Gå til innhold

Løping på Bislett stadion

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Leste i reglene på Bislett stadion at det ikke er lov å løpe med musikk på øret på innendørsbanen. Jeg er helt avhengig av musikk når jeg jogger, så lurer derfor på hvor strengt dette er? Har sett folk der jogge med musikk på øret :) blir det oppfulgt av de som jobber der? Det er tydeligvis lov med musikk på utendørsbaner så hva er forskjellen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da kan dette være em gylden anledning til å venne deg av med å jogge med musikk på øret. Det er bra å lære seg å løpe og bare kjenne på pusten og følelsen i beina.

Jeg aner ikke noe om hvor strengt det overholdes, men jeg kan tenke meg at det er gode grunner til det. Med musikk på øret blir du lettere uoppmerksom på andre som løper der, og i verste fall skaper du en kollisjon der noen blir skadet.

Anonymkode: b86ff...824

Skrevet

Jeg tror aldri jeg har sett noen løpe med musikk der, men jeg har heller ikke sett etter det - og har heller aldri sett noen som har håndhevet regelen. Men grunnen til regelen er jo at det er relativt mange folk på relativt trang plass, og man må være litt tilstede (dvs ha alle sansene i behold, inkludert hørsel) for å kunne ta hensyn - man må prøve å vike for de kjappe men ikke løpe på de tregere. Jeg synes det høres litt egoistisk ut å tviholde på musikken sin i en slik setting, og er enig med ab over om at dette er en mulighet til å trene på å klare seg uten :) Vet ikke om du løper konkurranser, men det er også forbudt med musikk i mange løp, og der kan du bli disket om de tar deg med musikk på øret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...