AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Som en tidligere overtrener er jeg nødt til å kutte ned på treningsmengden, pga. min egen helse. Problemet mitt nå, er at jeg er livredd for at jeg skal gjøre en treningsform "for sjelden", slik at kroppen min glemmer belastningen og reagerer med å bli ekstremt støl og vond etter økta. Dette gjelder særlig løping utendørs (fordi jeg før har opplevd å bli unormalt vond i kroppen etter en løpetur etter et lengre opphold). Egentlig bør jeg ikke løpe mer enn to ganger i uka, pga. at jeg har en betennelse som ligger og lurer som jeg ikke ønsker skal blusse opp. Ellers bør jeg drive kondisjonstrening som feks. spinning. Men er det egentlig nok å løpe ute to ganger i uka, for å unngå en sånn vond unormal stølhet i etterkant? Skjønner at det er normalt å kjenne at man er sliten etter en økt, men jeg håper noen forstår hva jeg mener Når jeg ikke løper oftere enn det, kan det jo noen ganger gå opptil 5-6 dager mellom hver løpetur, og jeg er redd dette skal være for langt opphold for kroppen å huske belastningen. Anonymkode: f5661...ca8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Kan legge til at jeg er vant med å løpe ca. fire ganger per uke, noe som gjør at kroppen min altså er vant til å bli belastet så ofte som dette. Er derfor redd at den skal reagere med vondter når jeg kutter ned frekvensen. Anonymkode: f5661...ca8
Gjest Runforit Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 2 ganger i uka er mer enn nok for at kroppen ikke skal bli støl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå