Gå til innhold

Hva er det med folk (på sosiale media)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med:

- menn som følger og liker bildene til modeller, bikibabes og jenter som er 10-15 år yngre enn dem på instagram, gjerne selv om de er i forhold

- kvinner som legger ut selfies som åpenbart bare er ment for å vise hvor pene de er (gjerne med snapchat-filter), og med en eller annen tekst som liksom skal kamuflere denne hensikten (typisk: "såå trøtt på en mandag", "godt å endelig være ferdig med dagens trening, klar for sofaen nå" osv.)

- kvinner som legger ut bilder av seg selv på fjellet med et inspirerende sitat, mens de tagger og hashtagger gud og hvermann (av typen "womenwhohike", "alpinebabes" osv.) for å få flest mulig likes

- kvinner som skryter hverandre opp i skyene på facebook og instagram av typen "du er såååå flink" (som har kommet deg opp på den fjelltoppen på 250 hm), "pena!!:hjerte:, "den kroppen da:hjerte:! #goals" ++

- folk av begge kjønn som legger ut fleksebilder i hytt og pine 

Er det bare jeg som synes dette er flaut? Er det virkelig sånn det moderne mennesket er i dag?

Anonymkode: dfd7c...b72

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Hubbabubba2014
Skrevet (endret)

.

Endret av Hubbabubba2014
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med:

- menn som følger og liker bildene til modeller, bikibabes og jenter som er 10-15 år yngre enn dem på instagram, gjerne selv om de er i forhold

- kvinner som legger ut selfies som åpenbart bare er ment for å vise hvor pene de er (gjerne med snapchat-filter), og med en eller annen tekst som liksom skal kamuflere denne hensikten (typisk: "såå trøtt på en mandag", "godt å endelig være ferdig med dagens trening, klar for sofaen nå" osv.)

- kvinner som legger ut bilder av seg selv på fjellet med et inspirerende sitat, mens de tagger og hashtagger gud og hvermann (av typen "womenwhohike", "alpinebabes" osv.) for å få flest mulig likes

- kvinner som skryter hverandre opp i skyene på facebook og instagram av typen "du er såååå flink" (som har kommet deg opp på den fjelltoppen på 250 hm), "pena!!:hjerte:, "den kroppen da:hjerte:! #goals" ++

Er det bare jeg som synes dette er flaut? Er det virkelig sånn det moderne mennesket er i dag?

Nei og ja.
Hadde jeg hatt en mann som drev å liket bikini bilder av unge jenter hadde jeg gått fra han og hadde jeg holdt på med #womenwhohike og alle disse tullete bildene hadde jeg håpet han gikk fra meg sånn at jeg fikk en vekker.

Anonymkode: 67936...4a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk jeg kjenner er ikke sånn :fnise:

Anonymkode: 93307...0ba

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette normalt:overrasket:har jeg gått glipp av noe? jeg gjør ingen av delene der å bryr meg ikke om det, tenker bare at folk er nå blitt slik å at det er normalt liksom, hva er gale?

Anonymkode: fee45...d0c

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noe i mot det og bryr meg ikke så mye, men har sakte, men sikkert sneket meg litt ut av sosiale medier-bobla fordi det blir så ensformig, spesielt på facebook. Bruker ikke facebook lenger. Instagram bruker jeg kun for å poste fotografiene mine og jeg følger folk jeg vet poster samme type bilder som meg. Ellers titter jeg innom diskusjonsforumer for å få litt underholdning. Ble litt lei av å se hva folk spiser til frokost, lunsj, middag og kvelds... eller hva de gjør hvert øyeblikk... eller om ungen deres har smilt i dag... Og ble litt lei av å scrolle forbi ti-tyve selfier etter hverandre bare fra ulike vinkler. Tenkte at det var på tide å snike meg ut; ble lei av å mute innlegg. :fnise:

Noen ting er bare ikke for alle, sånn er det bare.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser disse folkene overalt på sosiale medier (heldigvis ikke så mange av de i min vennekrets, dog), og det er kanskje stygt å si det men jeg ser på samtlige som a) litt mindre intelligente eller b) veldig usikre. Jeg blir også veldig flau over denne "moderne feminismen" som går ut på at kvinner liksom skal skryte hverandre opp i skyene for alt mulig og legge ut bilder som bevis på at de også kan drive med "gutteaktiviteter" (friluftsliv, jakt, skifte av dekk osv.). En ting er de som faktisk har dette som hobby, men når det blir bare for å vise hvor tøffe de er som jenter som greier å skifte dekk på bilen sin selv så synes jeg det virker så til de grader mot sin hensikt, og dessverre bare bekrefter den sørgelige sannheten at kvinner selv i stor grad bidrar til å bygge opp under synet på kvinner som det svake kjønn.

Og menn som liker bilder av bikinibabes og unge jenter, hva skal man si....dette er også noe som bygger opp under stereotypen av menn som overfladiske, enkle individer. Hadde kjæresten min drevet med dette hadde det vært over og ut. 

• Liker 5
Gjest antbug
Skrevet

Og hva er det med den fjollete yogastillingen med det ene benet i vinkel som hele hønsehurven poserer i ved et vann eller på en fjelltopp? Plutselig er det #yogagirls alle steder, og det må visst foregå utendørs. Viktig å vise at man er både fit og naturkvinne ser det ut for.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, antbug skrev:

Og hva er det med den fjollete yogastillingen med det ene benet i vinkel som hele hønsehurven poserer i ved et vann eller på en fjelltopp? Plutselig er det #yogagirls alle steder, og det må visst foregå utendørs. Viktig å vise at man er både fit og naturkvinne ser det ut for.

Hvordan kunne jeg glemme dette? Yoga er selvsagt også noe man bare må drive med som moderne menneske. Men bare ute, og bare på instagram. Med ørten hashtags.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad for at mine venner ikke er sånn. Jeg kunne aldri tenkt meg å involvere meg med en mann som opptrer slik du viser til, og slike kvinner som oppfører seg slik på sosiale medier er nok ikke helt min type personlighetsmessig. Men ja, jeg fnyser litt over det hele. 

Anonymkode: 22ffa...8f8

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med:

Ja, det er så overmåte status at det er folks hverdag. 

Gjest Chroma
Skrevet

Og de på Facebook som bruker hundre hashtags til hvert bilde.

AnonymBruker
Skrevet
Den Saturday, August 06, 2016 at 0.57, AnonymBruker skrev:

Hva er det med:

Jeg har et spørsmål til deg; Hva er det med folk som sitter og nileser på alt mulig på nettet og tror at alt er sant og i tillegg bryr seg? 

Jeg føler meg ganske så unik, fordi jeg har ikke noe annet enn mail og en kg bruker. Altså ingen facebook, insta eller andre ting. Det går helt fint og som en ekstra bonus, jeg slipper å bli eksponert for all den dritten du ramser opp og irriterer deg over.  Anbefales!

Anonymkode: 8c0cd...642

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Chroma skrev:

Og de på Facebook som bruker hundre hashtags til hvert bilde.

Ja. Hva er meningen med det? Det har jeg aldri skjønt. Hashtags har vel ingen funksjon på Facebook, såvidt meg bekjent? Jeg synes det virker som om de gjør dette for å fremstå som litt viktige og hippe. Eller er de rett og slett dumme, som ikke forstår at hashtags er meningsløst på fb?

Anonymkode: 58d47...c60

Skrevet (endret)

Ja og nei. Jeg plages ikke ekstremt av det, men humrer jo litt av noen av dem. Menn som følger og liker et utall narsissistiske kvinner unngår jeg. Man må vel selv følge disse mennene for å se hva de "liker"? I så fall har man seg selv å takke.

Noen av tingene du nevner har jo blitt såpass vanlig at det også blir latterliggjort.

https://www.instagram.com/p/BB58DvekNsr/?taken-by=mariustroy

Eller disse sort-hvitt bildene av et par som klemmer hverandre. #relationshipgoals <3

Stakkars jente, har du aldri fått en klem?

Endret av Marie90
  • Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Hva er meningen med det? Det har jeg aldri skjønt. Hashtags har vel ingen funksjon på Facebook, såvidt meg bekjent? Jeg synes det virker som om de gjør dette for å fremstå som litt viktige og hippe. Eller er de rett og slett dumme, som ikke forstår at hashtags er meningsløst på fb?

Anonymkode: 58d47...c60

Aner ikke, men det ser helt utrolig fjernt ut.

AnonymBruker
Skrevet
Den 6. august 2016 at 1.14, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette normalt:overrasket:har jeg gått glipp av noe? jeg gjør ingen av delene der å bryr meg ikke om det, tenker bare at folk er nå blitt slik å at det er normalt liksom, hva er gale?

Det gale er at det gjenspeiler ikke virkeligheten. Folk kan føle seg mislykket. Gjerne fordi de ikke får så mange liks komentarer. Ser på bilder som er tilgjort og fikset på. Det verste mener jeg er som sagt at det ikke gjenspeiler virkeligheten. Gir en fantasi om at alt er sååå fantastisk. Hele spekteret kommer ikke frem. Tenker spesielt på generasjonen som nå vokser opp. Vil ikke mitt barn skal tro hun må gjøre alt perfekt osv. Overfladisk. Var lenge vekke fra fb og måtte le når jeg gikk inn. I virkeligheten er ikke mennesker slik. På fb er alt så bra😛

Anonymkode: 7bbf3...a43

AnonymBruker
Skrevet

Har en tidligere kollega jeg følger på Instagram. Hun tagger seg selv om sexy og natural beauty. Flaut.

Anonymkode: 2f32f...900

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gale er at det gjenspeiler ikke virkeligheten. Folk kan føle seg mislykket. Gjerne fordi de ikke får så mange liks komentarer. Ser på bilder som er tilgjort og fikset på. Det verste mener jeg er som sagt at det ikke gjenspeiler virkeligheten. Gir en fantasi om at alt er sååå fantastisk. Hele spekteret kommer ikke frem. Tenker spesielt på generasjonen som nå vokser opp. Vil ikke mitt barn skal tro hun må gjøre alt perfekt osv. Overfladisk. Var lenge vekke fra fb og måtte le når jeg gikk inn. I virkeligheten er ikke mennesker slik. På fb er alt så bra😛

Ingen bryr seg egentlig på sosiale medier, man er der får å vise verden hvor flott man har det, eller vise verden hvordan de vil at verden skal oppfatte dem. Kul, sofistikert, spontan, eventyrer, "jeg er kvinne se hva jeg fikk til a!" " Se den heite dama jeg er med da guttaboys!"

Folk som kjøper dyre ting å skal vise det til folk de hater slik at de blir misunnelig.....come on! 

Det morsomme er at de fleste av de jeg kjenner som er sånn er ganske  usikker inni seg nå jeg snakker med dem, så litt synd i dem er det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bryr seg egentlig på sosiale medier, man er der får å vise verden hvor flott man har det, eller vise verden hvordan de vil at verden skal oppfatte dem. Kul, sofistikert, spontan, eventyrer, "jeg er kvinne se hva jeg fikk til a!" " Se den heite dama jeg er med da guttaboys!"

Folk som kjøper dyre ting å skal vise det til folk de hater slik at de blir misunnelig.....come on! 

Det morsomme er at de fleste av de jeg kjenner som er sånn er ganske  usikker inni seg nå jeg snakker med dem, så litt synd i dem er det. 

Enig😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...