Gå til innhold

Menn, ville dere datet meg som er ufør?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke ufør ennå, men det ser ut som det kommer til å gå den veien. Jeg har to forskjellige fysiske sykdommer, begge litt humørsyke, så de har sine perioder de er mer plagsomme, og perioder de er bedre. Stress gjør det verre, så jeg er flink til å meditere og holder på med yoga. Prøver også å gå en time om dagen. Den ene sykdommen holdes bedre i sjakk ved bevegelse. Og er det noe veldig viktig som skjer, som gjør at jeg må være i god form, så finnes det medisin jeg blir nesten frisk av, men får bare lov til å gå på det en uke, 3 ganger i året. Da det ikke er bra for kroppen.

Jeg klarer å gjøre husarbeid, lage middag hver dag, og går tur, trener yoga nesten hver dag. Ellers blir det jo en del serier, men jeg leser og bøker, fotograferer og nå frisker jeg opp språket jeg lærte på videregående. Elsker å reise, er egentlig veldig glad i å komme meg ut. Jeg, er snill, omsorgsfull, til å stole på, positiv, spontan og jeg elsker sex.

Økonomisk, så blir man jo ikke rik av å være ufør, men jeg er veldig flink med penger, finnes ikke materialistisk, og eier min egen bolig, med lite lån på, så da har jeg lave boutgifter, så økonomien er helt grei, og jeg klarer fint å forsørge meg selv. Men jeg drømmer ikke om stor enebolig, dyr bil, båt og hytte. Jeg er mer enn nok fornøyd med leiligheten min, har ikke bil, og vil bruke mine penger på opplevelser.

Anonymkode: 840dd...092

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er sykdommene arvelige?

Anonymkode: 0821c...881

Gjest PetterPanne
Skrevet

Du nevner ikke hvor gammel du er. Veldig viktig

Dessuten virker det som at du prøver gjøre det beste ut av de kortene du har blitt delt her i livet. Meget bra. Du velter deg ikke i medlidenhet og er negativ.

Selvsagt hadde jeg datet deg. Lett. 

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke ufør ennå, men det ser ut som det kommer til å gå den veien. Jeg har to forskjellige fysiske sykdommer, begge litt humørsyke, så de har sine perioder de er mer plagsomme, og perioder de er bedre. Stress gjør det verre, så jeg er flink til å meditere og holder på med yoga. Prøver også å gå en time om dagen. Den ene sykdommen holdes bedre i sjakk ved bevegelse. Og er det noe veldig viktig som skjer, som gjør at jeg må være i god form, så finnes det medisin jeg blir nesten frisk av, men får bare lov til å gå på det en uke, 3 ganger i året. Da det ikke er bra for kroppen.

Jeg klarer å gjøre husarbeid, lage middag hver dag, og går tur, trener yoga nesten hver dag. Ellers blir det jo en del serier, men jeg leser og bøker, fotograferer og nå frisker jeg opp språket jeg lærte på videregående. Elsker å reise, er egentlig veldig glad i å komme meg ut. Jeg, er snill, omsorgsfull, til å stole på, positiv, spontan og jeg elsker sex.

Økonomisk, så blir man jo ikke rik av å være ufør, men jeg er veldig flink med penger, finnes ikke materialistisk, og eier min egen bolig, med lite lån på, så da har jeg lave boutgifter, så økonomien er helt grei, og jeg klarer fint å forsørge meg selv. Men jeg drømmer ikke om stor enebolig, dyr bil, båt og hytte. Jeg er mer enn nok fornøyd med leiligheten min, har ikke bil, og vil bruke mine penger på opplevelser.

Jeg trengte egentlig ikke å lese hele innlegget ditt. Jeg kan fint svare ja bare på å lese overskriften. Å gå på date en eller flere ganger er for å bli kjent, se om man finner tonen og se om man blir tiltrukket av hverandre. Jeg er åpen for alle slags mennesker, derfor kan jeg fint date en som er ufør. 

Du nevner heldigvis ikke utseende. Det forteller meg mye :)

Å være ufør definerer ikke nødvendigvis hvem du er. 

Vær deg selv, det holder i massevis :)

Endret av Coolaid
AnonymBruker
Skrevet

TS. Her. Takk for svar. Skrev ikke alder, da jeg ville se hvor mange menn som blir skremt av at jeg er ufør. Og ikke utelukke meg grunnet alder. Men jeg er 38 år. Ene sykdommen er arvelig, men barn er ikke aktuelt.

AnonymBruker
Skrevet

Synes du klarer utrolig mye til å skulle bli ufør. Gjøre husarbeid, middag hver dag, yoga nesten hver dag osv. Det høres ut som et behagelig liv du får som ufør. Som full arbeidstaker får jeg ikke tid/energi til alle de tingene du skriver at du gjør. Gratulerer om du vinner lottobilletten.

Anonymkode: 8d52d...e39

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du klarer utrolig mye til å skulle bli ufør. Gjøre husarbeid, middag hver dag, yoga nesten hver dag osv. Det høres ut som et behagelig liv du får som ufør. Som full arbeidstaker får jeg ikke tid/energi til alle de tingene du skriver at du gjør. Gratulerer om du vinner lottobilletten.

Fuck off. Er du virkelig sjalu på uføre personer?

Anonymkode: 87857...a41

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne tenkt deg å leve resten av livet der du bar gjør yoga og husarbeid altså? Du syns ikke det er morsomt å være ute med venner eller reise utenlands i stedet?

Anonymkode: 8880b...f76

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig bryr det det midt i kneet om du er ufør.

Alt kommer an på hvor fin du er. Og jeg tipper du er ganske deilig.

Anonymkode: 1942d...562

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For å være helt ærlig bryr det det midt i kneet om du er ufør.

Alt kommer an på hvor fin du er. Og jeg tipper du er ganske deilig.

Anonymkode: 1942d...562

så det spiller ingen rolle om du må forsørge en person (nå trenger ikke ts å bli det ser jeg) så lenge vedkommende er fin? jau... 

Anonymkode: 2aaec...979

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, selvom man er ufør kan man orke noe vettu. Man må ha et liv selvom man er syk, hadde ho vært i jobb er det godt mulig ho bare måtte ligge når ho kom hjem fra jobb og til neste dag f.eks, det hadde ikke vært noe liv. Selvom du orker gå en tur en gang i blant, og orker gjøre litt husarbeid, så tar man det i sitt eget tempo, og man kan hvile når man må og føler for det. Det er helt annerledes. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Man skal aldri si aldri, og du høres jo relativt oppegående ut slik at du kan leve et noenlunde aktivt liv. Likevel må jeg innrømme at jeg nok hadde tenkt meg nøye om før jeg hadde gått inn i et forhold med en som allerede er ufør (noe annet dersom hun hadde blitt syk dersom vi allerede var sammen selvsagt). For det første med tanke på forverring av sykdommene/tilstandene, for det andre skriver ts at det til en viss grad innebærer humørsykhet, et ikke stabilt sinnelag trigger noen varselflagg for min del. For det tredje handler det om at jeg ønsker å leve et noenlunde aktivt liv, der vi tar en løpetur sammen, kan ta en veldig aktiv tur uten å måtte tenke på helsa etc. 

Jeg tror heller ikke det er så sunt at den ene i forholdet er på jobb hele dagen, mens den andre står mer fritt til å disponere dagene sine. Ser for meg mange diskusjoner og kanskje krangler om tidsbruk og prioriteringer, og uten at jeg sier at det gjelder alle trygdede eller alle med ytelser fra det offentlige, så er min erfaring at en del av de på trygd etterhvert mister forståelsen for at man må tilbringe mye tid på jobb. Har f. eks. bekjente og venner som er trygdet selv, og jeg har merket meg at de til tider rett og slett ikke forstår at jeg ikke har tid til å treffes så ofte som man kanskje ønsker fordi jeg må jobbe overtid. 

Så alt i alt tror jeg like barn leker best over tid. 

Anonymkode: 8d314...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør pga ME. Fungerer dårlig i hverdagen og trenger mye praktisk hjelp. Gutta står alikevel i kø for å date meg, merkelig nok. 

Anonymkode: 3719f...d6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du virker som en flott og oppegående kvinne, TS. Jeg tror absolutt ikke at dette vil hindre deg i å få en god partner. 

Anonymkode: 9aa60...6f5

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal aldri si aldri, og du høres jo relativt oppegående ut slik at du kan leve et noenlunde aktivt liv. Likevel må jeg innrømme at jeg nok hadde tenkt meg nøye om før jeg hadde gått inn i et forhold med en som allerede er ufør (noe annet dersom hun hadde blitt syk dersom vi allerede var sammen selvsagt). For det første med tanke på forverring av sykdommene/tilstandene, for det andre skriver ts at det til en viss grad innebærer humørsykhet, et ikke stabilt sinnelag trigger noen varselflagg for min del. For det tredje handler det om at jeg ønsker å leve et noenlunde aktivt liv, der vi tar en løpetur sammen, kan ta en veldig aktiv tur uten å måtte tenke på helsa etc. 

Jeg tror heller ikke det er så sunt at den ene i forholdet er på jobb hele dagen, mens den andre står mer fritt til å disponere dagene sine. Ser for meg mange diskusjoner og kanskje krangler om tidsbruk og prioriteringer, og uten at jeg sier at det gjelder alle trygdede eller alle med ytelser fra det offentlige, så er min erfaring at en del av de på trygd etterhvert mister forståelsen for at man må tilbringe mye tid på jobb. Har f. eks. bekjente og venner som er trygdet selv, og jeg har merket meg at de til tider rett og slett ikke forstår at jeg ikke har tid til å treffes så ofte som man kanskje ønsker fordi jeg må jobbe overtid. 

Så alt i alt tror jeg like barn leker best over tid. 

Hei. Det med humørsyk tolket jeg som en beskrivelse av den fysiske sykdommen, at den går opp og ned. Kan ha tolket det feil selvsagt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brydd meg. 

Anonymkode: 627d5...edb

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- For det første med tanke på forverring av sykdommene/tilstandene, for det andre skriver ts at det til en viss grad innebærer humørsykhet, et ikke stabilt sinnelag trigger noen varselflagg for min del. -

Det er sykdommene som er "humørsyke", ikke TS sitt sinnelag. Hun mener at de fysiske symptomene kan variere litt i perioder. :)

Anonymkode: a98c4...ced

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må nok skuffe deg ts. Jeg er ufør og ca like gammel som deg. Jeg blir funnet god nok for sex, men kastes på dør konsekvent når det blir alvor og det kommer frem at jeg er ufør. Folk er full av politiske korrekt skitprat men når det kommer til stykket gjelder: "survival of the fittest". Og folk tar ikke alltid bare til takke med å avvise folk med svakheter. De har en tendens til å måtte skyte dem i ryggen også..

Anonymkode: 69b92...589

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sykdommene som er "humørsyke", ikke TS sitt sinnelag. Hun mener at de fysiske symptomene kan variere litt i perioder. :)

Anonymkode: a98c4...ced

TS. Her. Helt riktig. Jeg selv finnes ikke humørsyk, er blid og positiv selv. Men sykdommene varierer veldig, så jeg har bra og dårlige perioder. Men jeg har og lært meg, hva jeg bør gjøre, for at jeg skal ha det best mulig. En av sykdommene vil jeg nok bli mye bedre av, i løpet av tiden. Det kan bare ta lang tid, og skjer nok ganske gradvis.

Må si jeg er positiv til svarene jeg får her. Men på nettdating sider, er det en del som slenger ut av seg, at jeg er bare ute etter en som skal forsørge meg, og ta vare på meg. Men det klarer jeg fint selv. Og sist mann jeg var sammen med, hadde nok noen av de fordommene. Da han hadde jobb med grei lønn, og egen bolig. Men han hadde fult lån på sin bolig, så høye boutgifter. Jeg har lite lån på min bolig, hadde og større og dyrere bolig enn han, så jeg har lave boutgifter. Så vi kom vel fram til, at vi hadde ca like mye å rutte med i måneden. Men jeg skjønner jo, at det er mange fordommer der ute. Jeg datet selv en ufør mann, som jeg valgte å avslutte det med. Men han ville bare sitte i sofaen, spise skit og synes synd på seg selv. Gjøre de tingene, som ville gi bedring på sykdommen, var han ikke villig til å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg kunne datet noen som var ufør, så lenge de hadde en interessant interesse eller noe å snakke om. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...