Gå til innhold

Reise til Bodø uten at foreldrene mine vet det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er en jente på 16 år , bor i Oslo, har en venn i Bodø. Jeg har tenkt meg en tur til Bodø i 3-4 dager for å besøke vennen min, siden han er alene hjemme. Jeg kan ikke fortelle foreldrene mine at jeg skal dit, de lar meg aldri i livet dra, hvertfall ikke uten å snakke med foreldrene til vennen min, noe de ikke kan. Jeg lurer derfor på om noen har noen tips til hva jeg skal si til foreldrene mine for at de skal la meg være borte i 4 dager uten at de sjekker med noen voksne hvor jeg er. Det haster, må dra dit snart og vet virkelig ikke hvordan jeg skal få det til. Jeg vet at jeg burde være ærlig osv, men helst bare svar på spørsmålet mitt, hva burde jeg si????

Anonymkode: 2d0c1...a23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du ikke fortelle foreldrene dine at du skal dra så skal du heller ikke dra dit.så enkelt er det. 

Vil du ende opp på samme måten som jenta i Hemsedal? Dopet og voldtatt? Det vil nok ingen og da drar heller ikke jenter på besøk til mennesker de ikke kan fortelle foreldrene at de skal besøke. Er dette et nettbekjentskap? Da kan du heller ikke vite hvem du egentlig dra på besøk til. 

Bli voksen og tenk voksent. 

Anonymkode: 6ca2b...c1b

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hapi skrev:

Er dette noen som du kjenner personlig, altså har møtt? Hvordan kjenner du han?

Møtte han på sommerferie, han er "sommerflørten", og vi har snakket på sosiale medier hver dag siden vi dro fra hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke fortelle foreldrene dine at du skal dra så skal du heller ikke dra dit.så enkelt er det. 

Vil du ende opp på samme måten som jenta i Hemsedal? Dopet og voldtatt? Det vil nok ingen og da drar heller ikke jenter på besøk til mennesker de ikke kan fortelle foreldrene at de skal besøke. Er dette et nettbekjentskap? Da kan du heller ikke vite hvem du egentlig dra på besøk til. 

Jeg kjenner han, og vet godt hvem jeg drar på besøk til. Å bli dopet og voldtatt er det siste jeg er bekymret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en jente på 16 år , bor i Oslo, har en venn i Bodø. Jeg har tenkt meg en tur til Bodø i 3-4 dager for å besøke vennen min, siden han er alene hjemme. Jeg kan ikke fortelle foreldrene mine at jeg skal dit, de lar meg aldri i livet dra, hvertfall ikke uten å snakke med foreldrene til vennen min, noe de ikke kan. Jeg lurer derfor på om noen har noen tips til hva jeg skal si til foreldrene mine for at de skal la meg være borte i 4 dager uten at de sjekker med noen voksne hvor jeg er. Det haster, må dra dit snart og vet virkelig ikke hvordan jeg skal få det til. Jeg vet at jeg burde være ærlig osv, men helst bare svar på spørsmålet mitt, hva burde jeg si????

Anonymkode: 2d0c1...a23

Ikke finn på å reise uten at foreldrene dine vet om det. Hva om det skulle hende deg noe? Jeg gjorde akkurat det du tenker på å gjøre og ble merket for livet. Du skal være glad for at du har foreldre som setter grenser for å passe på deg.

Anonymkode: d6728...6c8

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor gammel er denne "vennen" din? Det er forresten et godt tegn at du antar at foreldrene dine ikke ville ha latt deg dra, det betyr bare at de tar ansvar og er gode foreldre.

Anonymkode: 19e9e...df5

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke finn på å reise uten at foreldrene dine vet om det. Hva om det skulle hende deg noe? Jeg gjorde akkurat det du tenker på å gjøre og ble merket for livet. Du skal være glad for at du har foreldre som setter grenser for å passe på deg.

Anonymkode: d6728...6c8

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er denne "vennen" din? Det er forresten et godt tegn at du antar at foreldrene dine ikke ville ha latt deg dra, det betyr bare at de tar ansvar og er gode foreldre.

Anonymkode: 19e9e...df5

.

Anonymkode: a7ae8...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var ung forelsket jeg meg i en gutt på en sommerleir, vi ble "sammen" -men problemet var at jeg er fra Haugesund og han bodde i Trondheim! Da det nærmet seg høstferien så begynte vi begge å bli "helt gærne" av å ikke få sett hverandre, så jeg bestemte meg for at jeg ville dra oppover. Jeg fortalte hva jeg ville til foreldrene mine, og i første omgang så steilet de og nektet -men fordi jeg hadde litt tid på meg så brukte jeg den tiden godt. Hver eneste dag snakket jeg om dette til dem, jeg sa de kunne ringe moren hans (noe de gjorde), og at jeg lovte å ringe hjem hver eneste dag jeg var borte (noe jeg gjorde) og til slutt gikk de med på det, -de visste at de kom til å måtte høre på klagingen min helt frem til jul og påske om jeg ikke hadde fått dra, så de orket vel ikke krangle til slutt. (Skikkelig "trassalder-utpressing der altså :P)

Om du drar uten å fortelle så kan du lage skikkelig trøbbel -foreldrene dine vil bli kjemperedde for deg, og det er vel ikke noe moro om du plutselig er etterlyst fordi ingen vet hvor du er!?

Personlig synes jeg du er mye tøffere om du tør å stå for det du vil, enn om du bare stikker av.

Fortell dem heller altdu, (og mas til de blir skikkelig lei:P

Anonymkode: ae757...7df

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var ung forelsket jeg meg i en gutt på en sommerleir, vi ble "sammen" -men problemet var at jeg er fra Haugesund og han bodde i Trondheim! Da det nærmet seg høstferien så begynte vi begge å bli "helt gærne" av å ikke få sett hverandre, så jeg bestemte meg for at jeg ville dra oppover. Jeg fortalte hva jeg ville til foreldrene mine, og i første omgang så steilet de og nektet -men fordi jeg hadde litt tid på meg så brukte jeg den tiden godt. Hver eneste dag snakket jeg om dette til dem, jeg sa de kunne ringe moren hans (noe de gjorde), og at jeg lovte å ringe hjem hver eneste dag jeg var borte (noe jeg gjorde) og til slutt gikk de med på det, -de visste at de kom til å måtte høre på klagingen min helt frem til jul og påske om jeg ikke hadde fått dra, så de orket vel ikke krangle til slutt. (Skikkelig "trassalder-utpressing der altså :P)

Om du drar uten å fortelle så kan du lage skikkelig trøbbel -foreldrene dine vil bli kjemperedde for deg, og det er vel ikke noe moro om du plutselig er etterlyst fordi ingen vet hvor du er!?

Personlig synes jeg du er mye tøffere om du tør å stå for det du vil, enn om du bare stikker av.

Fortell dem heller altdu, (og mas til de blir skikkelig lei:P

Ikke bare det, det går sikkert bra,MEN det kan gå SÅ galt!!!

Ikke finn på bare å stikkke!!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, men jeg må innrømme at jeg nok drar uansett, uten å fortelle det til foreldrene mine. Hvis noen flere har noe å skyte inn setter jeg pris på om det er et ordentlig svar på spørsmålet mitt, fordi jeg vet det er uansvarlig og dumt gjort, det har jeg allerede fått høre flere steder, men det er mitt valg og jeg velger å dra. Eneste som står igjen er hva jeg skal si til foreldrene mine, så hvis noen har tips setter jeg pris på det<3

Endret av andycandy5000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, andycandy5000 skrev:

Takk for gode råd, men jeg må dessverre innrømme at jeg nok drar uansett, uten å fortelle det til foreldrene mine. Dere tenker jeg er ung og dum, og ja det er jeg. Hvis noen flere har noe å skyte inn setter jeg pris på om det er et ordentlig svar på spørsmålet mitt, fordi jeg vet det er uansvarlig og dumt gjort, det har jeg allerede fått høre flere steder, men det er mitt valg og jeg velger å dra. Eneste som står igjen er hva jeg skal si til foreldrene mine, så hvis noen har tips setter jeg pris på det<3

Jeg kommer ikke til å hjelpe deg ved å sette deg i en potiensel farlig sitausjon.

Jeg tenker på ditt eget beste, prat med foreldrene dine.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jeg spørre deg om hvorfor du kvier deg sånn for å fortelle?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg om hvorfor du kvier deg sånn for å fortelle?

Da må de snakke med hans foreldre, som ikke er hjemme, de kommer sikkert ikke til å la han få besøk når de er borte, og jeg får antageligvis ikke lov til å bo hos en de ikke kjenner i Bodø, uten voksne der. For meg er eneste løsning å dra uten at de vet det. Jeg klarer å passe på meg selv, pluss at jeg kjenner denne gutten, han er veldig snill og vil meg ingenting vondt. Dere kan si hva dere vil men dere har nok gjort noe verre enn å besøke sommerflørten i Bodø for en helg, jeg skal ikke til Afrika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, andycandy5000 skrev:

Da må de snakke med hans foreldre, som ikke er hjemme, de kommer sikkert ikke til å la han få besøk når de er borte, og jeg får antageligvis ikke lov til å bo hos en de ikke kjenner i Bodø, uten voksne der. For meg er eneste løsning å dra uten at de vet det. Jeg klarer å passe på meg selv, pluss at jeg kjenner denne gutten, han er veldig snill og vil meg ingenting vondt. Dere kan si hva dere vil men dere har nok gjort noe verre enn å besøke sommerflørten i Bodø for en helg, jeg skal ikke til Afrika. 

Vil du virkelig utsette foreldrene dine for dette?

De kommer til bli kjemperedde for deg, og vil ikke vite om du er død og live.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vil du virkelig utsette foreldrene dine for dette?

De kommer til bli kjemperedde for deg, og vil ikke vite om du er død elller i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor kan ikke han komme til Oslo?

Tenk på foreldrene dine, de kommer til bli av seg av bekymring,og for alt de vet ligger du dø i en grøft.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke han komme til Oslo?

Tenk på foreldrene dine, de kommer til bli av seg av bekymring,og for alt de vet ligger du dø i en grøft.

Sikkert fordi han blir alene hjemme.. 

Anonymkode: b9147...fdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, andycandy5000 skrev:

Nei, men for foreldrene dine så er det som om du hadde dratt til Afrika, om de ikke vet hvor du er så vet de jo ikke hvor du er -for dem kan du likeså godt ha blitt kidnappet eller ligger skadet noe sted, skjønner du? Det handler ikke om hvorvidt du faktisk er trygg eller ikke, det handler om at de ikke VET om du er trygg eller ikke så lenge du ikke forteller dem noe om hvor du er.

Og det faktum at han er hjemme alene, jeg skal fortelle deg at den gangen jeg dro så var heller ikke hans mor hjemme før de to siste nettene, men mine foreldre fikk pratet med hans mor og da var det ok. Er også en mulighet å snakke med gutten din og spørre om han kanskje har en tante eller onkel som kan komme innom og se til dere eller noe. Jeg sier bare at det er smart av deg å prøve å finne ut av en åte so kan få foreldrene dine til å gå med på det -hvis ikke så er du rett og slett slem mot foreldrene dine, og det er kanskje ikke like kult å ha en "drømmeuke" med ham om du samtidig går rundt med en bismak av dårlig samvittighet fordi du har løyet for å få det som du vil.

En annen ting du kanskje ikke har tenkt på er et det er hele to år igjen til du er myndig og kan gjøre som du selv vil -hvis du drar på denne måten bryter du tilliten dine foreldre har til deg, og da tror jeg nok du skal få vanskeligheter med å få lov til andre ting du ønsker deg i årene fremover. Er du villig til å ofre fremtidige fester, overnattinger og andre turer for dette?

Ingen her som kan stoppe deg Ts, men stiller meg i rekken med å ikke gi deg råd om hvordan du kan lyve.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen her som kan stoppe deg Ts, men stiller meg i rekken med å ikke gi deg råd om hvordan du kan lyve.

Signerer den. 

Anonymkode: b9147...fdd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...