Gå til innhold

Ned 100g hver dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg startet slankingen har jeg gått ned 100g hver dag. 

Først tenkte jeg selvfølgelig at det kun var naturlige variasjoner. Men vekta viser 100g mindre i over 3 uker nå. 

Kan kroppen kvitte seg med 100g om dagen ? Jeg vet det ikke er anbefalt å veie seg ofte, men det motiverer meg når tallet beveger seg i riktig rekkefølge :) 

Anonymkode: f92dd...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den kan det. Men det er bemerkelsesverdig, nærmest oppsiktsvekkende, hvis du hver dag i tre uker har fått 100 gram lavere tall på vekta. Daglige variasjoner (som altså går både opp og ned) er normalt større enn dette. Hvem som nå anbefaler å ikke veie seg daglig, la være å høre på dem, og vei deg så ofte du synes er passe isteden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Pringle skrev:

Ja, den kan det. Men det er bemerkelsesverdig, nærmest oppsiktsvekkende, hvis du hver dag i tre uker har fått 100 gram lavere tall på vekta. Daglige variasjoner (som altså går både opp og ned) er normalt større enn dette. Hvem som nå anbefaler å ikke veie seg daglig, la være å høre på dem, og vei deg så ofte du synes er passe isteden.

Jeg sysnt det selv er litt merkelig.. For meg kan en normal variasjon være opp til 2,5 kg. Derfor har jeg ikke tatt det for god fisk.

Men føles som kroppen spiller på lag, at dette kostholdet fungerer for meg :) i og med jeg faktisk har gått ned 100g dagelig over 3 uker... 

Trodde ikke kroppen "fungerte så raskt" at den faktisk kan kvitte seg meg 100gr fett daglig (jeg vet at de 100g ikke er rent fett, men satt på spissen) 

Skrevet

Er det friske batterier i den vekta?

Skrevet

Når jeg gikk fort ned i vekt gikk vekten ned annenhver dag og opp annenhver dag, Det var samme antall gram hver dag. Så det høres ikke helt uansynlig ut.

Men normale badevekter er ikke nøyaktige ned til 100 gram da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Når jeg gikk fort ned i vekt gikk vekten ned annenhver dag og opp annenhver dag, Det var samme antall gram hver dag. Så det høres ikke helt uansynlig ut.

Vår teller 100 gram. Regner også ut fettprosent, vannprosent og muskelprosent. Den er nok ikke nøyaktig, men den viser en ca-ca uansett, og den viser stor forskjell på meg og min samboer. Det er anbefalt å bruke den samme vekten hele tiden, så viser den alltid hvor mye du er gått opp eller ned - om den er nøyaktig eller ikke. Kanskje veier man egentlig 65, men vekten viser 67. Går du ned to kilo, vil den vise 65, selv om du egentlig vil veie 63. Jeg ser ikke at det spiller noen rolle.

Jeg lurer på hvilket kosthold du er startet på, TS? Jeg har tenkt å starte vektnedgang og drastiske endringer i kostholdet om ei uke, og er usikker på hvilken "sti" jeg skal begi meg ut på. Jeg vil gjerne ha dine erfaringer. 

Anonymkode: 4a215...e06

AnonymBruker
Skrevet

9 minutter siden, Pringle skrev:

Er det friske batterier i den vekta?

Ja, har veid meg på flis/parkett og 3 gnager for å sjekke om tallet stemmer..

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Nei, men de runder vel opp (husker ikke nøyaktig når) si over 50g så blir det 100g . Går hverfall ned over :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil fraråde deg å veie deg hver dag, da du kan bli sykelig opptatt av det tallet på vekta. Ellers er det godt mulig du kan gå ned 100 gram om dagen,men det vil nok gå over over tid. Hva om du går opp 100 gram i stedet? Du gjør jo så klart som du vil, men vil anbefale deg å gå over til å veie deg en gang i uka i stedet. Sagt i beste mening.

Anonymkode: e8ab0...547

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår teller 100 gram. Regner også ut fettprosent, vannprosent og muskelprosent. Den er nok ikke nøyaktig, men den viser en ca-ca uansett, og den viser stor forskjell på meg og min samboer. Det er anbefalt å bruke den samme vekten hele tiden, så viser den alltid hvor mye du er gått opp eller ned - om den er nøyaktig eller ikke. Kanskje veier man egentlig 65, men vekten viser 67. Går du ned to kilo, vil den vise 65, selv om du egentlig vil veie 63. Jeg ser ikke at det spiller noen rolle.

Jeg lurer på hvilket kosthold du er startet på, TS? Jeg har tenkt å starte vektnedgang og drastiske endringer i kostholdet om ei uke, og er usikker på hvilken "sti" jeg skal begi meg ut på. Jeg vil gjerne ha dine erfaringer. 

Anonymkode: 4a215...e06

Jeg har egentlig tatt til sunnfornuft :)

spiser bær/frukt med cc/gresk yogurt tl lunsj. Middag varierer veldig men halve tallerken er kokte grønnsaker/salat.  Etter hvor sulten jeg er, så spiser jeg knekkebrød/havregrøt/grovskive til frokost/kveldsmat.

Når samboer koser seg så tar seg, gjerne en hånd med chips eller en bit sjokolade men det blir med det. 

Har et mål om 10.000 skritt til dagen (har ikke fått det til hver dag) 

Har ca 15kg å gå ned, tenker at etter 10kg så skal jeg slutte å telle kcal i helgene, men heller ikke gå crazy. Vet jo ca hvor mye jeg for i meg :) 

AnonymBruker
Skrevet

I dag viser vekta - 0,6 kg! Skal ikke late som jeg ikke er glad for det, men forventer hver dag at vekten skal svinge opp. 

Har startet på et p-pille merke jeg har brukt i flere år tidligere. Kanskje det stabiliserer hvor mye jeg holder vann. 

Nå skal jeg la vær å veie meg å ei uke, så for jeg se om jeg i gjenomsnitt har gått ned 100g hver dag :)

vekt i dag 80,7 kg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...