Gå til innhold

Hva koster det å ha megler til å selge leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jeg rett om det er 80.000 de tar i honorar for å selge leiligheter og så hvis det tar lenger tid så koster det mere? Har noen no erfaring med å selge selv, ta bilder selv og legge ut for salg selv? Hva er bra med å ha megler og hva er minus?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pris varierer etter størrelse/prisklasse på eiendommen, hva meglers pakke inneholder og proviajon, ca 80 000 kan stemme for en leilighet. Personlig hadde jeg ikke kjøpt av noen som selger privat, det er for stor risiko. Tror nok mange tenker det samme, så du risikerer å få mindre for leiligheten enn om du har megler. Megler har også ofte folk på liste som er interessert i området, som du ikke nødvendigvis trekker på egenhånd.

Anonymkode: 5e98f...640

AnonymBruker
Skrevet

Mener vi betalte 1,7promille av salgspris + noen faste gebyrer sist. 

Dyrt, og du føler virkelig de har en skyhøy timepris. Men jeg trur vi tjente over 400 000, og reduserte en god del risiko, ved å ha en dyktig megler. 

Han gjorde en flott innsats på visning. Jeg er overbevist om at det var en av de to som var med i siste runden med priskrig som ikke hadde vært med om han ikke hadde hatt en god dialog med dem. Og han styrte situasjonen veldig fint da et av budene kom inn med merkelige forbehold.  

Anonymkode: 28950...ea5

Skrevet

Tusen takk for tips. Så lønner seg å ha megler da og han tar da honoraret når salget er i boks da altså. Vet dere hvor man kan få tak i standard utleiekontrakter for utleie også?

Skrevet

Og i en slik utleiekontrakt - har man noen forsikring om noen trasher leiligheten totalt? Altså har man kun depositum til forsikring om noen leier og vandaliserer inventar og slikt? 

Skrevet
8 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev:

Husker jeg rett om det er 80.000 de tar i honorar for å selge leiligheter og så hvis det tar lenger tid så koster det mere? Har noen no erfaring med å selge selv, ta bilder selv og legge ut for salg selv? Hva er bra med å ha megler og hva er minus?

Hvis du skal selge leiligheten din selv så er nok det viktigste å vite hva den er verdt slik at du ikke blir lurt av noen drevne boligkjøpere. Hvis du har god kontroll på prisnivået ser jeg ingen fare i å selge selv. 

Personlig ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter hverken med å kjøpe eller selge leilighet uten megler. 

AnonymBruker
Skrevet

2,7 % av salgspris , pluss digital pakke kr 86000 og visninger.Tror bilde og boligsalgsrapport er inkludert, hvis ikke kommer dette utenom. Iallefall 150 tusen opp til 200 tusen må du ut med under et salg med alt.

Anonymkode: 26d66...890

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva du skal selge og hvordan du velger pakker og løsninger. Rundt 100 000 også avhengig av hvor i landet du bor. 

Anonymkode: 49081...99b

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Du kan prute ned prisen selv. En bestemt prosent sv takst er normalt. Jo flere megler du er i kontakt med jo bedre deal kan du forhandle frem. 

Skrevet
11 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev:

Prisen avhenger gjerne av hva leiligheten går for.

Vi solgte en leilighet i rekkehus for 3,2 millioner i sommer, og for den jobben tok megler totalt 92.000,-

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...