AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Jeg er en jente i tidlig 20-årene som ikke har lyst på barn, hvertfall ikke per dags dato. Greia er at jeg aldri har hatt lyst på barn, jeg liker ikke barn, har ikke noe sterkt ønske om å holde venninners barn osv. Men vet jo at ting kan forandre seg. Når jeg har møtt menn, så kommer dette med barn opp nokså tidlig og det er helt greit det. Men hva skal jeg si? At jeg er usikker på om jeg vil ha barn? Hva hvis jeg sier det, så blir jeg sammen med en fyr og vi er sammen i f.eks 3 år og da vil han ha barn og jeg vil ikke. Vil han da føle seg snytt? At han har kastet bort tre år av livet sitt på meg? Anonymkode: 1468f...738
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Dette er noe man sier ifra om ganske tidlig. Så får mannen bestemme om han fortsatt vil date deg, det er bare rett og rimelig. Jeg hadde ikke blitt veldig happy om kjæresten etter 3 år feks hadde sagt at han aldri skal ha barn. Anonymkode: 5f8e4...f19
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 Et øyeblikk siden, Frostrose skrev: Det beste er å være ærlig. Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe man sier ifra om ganske tidlig. Så får mannen bestemme om han fortsatt vil date deg, det er bare rett og rimelig. Jeg hadde ikke blitt veldig happy om kjæresten etter 3 år feks hadde sagt at han aldri skal ha barn. Anonymkode: 5f8e4...f19 Jeg er usikker. Heller mot å ikke ville ha barn, men vil ikke avskrive det helt. TS Anonymkode: 1468f...738
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 Jeg pleier å si at jeg tror jeg aldri vil ha barn. Jeg kan kanskje forandre mening eterhvert, men det er lite sannsynlig. Anonymkode: cb683...c38 2
Mallis Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Selv får jeg mye spørsmål rundt dette med barn. Nå har jeg 2 stk. Fra tidligere forhold, så mange menn lurer på om jeg vil ha flere, da dem selv gjerne ikke har. Og da svarer jeg som sant er, at jeg ikke kan svare på det. For akkurat nå føler jeg meg ferdig med barn. Men vanskelig og vite om dette endrer seg med tiden. Og det føler jeg mannen må respektere, like mye som at jeg må respektere at dei gjerne vil ha barn. Og da må en ta ett valg, om dem/jeg er villig til å gi forholdet en sjanse.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Men hvor lenge er det "lov" å svare at man er usikker, hvis dere skjønner? TS Anonymkode: 1468f...738
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #8 Skrevet 7. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er usikker. Heller mot å ikke ville ha barn, men vil ikke avskrive det helt. TS Anonymkode: 1468f...738 da sier du det, så kan han fortsatt få velge om han vil ta sjangsen på at du endrer mening. Anonymkode: 5f8e4...f19
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #9 Skrevet 7. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente i tidlig 20-årene som ikke har lyst på barn, hvertfall ikke per dags dato. Greia er at jeg aldri har hatt lyst på barn, jeg liker ikke barn, har ikke noe sterkt ønske om å holde venninners barn osv. Men vet jo at ting kan forandre seg. Når jeg har møtt menn, så kommer dette med barn opp nokså tidlig og det er helt greit det. Men hva skal jeg si? At jeg er usikker på om jeg vil ha barn? Hva hvis jeg sier det, så blir jeg sammen med en fyr og vi er sammen i f.eks 3 år og da vil han ha barn og jeg vil ikke. Vil han da føle seg snytt? At han har kastet bort tre år av livet sitt på meg? Anonymkode: 1468f...738 Skriv at pr. dags dato har du ikke noe ønske om barn. Du er jo relativt ung enda. Slikt kan forandre seg, men man kan ikke spå fremtiden, så da tar man utgangspunkt her og nå. Anonymkode: 483e7...6e1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #10 Skrevet 7. august 2016 Si det tidlig. Si det flere ganger. Ikke si det én gang og tro at det holder. Si at du ikke kommer til å forandre meningen din. Svært mange kommer likevel til å tenke at du har lurt de, fordi de regner med at du ombestemmer deg, men du har da strengt tatt ditt på det rene. Anonymkode: 25832...f51
tøydokka Skrevet 7. august 2016 #11 Skrevet 7. august 2016 Det med barn er en såpass viktig ting at man bør si det så tidlig som mulig. Jeg vil heller ikke ha barn, og min erfaring er at det er best å si at jeg er helt sikker på at at jeg ikke ønsker barn, og at jeg aldri kommer til å endre mening. Dersom du åpner for en usikkerhet, der du sier at det kan endre seg i fremtiden, da vil det være det han hører og fokuserer på. Da tenker han at han skal nok klare å overtale deg når dere blir bedre kjent osv.Og så går det ikke lang tid før masingen er i gang..
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #12 Skrevet 7. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvor lenge er det "lov" å svare at man er usikker, hvis dere skjønner? TS Anonymkode: 1468f...738 Du er usikker til du er sikker på det ene eller andre. Det tar den tiden det tar å bli sikker. I mellomtiden kan du vel bare si det som det er; at du ikke kan tenke deg barn nå og at du er usikker på om/når barn eventuelt blir aktuelt. Du er tidlig i 20-årene - det er da helt naturlig at man er usikker på dette da. Ikke stresse med det og se heller hva tiden bringer. Møter du den rette så kanskje du ønsker å få barn med tiden. Du har uansett mange, mange år på deg. Slapp av og nyt tiden uten å tenke for mye på barn på nåværende tidspunkt :-) Anonymkode: 1d66a...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå