AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 det finnes så jævlig mange useriøse katteeiere der ute som ikke fatter at de må kastrere både hannkatt og hunkatt. hvorfor kastrerer dere ikke? jeg kan til en viss grad forstå seriøse oppdrettere med rasekatter, å mange skriver kontrakt med ny eier at kattungene som de selger ikke skal brukes i videre avl. MEN hvis opdrettere ikke hadde fått fullt av kull så hadde det blitt mindre katter da å, selv om folk mener rasekatter er mer verdt fordi folk må betale for dem. gratis katter på finn er liksom null verdt på grunn av prisen (som ikke er der). dere som ikke kastrerer, kom med noe dere syns er gode grunner for å ikke kastrere. Anonymkode: 0dfbb...800 2
Citpensacola Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Folk kastrerer ikke kattene fordi de er noen helvetes idioter, enkelt og greit. Det finnes ingen gode grunner til å la være å kastrere/sterilisere huskatter. 17
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Jeg tror mange unngår å gjøre det fordi de synes det er dyrt. Spesielt hos hunnkatter da man heller ikke får mindre av den "gevinsten" at katten blir roligere og markerer mindre. Synes egentlig kastrering av katter burde sponses av staten med en viss prosent eller noe. Da tror jeg flere hadde gjort det, og vi hadde ungått mange løskatter. Anonymkode: a6989...188 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mange unngår å gjøre det fordi de synes det er dyrt. Spesielt hos hunnkatter da man heller ikke får mindre av den "gevinsten" at katten blir roligere og markerer mindre. Synes egentlig kastrering av katter burde sponses av staten med en viss prosent eller noe. Da tror jeg flere hadde gjort det, og vi hadde ungått mange løskatter. Anonymkode: a6989...188 Har man råd til å ha katt, så burde man jaggu ha råd til å betale for sterilisering av katten også. Anonymkode: cb2bb...510 12
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har man råd til å ha katt, så burde man jaggu ha råd til å betale for sterilisering av katten også. Anonymkode: cb2bb...510 Man burde det. Dessverre er det mange uforsvarlige dyreeiere som ikke tar ansvar. Siden katter ofte er gratis er det mange som ikke tenker på at det kommer diverse utgifter etterhvert. De tar ofte ikke ansvar for det levende vesenet de har skaffet seg, og det blir mange løskatter av deres uforsvarlighet. Anonymkode: a6989...188 1
Honey Dew Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Det er fordi de "ikke har tid" eller "ikke har råd" 2
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Den røde fare Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man råd til å ha katt, så burde man jaggu ha råd til å betale for sterilisering av katten også. Anonymkode: cb2bb...510 Dummeste jeg har hørt. Koster ikke mye for mat og eventuell sand, sammenlignet med sterilisering. Og er det en katt som er mye ute, er risikoen for at noe skjer med den ganske mye høyere enn hos en såkalt innekatt. Det er ille nok om katten skulle bli påkjørt, og hvis man da akkurat har brukt 1500,- for sterilisering.. Like greit bruke pillene som fulgte med katten. 1
Lauge Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Mange bryr seg rett og slett ikke om hannkattene deres setter barn på usteriliserte hunnkatter, og har en "dere som ikke steriliserer, deres problem"-tankegang. Jeg har alltid sterilisert og kastrert mine puser, og de to jentene jeg har nå skal steriliseres dagen de fyller 6 måneder før de får slippe ut. 👍 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 3 minutter siden, Den røde fare skrev: Dummeste jeg har hørt. Koster ikke mye for mat og eventuell sand, sammenlignet med sterilisering. Og er det en katt som er mye ute, er risikoen for at noe skjer med den ganske mye høyere enn hos en såkalt innekatt. Det er ille nok om katten skulle bli påkjørt, og hvis man da akkurat har brukt 1500,- for sterilisering.. Like greit bruke pillene som fulgte med katten. P-piller kommer med flere bivirkninger, og det kan aldri garantere at katten ikke bli drektig. Man kan jo ærlig talt ikke tenke at man ikke steriliserer katten sin fordi den KAN bli påkjørt? Skaffer man seg en katt, så har man faktisk ansvar for det livet. Anonymkode: cb2bb...510 4
Gjest Jan-Andre Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 Folk som kastrerer hannkattene sine, og som ser på det som en "gevinst" at katten blir dorsk, deprimert og forfaller fysisk (p.g.a. lavt testosteronnivå) burde ikke få lov til å eie husdyr i det hele tatt. Det er rent dyreplageri, på nivå med f.eks. "declawing". Begge deler er alvorlige inngrep i dyrest mentale og fysiske helsetilstand. Testosteron er et anabolt steroid som bygger vev, og holder kropp og sinn ved like, altså ikke et hormon det bør tukles med. Å sterilisere hunnkatter er derimot ok. Selve inngrepet er mer omfattende, men de langsiktige konsekvensene er ikke på langt nær så alvorlige, og gjerne til fordel for katten selv (og ikke bare eieren). I tillegg er det også hunnkatter som blir gravide, og derfor eiere av hunnkatter sitt ansvar å sørge for at akkurat deres katt ikke blir med kattunger (med mindre dette er ønskelig).
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #13 Skrevet 8. august 2016 16 minutter siden, Jan-Andre skrev: Folk som kastrerer hannkattene sine, og som ser på det som en "gevinst" at katten blir dorsk, deprimert og forfaller fysisk (p.g.a. lavt testosteronnivå) burde ikke få lov til å eie husdyr i det hele tatt. Det er rent dyreplageri, på nivå med f.eks. "declawing". Begge deler er alvorlige inngrep i dyrest mentale og fysiske helsetilstand. Testosteron er et anabolt steroid som bygger vev, og holder kropp og sinn ved like, altså ikke et hormon det bør tukles med. Å sterilisere hunnkatter er derimot ok. Selve inngrepet er mer omfattende, men de langsiktige konsekvensene er ikke på langt nær så alvorlige, og gjerne til fordel for katten selv (og ikke bare eieren). I tillegg er det også hunnkatter som blir gravide, og derfor eiere av hunnkatter sitt ansvar å sørge for at akkurat deres katt ikke blir med kattunger (med mindre dette er ønskelig). Hannkatter som står ute og regelrett skriker etter hunnkatter lever ikke gode liv. De viser tydelige tegn på stress når de har så sterke kjønnsdriver. Kastrerte "dvaske" katter er ikke deprimerte, de nyter en tilværelse hvor de er frie fra de mest ekstreme reproduksjonsinstinktene sine. Anonymkode: a8a41...95d 12
Mari Y Skrevet 8. august 2016 #14 Skrevet 8. august 2016 Den 7.8.2016 at 13.51, AnonymBruker skrev: det finnes så jævlig mange useriøse katteeiere der ute som ikke fatter at de må kastrere både hannkatt og hunkatt. hvorfor kastrerer dere ikke? jeg kan til en viss grad forstå seriøse oppdrettere med rasekatter, å mange skriver kontrakt med ny eier at kattungene som de selger ikke skal brukes i videre avl. MEN hvis opdrettere ikke hadde fått fullt av kull så hadde det blitt mindre katter da å, selv om folk mener rasekatter er mer verdt fordi folk må betale for dem. gratis katter på finn er liksom null verdt på grunn av prisen (som ikke er der). dere som ikke kastrerer, kom med noe dere syns er gode grunner for å ikke kastrere. Anonymkode: 0dfbb...800 Det der irriterer meg også.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 34 minutter siden, Jan-Andre skrev: Folk som kastrerer hannkattene sine, og som ser på det som en "gevinst" at katten blir dorsk, deprimert og forfaller fysisk (p.g.a. lavt testosteronnivå) burde ikke få lov til å eie husdyr i det hele tatt. Det er rent dyreplageri, på nivå med f.eks. "declawing". Begge deler er alvorlige inngrep i dyrest mentale og fysiske helsetilstand. Testosteron er et anabolt steroid som bygger vev, og holder kropp og sinn ved like, altså ikke et hormon det bør tukles med. Å sterilisere hunnkatter er derimot ok. Selve inngrepet er mer omfattende, men de langsiktige konsekvensene er ikke på langt nær så alvorlige, og gjerne til fordel for katten selv (og ikke bare eieren). I tillegg er det også hunnkatter som blir gravide, og derfor eiere av hunnkatter sitt ansvar å sørge for at akkurat deres katt ikke blir med kattunger (med mindre dette er ønskelig). Tullball. Det er hannkatten som gjør hunnkatten gravid derfor er det eier av hannkatten sitt ansvar å sterilisere. Se, vi kan alle komme med idiotiske utsagn som i bunn og grunn bare er ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: a6989...188 10
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 (endret) Jan-Andre skrev (På 8.8.2016 den 16.28): Folk som kastrerer hannkattene sine, og som ser på det som en "gevinst" at katten blir dorsk, deprimert og forfaller fysisk (p.g.a. lavt testosteronnivå) burde ikke få lov til å eie husdyr i det hele tatt. Det er rent dyreplageri, på nivå med f.eks. "declawing". Begge deler er alvorlige inngrep i dyrest mentale og fysiske helsetilstand. Testosteron er et anabolt steroid som bygger vev, og holder kropp og sinn ved like, altså ikke et hormon det bør tukles med. Å sterilisere hunnkatter er derimot ok. Selve inngrepet er mer omfattende, men de langsiktige konsekvensene er ikke på langt nær så alvorlige, og gjerne til fordel for katten selv (og ikke bare eieren). I tillegg er det også hunnkatter som blir gravide, og derfor eiere av hunnkatter sitt ansvar å sørge for at akkurat deres katt ikke blir med kattunger (med mindre dette er ønskelig). Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Jan-Andre Skrevet 8. august 2016 #17 Skrevet 8. august 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hannkatter som står ute og regelrett skriker etter hunnkatter lever ikke gode liv. De viser tydelige tegn på stress når de har så sterke kjønnsdriver. Kastrerte "dvaske" katter er ikke deprimerte, de nyter en tilværelse hvor de er frie fra de mest ekstreme reproduksjonsinstinktene sine. Anonymkode: a8a41...95d Hvorvidt katter (hunnkatter og hannkatter) nyter - eller plages av - sine reproduksjonsdrifter vet vi ingenting om. Kanskje du har rett, men det blir ren synsing. Det vi derimot vet er at en kropp som ikke produserer nok anabole steroider vil brytes ned av de katabole prosessene i kroppen, fordi balansen mellom å bryte ned - og bygge - vev ikke er til stede. Når du kastrerer en hannkatt gjør du den m.a.o. syk. Og en sykelig og svak katt er ihvertfall ikke en lykkelig katt. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tullball. Det er hannkatten som gjør hunnkatten gravid derfor er det eier av hannkatten sitt ansvar å sterilisere. Se, vi kan alle komme med idiotiske utsagn som i bunn og grunn bare er ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: a6989...188 Så hvem er det som blir stuck med kattungene i din verden? Eieren av hannkatten, eller eieren av hunnkatten?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #18 Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, Jan-Andre skrev: Hvorvidt katter (hunnkatter og hannkatter) nyter - eller plages av - sine reproduksjonsdrifter vet vi ingenting om. Kanskje du har rett, men det blir ren synsing. Det vi derimot vet er at en kropp som ikke produserer nok anabole steroider vil brytes ned av de katabole prosessene i kroppen, fordi balansen mellom å bryte ned - og bygge - vev ikke er til stede. Når du kastrerer en hannkatt gjør du den m.a.o. syk. Og en sykelig og svak katt er ihvertfall ikke en lykkelig katt. Så hvem er det som blir stuck med kattungene i din verden? Eieren av hannkatten, eller eieren av hunnkatten? Eier av hunnkatten sitter igjen med kattungene. Jeg vet hvordan reproduksjon fungere. Det jeg stiller spørsmål ved er hvem som har ansvaret for å unngå økning av løskatter. Alle katteeiere. De med hunnkatter og de med hannkatter. Anonymkode: a6989...188 3
Kontormus Skrevet 8. august 2016 #19 Skrevet 8. august 2016 Nå har jeg fertile rasekatt og katteungekjøpere på liste som er lengre enn et vondt år, men hadde det ikke vært for det så hadde de vært fikset for lengst da det er mye mer behagelig for alle parter om de slipper den hormonelle atferden. Selv om jeg tror at holdningene blandt folk er på bedringens vei, er det enda en lang vei å gå. Huskatter har for lav verdi, veterinærer tar for mye betalt. Er det noen jeg kunne vært voldelig mot, så må det være folk som gir faen i dyrene sine 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #20 Skrevet 8. august 2016 16 minutter siden, Jan-Andre skrev: Hvorvidt katter (hunnkatter og hannkatter) nyter - eller plages av - sine reproduksjonsdrifter vet vi ingenting om. Kanskje du har rett, men det blir ren synsing. Det vi derimot vet er at en kropp som ikke produserer nok anabole steroider vil brytes ned av de katabole prosessene i kroppen, fordi balansen mellom å bryte ned - og bygge - vev ikke er til stede. Når du kastrerer en hannkatt gjør du den m.a.o. syk. Og en sykelig og svak katt er ihvertfall ikke en lykkelig katt. Så hvem er det som blir stuck med kattungene i din verden? Eieren av hannkatten, eller eieren av hunnkatten? Jeg har søkt og søkt, men finner ikke én eneste troverdig side som bekrefter dette du påstår om at hannkatter blir syke og faller sammen av kastrering. Ikke stemmer det overens med hva jeg har opplevd selv blant mine kastrerte hannkatter, og ikke kan jeg finne noen med andre erfaringer enn den jeh allerede har. Vennligst tilbakekom med skriftlig henvisning eller slutt med løgnspredningen. Anonymkode: a8a41...95d 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå