de skilles og begge blir lykkeligere? Eller er de så opptatte av fasaden at de fortsatt blir (kan jo ikke selge det fine huset!), osv. Jeg filosoferer også over andre ekteskap, også mitt eget. Jeg har plutselig skjønt hvor mye som er fasade hos folk. Hvor få som egentlig er lykkelige. Hvorfor er det så mye utroskap hvis vi er laget til å være to sammen? Og de som ikke er utro, de drømmer sikkert om noen andre uansett! Har min mann drømt om noen andre? Mest sannsynlig. Når? Hvem? Livet er ikke som man tror når man er i 20-årene, og det er mest skuffende og litt spennende. Noen tanker? Anonymkode: dc1f6...a46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå