Gå til innhold

Det er så vemodig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er så forbanna vemodig at barnet mitt blir større, han et bare 3 år men jeg vil at han skal være 3 år i mange mange år. Jeg sipper ofte over dette.. Jeg håper jeg kan kose og klemme på gutten min i flere år framover. . Dere med eldre barn enn 3 år, går dere rundt å savner småbarnstiden? Får du fortsatt klemmer av barnet ditt? Dette ble nok sikkert litt rart og rotete skrevet, men jeg er så lei meg nå... og sånn vil jeg ikke ha det! Lille gullet mitt som vokser så fort..

Anonymkode: 4886b...34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi er snart 11, og jeg liker VELDIG godt denne alderen! Hun klemmer fortsatt, både på oss, besteforeldre og de foreldrene til venninner hun kjenner best (og nærmest "bor hos" liksom...), også gjerne i full offentlighet. Man kan prate, filosofere og ha ordentlige diskusjoner og samtaler.

Stebarna mine fyller 16 .17 og 21 i høst. De klemmer alle sammen! Har aldri sluttet med det ;) 

Når det er sagt, så er vel sjansen større for at han slutter med det dersom han føler at det er tvang, så du gjør nok lurt i å ikke "tvinge" deg til kos og klem!

Jeg er VELDIG glad for at ingen av dem er tre år lenger - det hadde sin sjarm og var en veldig koselig tid, men det er mye mer "givende" på mange måter når de er eldre!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn som blir 7 år nå i høst. Han gir meg fremdeles store kyss på kinnet mitt selv om vi er med mange andre. :) 

Anonymkode: f1800...d60

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har ett barn som blir 7 år nå i høst. Han gir meg fremdeles store kyss på kinnet mitt selv om vi er med mange andre. :) 

Og jeg savner ikke småbarnstiden. Jeg verdsetter selvstendigheten som barnet får med årene, og husker på å gi barnet kyss/klem daglig! :) 

Skrevet

Da jeg leste overskriften trodde jeg at barna dine hadde flyttet hjemmefra. 

Der har jeg vært, og det var litt vanskelig en stund, men jeg så det positive i en ny fase i livet! Og godt å se at barna vokser til som selvstendige gode mennesker. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er yngstemann nå 15 år. Får fortsatt masse kos og klem av han. Han på 17 har aldri vært en kose/klemme gutt. Eldste på 19 får jeg og fortsatt klemmer fra. Så er det greit med store barn for da kan middagen være ferdig når jeg kommer hjem fra jobb. Nå får jeg mye kos og klem på jobb av barna i barnehagen og :) 

Anonymkode: 0eda1...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen! Derfor er jeg gravid igjen :) De vokser så fort

Anonymkode: da0ce...9ef

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt! Jeg har en på 13 og en på 4. Hadde det veldig slik med førstemann. Så kom gud skje lov nr 2 tilslutt. Kan kjenne det litt sånn nå også, men ikke som tidligere.

Anonymkode: d7993...338

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er så forbanna vemodig at barnet mitt blir større, han et bare 3 år men jeg vil at han skal være 3 år i mange mange år. Jeg sipper ofte over dette.. Jeg håper jeg kan kose og klemme på gutten min i flere år framover. . Dere med eldre barn enn 3 år, går dere rundt å savner småbarnstiden? Får du fortsatt klemmer av barnet ditt? Dette ble nok sikkert litt rart og rotete skrevet, men jeg er så lei meg nå... og sånn vil jeg ikke ha det! Lille gullet mitt som vokser så fort..

En venninne av meg, eldstegutten hennes gir hen klemmer og holder henne i hånden på offentlig plasser. Han er 15 år Men ja, de vokser veldig fort. Alle sa til meg nyt tiden, nyt den. Jeg tenke selvfølgelig skal jeg gjøre det, men etter barnehagen begynte har dagene bare løp avgårde i en skremmende fart. Samtidig så begynner man å verdsette litt den selvstendigheten og fasene som kommer i etterkant. Det er veldig deilig, egentlig, men også trist, skummelt og merkelig for nå skal de mer, mer og mer ut i verden.

AnonymBruker
Skrevet

Mine er 3mnd, 3 år og 4 år. Synes daglig det er trist at de største har blitt så store, men enda verre at spedbarnstiden er over...

Samtidig elsker jeg at de blir mer selvstendige, siden jeg til tider er oppspist og utslitt av småbarn.. :P

Anonymkode: ed17a...a61

AnonymBruker
Skrevet

Har ligget med migrene i dag, så da er det kos at han på 15 år spør om han skal lage pizza til oss. Så laget han og en brownis :) Så nå kan jeg gå og legge meg god og mett. Han fikk og noen gode klemmer av meg. :)

Anonymkode: 0eda1...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får mye mer klemmer av 5-åringen min nå enn da han var 3. Han hadde liksom ikke tid da, var full fart hele tiden. Nå har han roet seg littegrann og kan sitte en stund på fanget og bare kose. :)

Jeg synes for øvrig bare det er deilig at han blir større. Noen ganger kan jeg ønske meg litt tilbake i et svakt øyeblikk, men så ser jeg andre foreldre med skrikende spedbarn, eller som løper etter 1-2-åringen, eller med en 3-åring som trasser i butikken. Og da priser jeg meg lykkelig for at jeg er ferdig med det. :P

Anonymkode: d219b...b81

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig :) Håper min lille tass også kommer til å gjøre det :) 

TS

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får mye mer klemmer av 5-åringen min nå enn da han var 3. Han hadde liksom ikke tid da, var full fart hele tiden. Nå har han roet seg littegrann og kan sitte en stund på fanget og bare kose. :)

Jeg synes for øvrig bare det er deilig at han blir større. Noen ganger kan jeg ønske meg litt tilbake i et svakt øyeblikk, men så ser jeg andre foreldre med skrikende spedbarn, eller som løper etter 1-2-åringen, eller med en 3-åring som trasser i butikken. Og da priser jeg meg lykkelig for at jeg er ferdig med det. :P

Anonymkode: d219b...b81

Herlig å høre at 5-åringen ikke har blitt for stor for klem og kos. :) Jeg husker at tantebarnet mitt liksom var ferdig med klem og kos når han var rundt 4 år han.. Sikkert derfor jeg bekymrer meg litt! Men barn er jo forskjellige :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...