Gå til innhold

Når gikk dere over til junior seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om jeg skal kjøpe ny sprinkel seng eller hoppe rett på juniorseng med kant på siden. Hun er blir 1.5 år når dette blir aktuelt å vurdere. Er grunnet flytting. Og vi ikke kommer å ta med den gammle av praktiske årsaker. Når sluttet deres barn med sprinkel seng? 

Anonymkode: b4015...2b0

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1044101-n%C3%A5r-gikk-dere-over-til-junior-seng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

De var begge ca 1,5. Vi byttet da fordi sprinkelsenga vår er litt liten, og vi syns de lå trangt da. Dessuten passet det godt at eldstemann hadde gitt fra seg sprinkelsenga si i god tid før lillebroren skulle overta den. Ingen problem med bytting av seng her. Vi har en sånn Ikea-seng som er åpen på midten, med lav sengehest på sidene. Eldstemann gikk over til voksenseng da han var 3,5, fordi lillebroren da trengte juniorsenga.

Annonse

AnonymBruker

Vår gutt begynte å klatre ut av sprinkelsengen sin da han var 1 år 6 mnd, så da måtte vi kjøpe juniorseng. Hadde han ikke kunnet å klatre ut så hadde vi kanskje gjerne fortsatt hatt sprinkelsengen nå som han er nesten 3. :)

Anonymkode: 36ebd...ef1

Gutten min fikk vokseseng nå på 2-årsdagen sin. Det er vært helt problemfritt. Han er superstolt, og har plutselig begynt å sove hele natten. I sprinkelsengen måtte jeg inn til han 1-2 ganger hver natt. Nå kommer han tassende inn til meg på morgenen (selvfølgelig litt for tidlig, men...) og er klar for å starte dagen. 

Jeg er overrasket over hvor uproblematisk det ble. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...