Gå til innhold

Venninnen min er syk. Venninnene hennes mener jeg er en dårlig venn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne er blitt syk og flere av hennes venninner går nå i mot meg og mener at jeg er en dårlig venninne fordi vi ikke har vært så mye sammen den siste tiden, men at jeg nå "plutselig" dukker opp. 

Jeg og min venninne har alltid hatt et godt forhold. Vi har ikke trengt å være sammen flere ganger i måneden. Når vi møtes så er alt som det alltid har vært. Vi har begge vært opptatt med vårt den siste tiden, men vi har jevnlig kontakt og møtes når vi kan. Og selvfølgelig slipper jeg det jeg har i hendene nå som hun er blitt syk. Hun har selv ikke påpekt at jeg er en dårlig venninne. 

Er jeg en dårlig venninne? Skal jeg høre på hennes venninner eller ikke?

Anonymkode: d8b57...472

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du er det TS. Noen mener vennskap forutsetter at man har nogenlunde jevnlig og kontinuerlig kontakt. Andre mener man fint kan være fra hverandre lenge, og likevel bare fortsette der man slapp av sist, som om man aldri har vært fra hverandre. Personlig liker jeg sistnevnte type vennskap best, gjenspeiler trygghet og lojalitet for meg i alle fall. Førstnevnte synes jeg fort kan bli litt masete og overfladisk. Er vennskapet så skjørt at man møtes minimum en gang i uka/mnd/whatever, eller så er man ikke venner mer liksom?

Uansett, om venninnen din synes du er en god venn, så er jo det det som teller mest:)

Anonymkode: 60380...5e9

• Liker 3
Skrevet

Så venninnene hennes mener du er en dårlig venn fordi du er mer sammen med henne nå som hun er syk? Det er jo bra at du tilbringer mer tid med henne, det spiller jo ingen rolle om dere ikke har vært så mye sammen før. Du viser at du er en god venn ved å stille opp ekstra når hun trenger det. Ikke hør på venninnene hennes. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...