AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Jeg har en sønn på 6 år som jeg fikk overgangsstønad for fra han var 9 mnd og til han var 3 år. Har fått ett nytt barn med ny samboer som nå har gått fra meg. Ungen vi har sammen blir 3 år i oktober. Vil jeg få overgangsstønad på nytt nå? Jeg jobber som tilkallingsvikar, ingen faste vakter. Men sier ja til det jeg blir spurt om, og jobber ca 4 dager i uken. Redd for at vi ikke skal klare oss Anonymkode: 9216f...083
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Nei, det får du ikke. Poenget med den første overgangsstønaden var at du skulle sikre deg å bli selvforsørget. Dersom dere ikke klarer dere på din inntekt kan du selvsagt søke om sosialstønad. Anonymkode: fcbe2...884 2
Nordvesta Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Jo, du kan få for det første året. Dvs. inntil barnet har rett på barnehageplass. Fra nav.no: 'Hvis du har barn under 8 år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil 3 år til sammen. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass. Du kan få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet' 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 1 minutt siden, Nordvesta skrev: Jo, du kan få for det første året. Dvs. inntil barnet har rett på barnehageplass. Fra nav.no: 'Hvis du har barn under 8 år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil 3 år til sammen. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass. Du kan få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet' Fellesbarnet blir 3 år. Anonymkode: fcbe2...884