AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Hei! Jeg setter meg litt inn i forskjellige studier da jeg er litt usikker på hva jeg skal studere. Et studie virker svært interessant, men mye av pensumlitteraturen er på engelsk! Jeg har 2 i engelsk fra vgs... Studiet i seg selv er ganske krevende, så dersom jeg må slite med engelsken i tillegg er det dessverre ikke aktuelt. Er det noen som har vært borti det samme? Hva gjorde dere? Anonymkode: 290f0...b02
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Du det går helt fint skal jeg si deg. Når man leser engelsk er det litt uvant i starten, men hodet omstiller seg ganske raskt. Dessuten kan du bruke ordbøker, ikke sant? Jeg går økonomi, og har bestandig med meg en norsk-engelsk ordbok beregnet på økonomistudenter. Det går helt fint skal jeg si deg Ville ikke gitt slipp på drømmestudiet bare fordi det var noen bøker på engelsk i alle fall! Anonymkode: 6cf2a...7bf 1
Gjest Valmuen Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Var skikkelig dårlig i engelsk før jeg begynte å studere, men det har gått veldig bra faktisk, man blir vant til det, nå synes jeg nesten det er rart om jeg får noe på norsk Skrev bacheloroppgaven på engelsk og endte opp med en A
Poserose Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 Finn deg en spennende roman på engelsk som du leser før du begynner på studiet, så går det nok helt fint Gjerne noe som egentlig er ungdomsbøker, for eksempel hunger games serien. Det var de første bøkene jeg leste på engelsk, de hadde et ganske enkelt språk. Tror det har hjulpet meg en del i forhold til engelsk pensum senere 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 Det er veldig vanlig at pensumlitteratur er på engelsk. Når det er sagt er det som regel det passive språket du bruker, og ikke det aktive. Å sammenligne det med engelskkarakteren din blir dermed ikke helt riktig. Som andre skriver er det en vanesak. Det som gjerne kan være litt utfordrende i starten er diverse fagbegreper, men etter en tid vil du ikke se på dette som en utfordring lenger. Anonymkode: 0f2a5...503 1
applestories Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Slike "oversettelsespenner" begynte å bli populære da jeg studerte, koster sikkert ikke så voldsomt mye nå, kan være verdt å sjekke ut. Skulle!e gjerne hatt en sånn, men da på fransk.
Bokdamen Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Anbefaler også å lese skjønnlitteratur på engelsk (og følger anbefalingen om YA bøker). Skjønner at det er skremmende, men det er en vanesak. Vet ikke hva du skal studere, men tenk at du ikke.nødvendigvis trenger forstå hvert enkelt ord men at det er sammenhengen som er viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå