Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen. Det har seg slik at jeg at jeg hjelper en kompis med å få seg jobb, så vil han få seg jobb i Hydro. Men kan man få jobb uten utdanning i Hydro? Jeg vet ikke, så derfor spør jeg dere? Han har førerkort for bil da om det har noe og si. Eller eventuelt om noen har forslag til godt betalte jobber der det ikke trengs utdanning.

På forhånd, takk for svar! :)

Anonymkode: 76db8...9ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går. 

Anonymkode: ce081...50d

Skrevet

Godt betalte jobber + null utdanning? Altså, hva slags forventninger har mannen egentlig..? Er dette seriøst? :lete:

Du får ikke millionlønn hvis du ikke har ett eneste studiepoeng å vise til, eller arbeidserfaring. De færreste av de som har mastergrader (dvs. minst 5 års utdanning ut over videregående skole) tjener 1 million i året, for å si det sånn. Uten utdanning og arbeidserfaring begynner du på bunnen av enhver rangstige, hvis du i det hele tatt kommer over dørstokken til å begynne med. Unntaksvis er det selvfølgelig en liten promille som greier å jobbe seg opp uten utdannelse, men det er svært få som er som Røkke. Det er svært få jobber som ikke krever en eller annen form for formalkompetanse i dag, og disse jobbene er det selvfølgelig rift om pga. det dessverre er en del som faller ut av vgs eller ikke fullfører av andre grunner, men det er ikke så mange "på gølvet"-jobber nå som det var før. Selv enkle jobber krever ofte at du har kurs eller andre former for utdanning.

Hvorfor akkurat Hydro? Da bør han vel kanskje ha realfag hvis han er interessert i produktene deres. Hva forestiller han seg at han skal gjøre i en jobb når han ikke har noen kvalifikasjoner å vise til?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det blir som å si at en person uten utdanning vil ha seg jobb som lærer eller advokat. 
Hva tror han egentlig? 

Anonymkode: 2079c...ec2

AnonymBruker
Skrevet

Glem utdanningen og spør kompisen din om hvordan han kan hjelpe Hydro med å bli mer lønnsom. Hva er det han kan legge på bordet? En formell utdanning er ikke alt, men det skal mye til om man skal skaffe seg en jobb for en slik arbeidsgiver uten det.

Anonymkode: 165b3...021

AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen. TS her. Han har maskinførerbevis som han tok for et par år  siden, og han mener selv at han kan få jobb i Hydro kun med det. Og han tror selv at han kan få jobb i Hydro kun med et maskinførerbevis, men det er nok litt vanskligere enn så. Jeg skal snakke ordentlig med han, så kanskje han satser på noe annet. Er ikke lett og få jobb i Hydro uten utdanning. Har aldri hørt om folk som har fått fast jobb i Hydro uten utdanning, utenom sommervikarer da. Og tusen takk for alle svar hittil! :). Ha en fin kveld!

Anonymkode: 76db8...9ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...