AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Har akkurat lest ferdig boka, på engelsk. Skal jeg være helt ærlig, så er jeg litt skuffet. Det er første gang jeg har lest en HP bok, før film/teater. De andre leste jeg lenge etter at jeg hadde sett alle filmene. Vet ikke om det er det som påvirker. Men hva syns dere? Ikke legg ut spoilere, det er mange som ennå ikke har fått tak i boka. Anonymkode: 8cc3e...266
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Likte den godt, men lurer fortsatt på hvem som er the "cursed child"... Har mine mistanker men er ikke sikker i min sak. Anonymkode: 37558...aab
sonush Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Likte den godt, men lurer fortsatt på hvem som er the "cursed child"... Har mine mistanker men er ikke sikker i min sak. Anonymkode: 37558...aab Før jeg leste boka trodde jeg at det ikke var noe tvil, men jeg skjønner hva du mener. Kanskje det er en fortolkningssak. 🤔🤔🤔🤔🤔
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 Kjedelig å diskutere dette uten å kunne si noe om hva som skjer i boka Anonymkode: 506c9...4b1 1
sonush Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjedelig å diskutere dette uten å kunne si noe om hva som skjer i boka Anonymkode: 506c9...4b1 Jeg skjønner det, men siden boka er såpass ny, så har jo ikke alle fått lest den enda. Litt dumt å legge ut spoilere. Men hvis dere føler for å legge ut begrenset info, så for all del. ☺️ Vi blir ikke rettsforfulgt heller. Jeg er også TS. Vet ikke hvorfor jeg automatisk trykte anonymknappen.
Hecubaa Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Jeg likte den kjempegodt! Jeg vet ikke om det nødvendigvis var fordi selve plottet var så bra, men heller pga. den store gjensynsgleden. Jeg hadde ikke fått med meg at den var skrevet som et skuespill og syns det var litt uvant å lese i starten, men man kom fort inn i det.
Spiralis Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Har kjøpt boka, men ikke kommet i gang med å lese den.
Luna31 Skrevet 10. august 2016 #8 Skrevet 10. august 2016 Synes den var bra, jeg. Har aldri lest et helt teatermanus før, så jeg hadde ikke kjempestore forventninger mtp at det faktisk er et teaterstykke, som faktisk er ment å bli sett som det - ikke lest som en roman. Så jeg ble positivt overrasket da jeg klarte å leve meg såpass inn i den som jeg gjorde.
Elanor Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 Synes storyen var bra og nostalgifaktoren var høy. Koste meg! Hadde vært knall å se på scenen!
sonush Skrevet 10. august 2016 #10 Skrevet 10. august 2016 Personlig synes jeg at historien var veldig ensidig og enkel, men det var kanskje forventet utfra at det er teatermanus. TS her 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. august 2016 #11 Skrevet 10. august 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
sonush Skrevet 10. august 2016 #12 Skrevet 10. august 2016 1 time siden, Ole Brumm skrev: Jeg fikk boken i posten i dag. Forbaskede cdon.com som er så himla trege. 10 dager! Og jeg forhåndsbestilte den!! Er bare 100 sider inn. Jeg digger Scorpius! Hele karakteren, han er morsom og litt sånn kronisk negativ, litt depressiv., men på en morsom måte. Det er det jeg sitter igjen med av å ha lest 100 sider. Voksne harry potter så langt; kjedelig og veldig høy på seg selv. Så langt ihvertfall. Jeg vet ikke hva som skjer videre i boken, da det holder på å bygger seg opp nå. Men jeg vet at teater og film er to forskjellige ting. Derfor så har jeg ikke de samme forventningene til denne "boken", som hos en vanlig bok. Jeg elsker teater, så jeg sitter bare å ser for meg hvordan scenene hadde vært. Jeg skal ikke til London. For jeg vet at kommer til å bli en gedigen skuffelse, for de kan ikke å drive teater på toppnivå. Teater i London, og New York, er oppskrytt og de utfører scenekunsten på en dårlig og skuffende måte. Krysser fingrene for at denne kommer som film. Men det er for mye å håpe på dessverre Dessuten så kommer det ikke til å bli riktig, for de orginale skuespillerne kommer ikke til å spille rollene sine. Det tviler jeg på. Jeg kjøpte min i Norli bokhandel 3-4 dager etter at den kom ut, til 199kr. Jeg liker også Scorpius. Harry virker ikke høy på pæra, men bare drittlei av at folk krever for mye av han, også nå. Bare sliten. Vil ikke si for mye om boka, da mange har ikke lest den enda, men det jeg kan si er at den kommer nok ikke ut som film. Til det er den for ensidig og enkel, sikkert slik det skal være som et teaterstykke.
Klar*a Skrevet 10. august 2016 #13 Skrevet 10. august 2016 Jeg angrer virkelig på at jeg leste den. Historien i seg selv er ikke spesielt bra, den blir for enkel og ulogisk. De karakterene jeg tidligere har likt å lese om har nå delvis endret personlighet. Etter at jeg var ferdig begynte jeg nesten umiddelbart å lese bok 4 som ren terapi. 1
Kelsier Skrevet 10. august 2016 #14 Skrevet 10. august 2016 Jeg har faktisk sett skuespillet og selve produksjonen er helt fantastisk. Det skapes magi på scenen. Men historien er elendig og føles ikke ut som Harry Potter i det hele tatt. Det føles ut som en dårlig fanfiction og jeg er veldig irritert over at JKR har tillatt dem å kalle dette for The Eight Story, for denne er ikke opp til standarden jeg forventet etter den taglinen. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #15 Skrevet 10. august 2016 Koste meg forsåvidt når jeg leste den pga nostalgi og mimrefaktoren. Liker deler av historien godt. Men er enig i at den føles som fanfiction, og irriterte meg over at noen personer endret veldig karakter. Likte forsåvidt isolert sett den de endra seg til, men det ble helt feil i forhold til slik de skulle utvikla seg basert på de tidligere bøkene. Anonymkode: ff7a7...518 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. august 2016 #16 Skrevet 10. august 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #17 Skrevet 10. august 2016 Jeg likte den frem til jeg innså at jeg hadde lest ferdig boken, men ble litt skuffet over helheten på det tidspunktet. Anonymkode: bf844...012
rh1 Skrevet 10. august 2016 #18 Skrevet 10. august 2016 Gledet meg veldig over den i starten, men da plottet ble ordentlig introdusert klarte jeg rett og slett ikke å anerkjenne den som en "korrekt" oppfølger. Jeg ser fortsatt på The Deathly Hallows som det siste punktum.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. august 2016 #19 Skrevet 10. august 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
sonush Skrevet 10. august 2016 #20 Skrevet 10. august 2016 2 timer siden, Klar*a skrev: Jeg angrer virkelig på at jeg leste den. Historien i seg selv er ikke spesielt bra, den blir for enkel og ulogisk. De karakterene jeg tidligere har likt å lese om har nå delvis endret personlighet. Etter at jeg var ferdig begynte jeg nesten umiddelbart å lese bok 4 som ren terapi. Fireren er den jeg liker minst. Jeg begynte med nr 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå