Februarbarn Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 (endret) Hva gjør jeg da? Jeg har gått på dette i 6 måneder x 2 med halvannet års mellomrom. Det er hakket bedre nå, men jeg er redd det skal bygge seg opp igjen. Og kuren er jo svindyr, spesielt for en fulltidsstudent! Noen erfaringer? Kan det være en ide å kjøre en mildrere kur i ny omgang og drøfte med hudlegen? Hilsen en som nettopp har fått litt selvtillit og som ikke vil miste den igjen... Endret 6. august 2016 av Februarbarn
Gjest Krigerunge Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Dette må du snakke med hudlegen om. Iso er rimelig heftige greier og om resultatet er vagt etter to runder så må hudlegen bistå med råd og eventuelle medikamenter eller laser. Jeg har god erfaring med tetracyclin, en runde på kuren og huden ser bedre ut enn noen gang - men jeg tror jeg her vært heldig, er mange som har måtte gå på den flere ganger for å se langvarige resultat. Husk gode hudpleieprodukter i samme slengen, det er dyrt å holde kvisene og ellers fæl hud på avstand dessverre. Håper du blir ordentlig fornøyd en dag og beholder den boosta selvtilliten!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Den 06/08/2016 at 22.27, Februarbarn skrev: Hva gjør jeg da? Jeg har gått på dette i 6 måneder x 2 med halvannet års mellomrom. Det er hakket bedre nå, men jeg er redd det skal bygge seg opp igjen. Og kuren er jo svindyr, spesielt for en fulltidsstudent! Noen erfaringer? Kan det være en ide å kjøre en mildrere kur i ny omgang og drøfte med hudlegen? Hilsen en som nettopp har fått litt selvtillit og som ikke vil miste den igjen... Hei, Jeg har kun fullført én lang kur, men etter et par måneder fikk jeg noen som meste kjentes ut som hudormer som hevet seg ved kjevebenet. Kanskje 50 små hevelser/nupper, men de ble aldri gule eller med noe sort. Fikk skinoren krem av hudlegen min, hjalp en stund, men det var litt sterkt for min sensitivsensitive hud. Så ca 10 mnd etter avsluttet iso-kur har jeg nå gått på en ny tetracyclin-kur. I 2,5mnd ca. Den kuren gå fint få resultater før iso,men forelopig virker det å ha bedre effekt etterpå. Har så vist også begynt med peeling igjen, for huden var så sensitiv før iso, og enda verre etter. Vel, du skriver ikke noe om hva du bruker av products etc, men ville bare fortelle om min erfaring. Angre på at jeg fortalte til noen at jeg skulle begynne på iso egentlig, for merker på andre at de forventet mye mer..... Anonymkode: 99718...92a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Selv har jeg ingen erfaring med isotretinoin så jeg bare synser nå, men har du kuttet ut meieriprodukter fra kosten? Flere har forsøkt å få vekk akne ved hjelp av å endre på kostholdet (melk er en versting når det gjelder kviser og akne, hjalp meg) før de begynner på kur, så det er kanskje verdt å prøve ut? Anonymkode: 75b55...bdd
Februarbarn Skrevet 10. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv har jeg ingen erfaring med isotretinoin så jeg bare synser nå, men har du kuttet ut meieriprodukter fra kosten? Flere har forsøkt å få vekk akne ved hjelp av å endre på kostholdet (melk er en versting når det gjelder kviser og akne, hjalp meg) før de begynner på kur, så det er kanskje verdt å prøve ut? Anonymkode: 75b55...bdd Hei! Nei, det har jeg ikke. Mener du da å kutte ned på- eller kutte helt ut? jeg trener mye og er avhengig av å få i meg nok kalsium og protein
Nuttery Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Den 6.8.2016 at 23.27, Februarbarn skrev: Hva gjør jeg da? Jeg har gått på dette i 6 måneder x 2 med halvannet års mellomrom. Det er hakket bedre nå, men jeg er redd det skal bygge seg opp igjen. Og kuren er jo svindyr, spesielt for en fulltidsstudent! Noen erfaringer? Kan det være en ide å kjøre en mildrere kur i ny omgang og drøfte med hudlegen? Hilsen en som nettopp har fått litt selvtillit og som ikke vil miste den igjen... Jeg er i akkurat samme situasjon som deg dessverre.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 Har du vært til legen og sjekket deg for allergi/intoleranse for enkelte matvarer, eller f.eks PCOS? PCOS er ofte grunnen til så stae kviser som ofte blir store og betente. Ta deg en tur til legen og få han/henne til å ta noen prøver. En time til fastlegen er ikke så dyrt. Mulig det er noe som kan fikses uten enda en ISO kur? Anonymkode: dca77...ef2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 Hva har du prøvd før? For meg ble yasmin p-piller den store redningen. Jeg har ikke gått på iso. Håper du prøver andre ting først, den kuren er jo ikke akkurat sunn, og det virker jo heller ikke som at det er rett for deg mtp de resultatene du har fått så langt. Anonymkode: ca68b...eb4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 Den 6. august 2016 at 23.27, Februarbarn skrev: Hva gjør jeg da? Jeg har gått på dette i 6 måneder x 2 med halvannet års mellomrom. Det er hakket bedre nå, men jeg er redd det skal bygge seg opp igjen. Og kuren er jo svindyr, spesielt for en fulltidsstudent! Noen erfaringer? Kan det være en ide å kjøre en mildrere kur i ny omgang og drøfte med hudlegen? Hilsen en som nettopp har fått litt selvtillit og som ikke vil miste den igjen... Det er jo ikke varigheten av kuren som er avgjørende for at du skal få et godt resultat, men mengden/antall tabletter totalt i hht kroppsvekten din og mange vil ha et bra resultat av å ta færre tabletter pr dag og evt annenhver dag de siste par månedene for å trappe ned og gi kroppen tid til å stabilisere seg. Forøvrig så er det lurt å ta vare på kvitteringene for du får mye av kostnadene dekket av Helfo. Du må søke og vedlegge kvitteringer, men du får igjen og det er bra med tanke på hva de koster. Anonymkode: e7ca4...b13
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Den 7. august 2016 at 1.03, Krigerunge skrev: Dette må du snakke med hudlegen om. Iso er rimelig heftige greier og om resultatet er vagt etter to runder så må hudlegen bistå med råd og eventuelle medikamenter eller laser. Jeg har god erfaring med tetracyclin, en runde på kuren og huden ser bedre ut enn noen gang - men jeg tror jeg her vært heldig, er mange som har måtte gå på den flere ganger for å se langvarige resultat. Husk gode hudpleieprodukter i samme slengen, det er dyrt å holde kvisene og ellers fæl hud på avstand dessverre. Håper du blir ordentlig fornøyd en dag og beholder den boosta selvtilliten! Visst Iso ikke virker så kan hun bare glemme tetracyclin,tetra er bare peanuts i forhold til iso Anonymkode: a98b6...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå