Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #1 Skrevet 10. november 2004 Når man søker om forbrukslån hos, f.eks. Ellos eller GE bank, ser jeg at man må oppgi navn og telefon til arbeidsgiver. Betyr det at de kommer til å ringe?
Usikker Skrevet 10. november 2004 #2 Skrevet 10. november 2004 Vil vel tro at det betyr at de sjekker din betalingsevne - dvs. at du har fast inntekt! Trur eg 8)
LilleBille Skrevet 11. november 2004 #3 Skrevet 11. november 2004 Det kan være at de skal ha bekreftet den månedslønn/årslønn du har oppgitt. Det er ikke uvanlig. Men ofte holder det med utskrift av siste lønnslipp som vedlegg til søknad.
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #4 Skrevet 11. november 2004 Det kan vel også være at de bare vil sjekke om du har jobb.
Goldieno Skrevet 11. november 2004 #5 Skrevet 11. november 2004 De ringer ikke arbeidsgiver. De er mer interessert i at du skal oppgi det - om nødvendig kan de sikkert ringe. Men jeg tviler faktisk på at arbeidsgiver har lov til å oppgi noe som helst! De er nok mer interessert i hvor lenge du har jobbet der og om det er et firma som eksisterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå