Gå til innhold

Musikk i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en i familien som spiller klarinett, så vi skal få henne til å spille i kirken. Har noen et forslag til klarinett soloer som passer i kirken? Ikke type salmer og slikt, men en fin romantisk melodi?

Videoannonse
Annonse
Gjest økonomifrue
Skrevet

Tips er å sjekke ut om vedkommende feks kan spille inn- og utgangamarsjen deres? Vi hadde 2 klassiske melodier spilt på piano som inn- og utgangsmarsj. I tillegg hadde vi 2 solosanger med gitar til.

Var i et bryllup i fjor, der det ble spilt både med saxofon? og andre instrumenter - vanvittig fint. 

Ville søkt på YouTube etter aktuell musikk. Vet mange bruker cannon in d. Men Google og you tube er din venn. Også kan du jo spørre vedkommende som skal spille om h*n har noen forslag - er viktig at den som skal spille er komfortable med å spille melodien.

Skrevet
22 timer siden, økonomifrue skrev:

Tips er å sjekke ut om vedkommende feks kan spille inn- og utgangamarsjen deres? Vi hadde 2 klassiske melodier spilt på piano som inn- og utgangsmarsj. I tillegg hadde vi 2 solosanger med gitar til.

Var i et bryllup i fjor, der det ble spilt både med saxofon? og andre instrumenter - vanvittig fint. 

Ville søkt på YouTube etter aktuell musikk. Vet mange bruker cannon in d. Men Google og you tube er din venn. Også kan du jo spørre vedkommende som skal spille om h*n har noen forslag - er viktig at den som skal spille er komfortable med å spille melodien.

Hun ønsker også tips om hva hun kan spille. Svigerfar skal spille inn og ut på trompet.  Prøvde å google litt, men klarinett er kanskje ikke så vanlig i solo :klo:

Skrevet (endret)
5 minutter siden, jordbær87 skrev:

Hun ønsker også tips om hva hun kan spille. Svigerfar skal spille inn og ut på trompet.  Prøvde å google litt, men klarinett er kanskje ikke så vanlig i solo :klo:

Jojo, det er veldig vanlig med klarinettsoloer - et tips er å søke med engelsk tekst, da fikk jeg opp mye mer enn om jeg skrev klarinett, da kommer bare de norske treffene...

Og en klarinettspiller kan i grunn spille alt mulig av ønsker, bare man har noter (evt. ekstremt gehør) - så jeg ville ha funnet en sang eller et stykke eller to som du og brudgommen har et forhold til.

Endret av TheGirlWhoWaited

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...