AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Jeg har kjøpt Garmin vivofit, og synkronisert den med MyFitnessPal, men jeg sliter litt med å forstå hvor godt appene "prater sammen". Når jeg f.eks har gått en haug med skritt i løpet av dagen, og synkronisere armbåndet med appen på mobilen for å registrere forbrente kalorier, så forventet jeg at MFP-appen skulle "godskrive" disse kaloriene auomatisk, sånn at dagboken ville vise meg hvor mange flere kalorier jeg hadde å gå på i løpet av dagen. Ser ikke ut til at den gjør det..eller er det noe jeg ikke har forstått? Anonymkode: 1bdd0...29e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Det viste seg at MFP var litt treig med å få med seg synkroniseringen, den dukket opp, men først noen timer senere. Er det vanlig at det er såpass forsinkelse mellom systemene? Anonymkode: 1bdd0...29e
Gjest Sobril Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 Jeg har Garmin Vivoactive. Synkroniserer mot MFP, og begge apper viser like mange skritt, men det ser ikke ut som MFP klarer å regne om disse til forbrente kalorier. I går gikk jeg 12000 skritt. Vivoactive viser firehundreognoe aktive kalorier mens MFP viser 0.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 Å, så rart. Her regner mfp det inn helt greit, men altså noe forsinket. Anonymkode: 1bdd0...29e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 Å, så rart. Her regner mfp det inn helt greit, men altså noe forsinket. Anonymkode: 1bdd0...29e
Gjest Sobril Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 Nei, den klarer bare kalorier forbrent via treningsøkter hos meg. Skritt går helt greit, og er lik på begge apper, men min MFP klarer altså ikke å konvertere skritt til kalorier. Så utrolig dumt.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 Den 9.8.2016 at 22.46, Sobril skrev: Nei, den klarer bare kalorier forbrent via treningsøkter hos meg. Skritt går helt greit, og er lik på begge apper, men min MFP klarer altså ikke å konvertere skritt til kalorier. Så utrolig dumt. Håper det er ok at jeg spør deg om enda en ting, siden du virker å ha litt erfaring på feltet? Som i dag, f.eks, har jeg hittil gått nesten 15.000 skritt. En god del av det er tur, og en del i forbindelse med shopping og husarbeid. Jeg har synkronisert med MFP, og det som skjer da, er jo at systemet godskriver meg veldig mange kalorier. Det er en kalorijustering på 594, som jeg da liksom kan spise ekstra. Det tror jeg er altfor mye, hvis jeg skal greie å gå ned en halv kilo i uka (som er målsettingen jeg sliter med). Jeg har ikke gått fort, og blitt sliten og svett, liksom, så jeg tror ikke jeg "fortjener" så mange kalorier som systemet har godskrevet meg. Men problemet er jo at jeg ikke får fullført dagboken i MFP for i dag hvis jeg velger å ikke spise opp såpass mange kalorier at jeg holder meg oppe på 1200.. Lurer på om aktivitetsarmbådet er litt bortkastet, og at jeg ikke burde synkronisere i det hele tatt. Anonymkode: 1bdd0...29e
Gjest Sobril Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Hva mener du med at du ikke får fullført dagboka? Du MÅ jo ikke spise opp til målsettingen. Min MFP har endret seg litt de siste dagene og godskriver skritt - men ikke på langt nær så mange som aktivitetsarmbåndet. Synes det er dumt at de viser så forskjellig disse to, men velger å stole (halvveis) på aktivitetsarmbåndet. Den har tross alt pulsmåler og viser hvor mange kilometer som er tilbakelagt (cirka i hvert fall). Jeg føler imidlertid at jeg nødvendigvis ikke har plass til så mange kalorier som Garmin tilsier på slutten av dagen. Ikke går jeg ned så raskt som jeg burde heller. Så da lar jeg det gjerne stå igjen noen kalorier. Stole på og stole på fru Blom. Stoler helst på meg selv og min egen magefølelse. I dag har jeg for øvrig fått i meg 135 kalorier for mye. Sliten og slapp etter null søvn
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 Jo, det var en dag her som jeg valgte å holde meg innenfor de 1200 kaloriene jeg opprinnelig max skal ha i meg på en dag, og unnlot å "spise opp" rundt 550 ekstra jeg hadde fått for skritt pga synkroniseringen med aktivitetsarmbåndet, og da nektet systemet å fullføre, fordi jeg hadde fått i meg altfor lite kalorier. Noen andre dager ha jeg ligget på 1150 og sånn, og da får jeg fullført. Jeg tror heller ikke at man skal ha i seg alt systemet sier. Jeg har stort sett holdt meg innenfor 1200, og jeg har bare gått ned en halvkilo på 3 uker, men burde ha gått ned en halvkilo pr uke. Anonymkode: 1bdd0...29e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 Nei, søren, vet du hva, jeg ser nå at jeg har misset noe viktig. Det var ikke de godskrevne kaloriene som hindret meg i å få fullført dagboken, men at jeg har glemt å loggføre middagen den dagen. Jeg måtte gå tilbake og sjekke, siden det i dag var null problem å fullføre på 1055 spiste kalorier og over 500 godskrevne pga skritt. Anonymkode: 1bdd0...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå