AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Jeg har en sønn på 6 år som jeg fikk overgangsstønad for fra han var 9 mnd og til han var 3 år. Har fått ett nytt barn med ny samboer som nå har gått fra meg. Ungen vi har sammen blir 3 år i oktober. Vil jeg få overgangsstønad på nytt nå? Jeg jobber som tilkallingsvikar, ingen faste vakter. Men sier ja til det jeg blir spurt om, og jobber ca 4 dager i uken. Redd for at vi ikke skal klare oss Anonymkode: 9216f...083
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Nei, det får du ikke. Poenget med den første overgangsstønaden var at du skulle sikre deg å bli selvforsørget. Dersom dere ikke klarer dere på din inntekt kan du selvsagt søke om sosialstønad. Anonymkode: fcbe2...884 2
Nordvesta Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Jo, du kan få for det første året. Dvs. inntil barnet har rett på barnehageplass. Fra nav.no: 'Hvis du har barn under 8 år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil 3 år til sammen. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass. Du kan få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet' 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 1 minutt siden, Nordvesta skrev: Jo, du kan få for det første året. Dvs. inntil barnet har rett på barnehageplass. Fra nav.no: 'Hvis du har barn under 8 år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil 3 år til sammen. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass. Du kan få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet' Fellesbarnet blir 3 år. Anonymkode: fcbe2...884
Nordvesta Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fellesbarnet blir 3 år. Anonymkode: fcbe2...884 Ser det og Nav skriver: 'Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass'.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn på 6 år som jeg fikk overgangsstønad for fra han var 9 mnd og til han var 3 år. Har fått ett nytt barn med ny samboer som nå har gått fra meg. Ungen vi har sammen blir 3 år i oktober. Vil jeg få overgangsstønad på nytt nå? Jeg jobber som tilkallingsvikar, ingen faste vakter. Men sier ja til det jeg blir spurt om, og jobber ca 4 dager i uken. Redd for at vi ikke skal klare oss Anonymkode: 9216f...083 Nei, som AB sier så er meningen at du skal bli selvforsørgende den første runden du hadde det. Endret 7. august 2016 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 5 minutter siden, Nordvesta skrev: Ser det og Nav skriver: 'Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass'. Og barnet har allerede rett på barnehageplass og har hatt det en god stund. Anonymkode: fcbe2...884
Nordvesta Skrevet 7. august 2016 #8 Skrevet 7. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Og barnet har allerede rett på barnehageplass og har hatt det en god stund. Anonymkode: fcbe2...884 Det er til det nye barnet har rett på barnehageplass
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #9 Skrevet 7. august 2016 3 minutter siden, Nordvesta skrev: Det er til det nye barnet har rett på barnehageplass Hvilket nytt barn? TS har to barn. Ett barn på 6 år, hun allerede har fått OS for og ett barn son snart blir 3. Anonymkode: fcbe2...884 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #10 Skrevet 7. august 2016 Barnet mitt på snart 3 år går 100% i barnehage, og eldste går på SFO. Takk for svar alle sammen. Var sånn jeg hadde forstått det å, at jeg ikke får overgangsstønad nå.. Ts Anonymkode: 9216f...083
Nordvesta Skrevet 7. august 2016 #11 Skrevet 7. august 2016 Beklager, jeg misforstod og anonym har helt rett
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #12 Skrevet 7. august 2016 Løsningen her er å sørge for å øke arbeidsinntekten din slik at inntekt samsvarer med utgifter. Barnehageplass og skole/Sfo frigir mange timer i løpet av uka. Lykke til! Anonymkode: 78f86...f2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå