AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Har solgt el bilen min, fordi jeg må kjøre lengre enn rekkevidde. Ønsker likevel å være miljøvennlig. Da vurdere jeg hybrid. Men noen sa batteriet er så tungt at på enkelte kjøre mønstre bruker den mer drivstoff enn andre. Antar det var ved kortkjøring ? De lader vel ved kjøring? Den har hvert fall ikke strøm ledning. Kan lite om dette.. Noen som har erfaringer eller kunnskap de vil dele? Anonymkode: 7436d...c39
tdm900 Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Den 7. august 2016 at 13.32, AnonymBruker skrev: Har solgt el bilen min, fordi jeg må kjøre lengre enn rekkevidde. Ønsker likevel å være miljøvennlig. Da vurdere jeg hybrid. Men noen sa batteriet er så tungt at på enkelte kjøre mønstre bruker den mer drivstoff enn andre. Antar det var ved kortkjøring ? De lader vel ved kjøring? Den har hvert fall ikke strøm ledning. Kan lite om dette.. Noen som har erfaringer eller kunnskap de vil dele? Anonymkode: 7436d...c39 De bruker nok litt bensin, men er nok et lavere forbruk enn en vanlig bensinbil. Batteriet veier litt, men så veldig tungt er det ikke. Har selv kjørt litt Prius, og den ligger nede på ca.0,4l.pr.mil på vanlig kjøring, noe høyere på motorvei. Da går motoren hele tida, men stopper så snart det er nedoverbakke. Ja den lader ved kjøring, og lader når den triller nedover. Den har en Powerknapp påkonsollen, da er det nok full opp med krefter og også et høyere forbruk helt klart.
jabx Skrevet 14. august 2016 #3 Skrevet 14. august 2016 Den 7.8.2016 at 13.32, AnonymBruker skrev: Har solgt el bilen min, fordi jeg må kjøre lengre enn rekkevidde. Ønsker likevel å være miljøvennlig. Da vurdere jeg hybrid. Men noen sa batteriet er så tungt at på enkelte kjøre mønstre bruker den mer drivstoff enn andre. Antar det var ved kortkjøring ? De lader vel ved kjøring? Den har hvert fall ikke strøm ledning. Kan lite om dette.. Noen som har erfaringer eller kunnskap de vil dele? Anonymkode: 7436d...c39 Ved korte kjøreturer tar vel batteriet det meste av kjøringen, så her sparer man. Ved lengre kjøreturer blir det vel mindre forskjell på vanlige biler og hybrider, men husk at batteriet lades opp og kan brukes ved f.eks. køkjøring osv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå