Gå til innhold

Montering av ellipsemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Woho! Da er ellipsemaskin/crosstrainer i hus for å kunne fortsette treningen utover høsten og vinteren! Jeg har montert den, og den virker hittil som den skal, men jeg er litt i tvil om jeg har gjort det "godt nok". Vil jo gjerne ha glede av den lenge, ikke at den skal slutte å virke etter en måned fordi jeg gjorde noe feil under montering. Har søkt rundt på nettet, men finner ikke svar på det jeg lurer på, så da prøver jeg her.😊 Sikkert flere enn meg som har kjøpt, bannet og montert treningsapparater!🤗

Det var flere skruer som skulle inn med en bøyd plate nærmest maskinen, og en metallfjær mellom. Skal skruene skrues så hardt inn at fjærene blir flate, eller skal de være litt "halvskrudd"? 

På den computerdelen virket det som det manglet noen skruer, så jeg skrudde ut de som satt på selve computeren for deretter å bruke de til å feste den til stangen. Men selv om det virker som den eneste løsningen, og det i og for seg passer bra, kommer ledningene litt i klem. Har derfor bare skrudd computerdelen ganske løst på. Kan noen huske hvordan de gjorde det selv?

Er liksom litt redd for å skulle ta den i bruk, og skal uansett ringe og høre om de manglende skruene. Men idag har jeg vært innom fem butikker med en haug personale i hver, men absolutt ingen har peiling på de enkleste ting om disse maskinene, så tviler på at jeg får noe særlig hjelp der. 

Krysser fingrene for at noen av dere treningsglade mennesker har noen tips eller litt erfaring å dele😊

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

grattis med crosstrainer i hus! 

jeg ville tatt med en skrue til en stor jernvare butikk/bygshop og spurt om de hadde tilsvarende skruer. 

Pass på å ikke skru for hardt, det er mye plast som fort kan knekke på computerdelen. 

De skruene som har ruglete skiver skal ikke skrues så hardt at de blir flate (hvis du klarer det..😬), men skru til du merker god motstand. 

Hvis det er ledinger i klem, så ville jeg skrudd opp igjen skruene og forsøkt å fått dem inn så de ikke er i klem. Ta evt et bilde og to så kan jeg lettere forklare der du lurer.

lykke til!!😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...