Gå til innhold

Kjæresten til venninne juger om meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var ute på en konsert i helgen. Møtte en god venninne og hennes kjæreste. Danset litt med venninna, slo av et par ord med kjæresten hennes og resten av tiden var jeg med min kjæreste og de vi kom med. 

Dagen etter fikk jeg melding fra venninnen min om hvorfor jeg sa sånt til typen hennes. Jeg hadde i følge han spurt om hva venninnen min synes om at han pratet så mye med andre jenter og om det var greit. Og mast om det. 

Problemet er at jeg ikke har sagt noe slikt, overhodet. Ikke bryr jeg meg med hvem han prater med heller. Jeg var ikke full, måtte være kjørbar på formiddagen så dro hjem klokka ellve etter fire øl.    Men jeg kan ikke skjønne hvorfor han lyver om det.. 

Jeg har vokst opp med venninnen, hun ble sammen med fyren for to år siden.  Jeg vurderer å ta en telefon til han, men jeg kjenner han ikke spesielt godt så det blir kanskje litt rart?   Jeg forklarte venninnen min at jeg ikke har sagt noe, men fikk bare tilbake at han ikke ville funnet på noe sånt.   Hun var ikke sur, men føler stemningen vil bli veldig rar med det hengende i lufta.. Så nå kvier jeg meg litt for å møte hu, hun tror jo at jeg går rundt å sier slikt.  

Jeg og venninnen min er i midten av 20åra og han er 30. 

Anonymkode: df8fd...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ute på en konsert i helgen. Møtte en god venninne og hennes kjæreste. Danset litt med venninna, slo av et par ord med kjæresten hennes og resten av tiden var jeg med min kjæreste og de vi kom med. 

Dagen etter fikk jeg melding fra venninnen min om hvorfor jeg sa sånt til typen hennes. Jeg hadde i følge han spurt om hva venninnen min synes om at han pratet så mye med andre jenter og om det var greit. Og mast om det. 

Problemet er at jeg ikke har sagt noe slikt, overhodet. Ikke bryr jeg meg med hvem han prater med heller. Jeg var ikke full, måtte være kjørbar på formiddagen så dro hjem klokka ellve etter fire øl.    Men jeg kan ikke skjønne hvorfor han lyver om det.. 

Jeg har vokst opp med venninnen, hun ble sammen med fyren for to år siden.  Jeg vurderer å ta en telefon til han, men jeg kjenner han ikke spesielt godt så det blir kanskje litt rart?   Jeg forklarte venninnen min at jeg ikke har sagt noe, men fikk bare tilbake at han ikke ville funnet på noe sånt.   Hun var ikke sur, men føler stemningen vil bli veldig rar med det hengende i lufta.. Så nå kvier jeg meg litt for å møte hu, hun tror jo at jeg går rundt å sier slikt.  

Jeg og venninnen min er i midten av 20åra og han er 30. 

Han vil ikke at hun har kontakt med venner, særlig mannlige. Sjalu? Eiesyk?  Han er iallfall veldig manipulerende når han lyver om slike ting. Men det er nok ikke en uvanlig taktikk, og så lenge hun stoler på ham vil det være en veldig effektiv taktikk også. Hun vil tro på alt han påstår og da sliter dere. 

Jeg tror ikke det vil nytte å snakke med ham om dette, han har løyet med overlegg til sin kjæreste og hvorfor skulle han innrømme det?

Om du slutter å møte din venninne har han oppnådd det han ville, du bør gjøre det motsatte. Det er min mening. 

Anonymkode: e765a...bbc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som brukeren over meg her så ringer også mine varsellamper. Han høres maipulerende ut. Har du lagt merke til flere slike epsioder tidligere, du sier de har vært sammen i 2 år.  Er venninna de sjeldnere ute med bare dere jentene? 

Anonymkode: ef71d...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tatt en telefon til henne, Det er ofte rom for misforståelser over sms, og da kan ting bli vanskelige. 

Si det du har sagt her - "Hei du, jeg ville bare snakke om denne smsen du sendte her forleden, for jeg forsto virkelig ingenting. Kjæresten din nevnte noen ting jeg visstnok har sagt, og jeg lurer på om han har forvekslet meg med en annen? Ikke at dette er noen stor greie, men jeg stusser jo litt når jeg får referert en samtale jeg aldri har hatt!"

Du kan evt. la det være åpent for at det var en misforståelse, og ikke være for "på" eller negativ. Men ellers - har du merket noe som er "off" med fyren, eller mulige årsaker til at han kan mislike deg eller din kjæreste?

Anonymkode: aa4a2...4cf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei de er begge veldig sosiale og prater med motsatte kjønn når de er ute. Og de er mye ute, både sammen og hver for seg.  Han er overhodet ikke sjalu og har aldri vært noe problem at hun har pratet med kamerater. Hun var sjalu i begynnelsen, men roet seg etterhvert.   Eneste er at jeg ikke får komme på besøk når han er hjemme, men hun sier det er fordi det ikke er steder i huset hvor han får sitte i fred uten kaklingen våres. Han er en veldig hyggelig og omgjengelig type så stusset veldig på dette. "Alle" liker han og han er skikkelig ålreit. Så synes dette var så forferdelig merkelig.  Han virket veldig full, men tror ikke han var såpass full at han forvekslet meg med noen andre heller..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei de er begge veldig sosiale og prater med motsatte kjønn når de er ute. Og de er mye ute, både sammen og hver for seg.  Han er overhodet ikke sjalu og har aldri vært noe problem at hun har pratet med kamerater. Hun var sjalu i begynnelsen, men roet seg etterhvert.   Eneste er at jeg ikke får komme på besøk når han er hjemme, men hun sier det er fordi det ikke er steder i huset hvor han får sitte i fred uten kaklingen våres. Han er en veldig hyggelig og omgjengelig type så stusset veldig på dette. "Alle" liker han og han er skikkelig ålreit. Så synes dette var så forferdelig merkelig.  Han virket veldig full, men tror ikke han var såpass full at han forvekslet meg med noen andre heller..  

Vel, vel. Hun er en god venninne du har hatt siden oppveksten og hun har vært sammen med ham i to år og du kjenner ham ikke særlig?  Og han er sosial og overhode ikke sjalu, hyggelig og omgjengelig, men du får ikke besøke henne når han er hjemme?  Underlige greier i min verden iallfall. 

Det er mange som er hyggelige, og som alle liker, men som viser en helt annen side hjemme. Det trenger ikke gjelde ham her, men synes at det er veldig merkelig. 

Angående å være full, eller veldig full, så vil jeg anta at han var klar over det selv og at samtalen med din venninne da heller ville gått som noe sånt: " I går ble jeg veldig full og jeg syntes at "Kim" sa mye rart til meg, blant annet at jeg skulle gjort sånn og sånn og så spurte "Kim" om hva du syntes om det. Men jeg var så full at jeg kanskje husker helt feil, så dette bør vi nok bare glemme." 

Anonymkode: e765a...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres ut som han selv er sjalu for at hun pratet med andre mannlige venner og ville prøve å gi hun et stikk med at han også pratet med jenter og for å komme inn på temaet vred det om til dette at "du " hadde tatt det opp fordi det var han selv som ville ta det opp 

Anonymkode: 0f672...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...