Gå til innhold

"Du er god nok som du er"- bare noe man sier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig tilfelle at man er god nok som man er; uansett? Eller er det bare en klisjè-setning?

Jeg kan nemlig ikke tro at jeg er god nok for noen jente, slik som jeg er.

Anonymkode: 89cd4...f1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke alltid bra nok som man er, nei. Men det betyr ikke at man må sette seg ned og gi opp, for det går an å endre seg som menneske og bli en bedre versjon av seg selv.

Dårlig selvtillit og depresjon er dårlig utgangspunkt for å vurdere seg selv, da. Om man misliker seg selv så ser man svart på ting og klarer ikke se det positive i seg selv.

Anonymkode: 256b7...9c3

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer for kvinner, ikke for menn.

Skrevet

Det kommer an på. For noen er du mer enn god nok sånn som du er, mens for andre vil du aldri bli god nok. Sånn er det. Du må bare bestemme deg for om du synes det føles greit å kaste bort livet på å gå rundt med så lave tanker om deg selv.

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

....fordi..? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo noe man ofte sier til hvem som helst. Det ligger jo som regel noe i det, men det er jo ikke alltid man er den beste utgaven av seg selv. 

Nå synes jeg uansett ikke man skal la andre bestemme om man er bra nok som man er. 

Anonymkode: ed933...f46

• Liker 2
Skrevet

For den rette stemmer det.

AnonymBruker
Skrevet

De personene jeg sier det til er gode nok for meg iallfall, men man kan jo kun snakke for seg selv.

Anonymkode: 2e714...c7a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig tilfelle at man er god nok som man er; uansett? Eller er det bare en klisjè-setning?

Jeg kan nemlig ikke tro at jeg er god nok for noen jente, slik som jeg er.

Anonymkode: 89cd4...f1f

Det kommer selvfølgelig an på hvem som sier det og hvordan de mener det. Hvem er det som har sagt det til deg? Hvordan mente de det?

Når det gjelder den holdningen din, så kan den ødelegge mye for deg. En stadig hang til å snakke seg selv ned i håp om at noen skal si det motsatte, er en iriterende måte å søke bekreftelser på.

Anonymkode: 0ecc2...68f

• Liker 2
Gjest PetterPanne
Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

+1

Skrevet
Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

....fordi..? 

En jente trenger ikke en jobb, feks. Eller å trene for å se bra ut, man trenger bare å være noenlunde tynn. Mens det ikke er sosialt akseptabelt for menn å være spinkle eller arbeidsledige. Å være husmor er akseptert, å være husfar er stigmatisert.

Eneste unntaket er for antisosiale menn. Kriminalitet og rusmisbruk er overraskende nok tiltrekkende trekk for menn. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at begrepet handler mer om å godta seg selv slik man er. 

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev:

En jente trenger ikke en jobb, feks. Eller å trene for å se bra ut, man trenger bare å være noenlunde tynn. Mens det ikke er sosialt akseptabelt for menn å være spinkle eller arbeidsledige. Å være husmor er akseptert, å være husfar er stigmatisert.

Eneste unntaket er for antisosiale menn. Kriminalitet og rusmisbruk er overraskende nok tiltrekkende trekk for menn. 

Dette er bare tull, og utelukkende en refleksjon av dine personlige verdier, ikke resten av menneskeheten sin. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

....fordi..? 

Fordi vi er på KG og en del menn er her inne for å være sutrete og så få trøst av kvinner.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette er bare tull, og utelukkende en refleksjon av dine personlige verdier, ikke resten av menneskeheten sin. 

Eller et håp om at en snill kvinne skal forbarme seg over han og si han er god nok som han er likevel.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Mannen min var husfar i 2 nesten 3 år pga at jeg skulle få fokusere fullt ut på jobb m.m du aner ikke hvor de andre mødrene i barnas omgangskrets løp etter han pga det.

Jeg er Forøvrig ikke tynn og vil nok aldri bli det, er bondebygd, men jeg er trygg på meg selv til å vite at jeg er pen som jeg er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Og hvorfor mener du det er enklere å være tynn enn å ruse seg og være kriminell?

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Husmor klinger ikke like godt i 2016:

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

Uansett, prinsippet om at man "er bra nok som man er" er utelukkende destruktivt. Hvis man er i et forhold der man er "bra nok som man er" bør man løpe. Ingen er den beste seg selv de kan være, å klappe seg på skulderen å si man er perfekt er ikke hensiktsmessig. Noen som påstår man er perfekt mangler enten dømmekraft eller er uærlig for å oppnå noe.

Det er alt for mye fokus i dag at man skal være fornøyd med seg selv på alle mulige måter. Kritikk blir sett ned på, og man skal være positive. 

Alle som sier man er "bra nok som man er" lyver. Ta verdensmestere, de sier seg ikke fornøyd med å være den beste i verden, de kommer tilbake neste år å slår sine rekorder. Man bør strekke seg etter å være bedre konstant. Noen som ikke prøver å være den beste seg de kan være vil være mindre attraktiv.

Det er også åpenbart forskjeller på kvalitetene menn er ute etter og kvalitetene kvinner er ute etter. Å ta dette på et verdensperspektiv funker ikke, vi må forholde oss til en enkelt kultur. Og da er det lettere å ta utgangspunkt i Norge. Selv om det finnes unntak til noe betyr det ikke at hovedlinjene ikke stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...