Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Canon scanner som ikke er så mange år gammel og som bruker 45s til å scanne én side. Scanneren på jobben hadde på den samme tiden klart å sluke 30 sider eller mer. Så da lurer jeg på...er det en programvarebegrensning som gjør det? Skjønner at hjemme flyttes "linsen og lyset", på jobb så jages arkene forbi selve scannegreia. Men det må jo kunne gå litt fortere?

/hjemmekontor

Anonymkode: d06f3...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Canon scanner som ikke er så mange år gammel og som bruker 45s til å scanne én side. Scanneren på jobben hadde på den samme tiden klart å sluke 30 sider eller mer. Så da lurer jeg på...er det en programvarebegrensning som gjør det? Skjønner at hjemme flyttes "linsen og lyset", på jobb så jages arkene forbi selve scannegreia. Men det må jo kunne gå litt fortere?

/hjemmekontor

Det gjør nok ikke dét. Er akkurat det samme for meg, når jeg skal scanne noe må lampa varmes opp, og den må rusle seg en tur over det jeg har lagt på, og SÅ gjør den det den skal for meg. Og jeg har en HP. Det er nok ikke så veldig sammenlignbart det som finnes på en arbeidsplass mot det som er hjemme.

Skrevet

Det eneste du realistisk kan gjøre er å gå ned på kvaliteten når du skanner, eller kjøpe en ny og raskere skanner. Den eneste begrensningen er hardware-relatert, den er rett og slett ikke raskere.

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags oppløsning scanner du på? Jo høyere oppløsning, jo langsommere vil den bevege seg.

Anonymkode: 863cb...068

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Scanner nok på 600x600 dpi, som er høyt, men det er jo den kvaliteten jeg vil ha. :) Får vel bare ha tålmodighet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...