AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Får du tykkere hår av å spise mer mat? Anonymkode: 42df9...2d8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Hvis du er underernært får du nok det, men er du sunn og frisk gjør du nok ikke det. Har i alle fall ikke sett at mennesker med ekstrem fedme har ekstremt tykt hår. Anonymkode: 14f38...54e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Nei, men stress gjør at jeg røyter noe saklig. Anonymkode: ec7a0...d1c
Trimsi Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 Hårvekst er genetisk, og har relativt lite med kostholdet å gjøre. Blonde har gjerne flere hår på hodet enn de med mørkere hår, mens rødhårede har færrest. Har man lyst hår er som regel hvert hårstrå tynnere... Jeg er blond men har ekstremt tykt hår. Dette har også min mor og søster. Min eldste sønn har arvet dette, frisørene holder på i evigheter når de skal klippe han Mine andre barn har "tynt" hår etter sin pappa... Du skal ha et ganske så dårlig kosthold for at dette skal gå ut over håret. Men jern og sink mangel, og mangel på enkelte vitaminer, kan i enkelte tilfeller påvirke håret. Kalori eller proteinmangel kan også virke negativt. Dette er en av grunnene til at det aldri er lurt med ekstreme slankekurer. Hormonforandringer, stress og enkelte sykdommer, kan også påvirke håret ditt. Det er absolutt noe du kan gjøre for at håret skal virke tykkere, men da bør du kontakte en frisør for tips.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 3 timer siden, Trimsi skrev: Hårvekst er genetisk, og har relativt lite med kostholdet å gjøre. Blonde har gjerne flere hår på hodet enn de med mørkere hår, mens rødhårede har færrest. Har man lyst hår er som regel hvert hårstrå tynnere... Jeg er blond men har ekstremt tykt hår. Dette har også min mor og søster. Min eldste sønn har arvet dette, frisørene holder på i evigheter når de skal klippe han Mine andre barn har "tynt" hår etter sin pappa... Du skal ha et ganske så dårlig kosthold for at dette skal gå ut over håret. Men jern og sink mangel, og mangel på enkelte vitaminer, kan i enkelte tilfeller påvirke håret. Kalori eller proteinmangel kan også virke negativt. Dette er en av grunnene til at det aldri er lurt med ekstreme slankekurer. Hormonforandringer, stress og enkelte sykdommer, kan også påvirke håret ditt. Det er absolutt noe du kan gjøre for at håret skal virke tykkere, men da bør du kontakte en frisør for tips. Som jojo-slanker over flere år har jeg merket stor forskjell på håret ettersom hva slags kosthold jeg har hatt. I perioder jeg har gått ned i vekt har jeg tatt tran og spiste bra og variert mat, men ca. 1500 kalorier. Håret har likevel alltid blitt tynnere i slankeperiodene. Nå har jeg i en lengre periode spist sunt og næringsrikt , men større mengde i tillegg til å trene bra. Håret mitt har ikke vært så tykt og fint siden jeg var barn. Kosthold og væskebalanse har definitivt mye å si for både hud og hår! Anonymkode: 33be1...6de 2
Trimsi Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som jojo-slanker over flere år har jeg merket stor forskjell på håret ettersom hva slags kosthold jeg har hatt. I perioder jeg har gått ned i vekt har jeg tatt tran og spiste bra og variert mat, men ca. 1500 kalorier. Håret har likevel alltid blitt tynnere i slankeperiodene. Nå har jeg i en lengre periode spist sunt og næringsrikt , men større mengde i tillegg til å trene bra. Håret mitt har ikke vært så tykt og fint siden jeg var barn. Kosthold og væskebalanse har definitivt mye å si for både hud og hår! Anonymkode: 33be1...6de Huff ja, slanking må helst gjøres på en forsiktig måte. Man sier vel at en til to kilo minus i måneden er passe. Etter en intens slankekur der cellene er "utsultet" vil kroppen streve og jobbe for å gå fortest mulig opp i vekt igjen.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 17 minutter siden, Trimsi skrev: Huff ja, slanking må helst gjøres på en forsiktig måte. Man sier vel at en til to kilo minus i måneden er passe. Etter en intens slankekur der cellene er "utsultet" vil kroppen streve og jobbe for å gå fortest mulig opp i vekt igjen. Vil ikke si at jeg noen gang har gått ned på en ekstrem og ufornuftig måte, men kaloriunderskudd må til og da bruker vel kroppen den energien den får på viktigere ting enn hår tenker jeg. Anonymkode: 33be1...6de
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #8 Skrevet 7. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du tykkere hår av å spise mer mat? Anonymkode: 42df9...2d8 Neppe. Men etter lang tid med elendig kosthold og derfor overgang til næringsdrikker fra apoteket på resept så fikk jeg gradvis mer hår. (Merk, ikke spiseforstyrrelse.) Antall hårsekker er vi født med. Er den ernæringsmessige tilstanden mangelfull på grunn av sykdom så går dette også ut over håret. Men da er det ikke mengden mat men matens næringssammensetning som er viktig. Anonymkode: 57358...597
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #9 Skrevet 7. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neppe. Men etter lang tid med elendig kosthold og derfor overgang til næringsdrikker fra apoteket på resept så fikk jeg gradvis mer hår. (Merk, ikke spiseforstyrrelse.) Antall hårsekker er vi født med. Er den ernæringsmessige tilstanden mangelfull på grunn av sykdom så går dette også ut over håret. Men da er det ikke mengden mat men matens næringssammensetning som er viktig. Anonymkode: 57358...597 Men overskuddet av mengden mat går jo til håret, et vanlig norsk kosthold er jo tilstrekkelig nok til at håret får den næringssammensetning den trenger..? TS Anonymkode: 42df9...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men overskuddet av mengden mat går jo til håret, et vanlig norsk kosthold er jo tilstrekkelig nok til at håret får den næringssammensetning den trenger..? TS Anonymkode: 42df9...2d8 Anonymkode: 42df9...2d8
Trimsi Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 42df9...2d8 Kroppen, deriblant håret, tar til seg det den trenger, både om du spiser passe, eller mye. Et normalt norsk kosthold er som regel mer enn bra nok for at kroppen får den næringen og de byggesteinene som trengs. Det er ikke slik at "overskuddet" av mengde mat går til håret, Det meste av overskuddet av proteiner, mineraler og vitaminer blir ikke lagret i kroppen, men forsvinner i do... overskudd av stivelse, fett og delvis protein blir omgjort til glukose, som igjen blir lagret som fett på kroppen. Du blir altså tykkere i kroppen, men får ikke tykkere hår
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 19 minutter siden, Trimsi skrev: Kroppen, deriblant håret, tar til seg det den trenger, både om du spiser passe, eller mye. Et normalt norsk kosthold er som regel mer enn bra nok for at kroppen får den næringen og de byggesteinene som trengs. Det er ikke slik at "overskuddet" av mengde mat går til håret, Det meste av overskuddet av proteiner, mineraler og vitaminer blir ikke lagret i kroppen, men forsvinner i do... overskudd av stivelse, fett og delvis protein blir omgjort til glukose, som igjen blir lagret som fett på kroppen. Du blir altså tykkere i kroppen, men får ikke tykkere hår Okey! dersom man har vært undervektig da? Anonymkode: 42df9...2d8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #13 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har fått tilbake masse hår jo mer jeg gikk opp i vekt og økte matinntaket! Helt utrolig!! og det uten alle de vitaminer/kapsler som blir anbefalt.. Anonymkode: 42df9...2d8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #14 Skrevet 17. oktober 2016 På 7.8.2016 den 15.14, AnonymBruker skrev: Får du tykkere hår av å spise mer mat? Anonymkode: 42df9...2d8 Kroppen kan i alle fall bli tykkere. Anonymkode: 95c8a...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #15 Skrevet 17. oktober 2016 På 8.8.2016 den 15.47, AnonymBruker skrev: Okey! dersom man har vært undervektig da? Anonymkode: 42df9...2d8 Jeg mistet mye av fargen på håret mitt da jeg var undervektig, det var faktisk så ekstremt at moren min kommenterte det. Det ble også litt tynnere men så fort jeg begynte å spise vanlig mat igjen gikk alt tilbake til normalen. Anonymkode: cd953...52c
Gjest lizard queen Skrevet 18. oktober 2016 #16 Skrevet 18. oktober 2016 Spørs men altså ja, hvis du ikke får i deg nok næring fra før vil det antakelig ha positiv effekt på håret ditt å spise mer og sunnere. Kroppen prioriterer hva som er viktig, ikke sant, og hvis den ikke får nok næring til å dekke alt, er ikke håret førstepri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå