Gå til innhold

Gjørde det slutt med samboeren, men vi må fortsette å bo sammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som tittelen sier... Jeg gjorde det slutt med samboeren min, men vi må fortsette å bo sammen til han finner noe annet. Hvordan i alle dager vil dette gå? Jeg ser for meg at det kan være litt forvirrende å lage middag, spise sammen, dele senga, med mindre en av oss sover på sofaen, osv... 

I korte trekk, så ting har ikke vært lett den siste tiden. Jeg føler ikke at jeg får nok oppmerksomhet, han er følelsesmessig kald, null flørting, lite sex, dårlig kommunikasjon, konstant konkurranse mellom oss. Vi har våre issues som vi har forsøkt å jobbe med, men begeret var fult i dag. Jeg har ikke mer å gi i dette forholdet, så...

Så hovedspørsmålet mitt er hvordan vil dette gå. Har dere noen erfaringer med å gjøre det slutt, men fortsette å bo sammen? Tips? Omstendighetene er bare sånn at det er vanskelig for å flytte ut sånn på dagen. 

Anonymkode: b219a...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jobb mye, ta deg en billig sydentur, besøk familien din osv.

Du har jo klart å leve med mannen, hvor vanskelig kan det være med noen uker uten at dere er sammen?

Anonymkode: 54173...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde foreslått at han kunne bo hos familie eller venner, i alle fall noen dager/netter. Blir kleint å bo sammen når det er slutt, har prøv det selv og det var IKKE bra. Jeg flyttet etterhvert til søsteren min mens han bodde i min leilighet til han fant seg annen plass å bo.

Anonymkode: 7872d...629

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av dere bor der i en uke mens den andre er hos venner eller familie. Deretter får den andre være der en uke mens den andre kommer seg bort. Deretter har dere kanskje fått det litt på avstand og er i bedre stand til å samarbeide om en løsning. Eier eller leiere dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet åssen det er, jeg endte selv opp med å bo med eksen i nesten 6 mnd etter vi gjorde det slutt. Kontrakt osv gjorde at det ble vanskelig å si opp før, men vi prøvde bare å gjøre det beste ut av det. Det er kleint, kjipt, og følelsesmessig drenerende, ihvertfall var det det for meg. Jeg ble kjempesliten, og anbefaler ingen å bo med en eks over en lengre periode. Nå var jo min situasjon ganske ekstrem, da. Prøv å tilbring minst mulig tid sammen i leiligheten, vær hos venner hver for dere og avtal hvem som har leiligheten i helgen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det! Har vært der selv og det er seriøst det dummeste jeg har gjort. Vi skulle bare bo sammen i et halvt år. Det gikk vel og bra frem til han hooket opp, og ble sammen med venninden min. Needless to say- situasjonen som allerede var kjip ble uutholdelig. Nå er det ikke sånn at alle mannfolk er like store rasshøl som eksen, men det er jo naturlig at både du og eksen vil komme til å treffe andre etterhvert. Da blir følelser såret fordi når du fortsatt bor med han så har man jo egentlig ikke fått en ordentlig avslutning. Dessuten, hadde jeg møtt noen som forsatt bodde med eksen sin, så hadde det vært en ganske dealbreaker for å si det sånn :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det mest ryddige er at en av dere bor hos familie/venner i denne perioden til han finner et eget sted. Jeg vil ikke anbefale dere å bo sammen etter bruddet. 

Anonymkode: 88ce7...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bodde sammen med eksen noen måneder etter bruddet. Sov med pysjamas, menendte ofte med å ligge på sofaen da han ikke klarte å holde fingrene av meg. Vi spiste middag sammen, som var sykt kleint. Jeg dusjet og handlet når han var på jobb. Han tok med seg dater hjem og prøvde konstant å overtale meg å endre mening (det var jeg som gjorde det slutt). Han krevde at vi browset dating-sider sammen 2 timer per dag.. Det ble mye rot og han ble litt klikk. Han drøyde veeeeldig med å finne ny leilighet, og mere med å hente tingene sine, og enda mere med å levere nøkkelen. Jeg ville ikke flytte, for da ville han ha ramponert den flotte leiligheten, trodde nå jeg.. Måtte jo selge til slutt likevel. Når jeg ser tilbake vil jeg råde deg om å unngå det om mulig. Har du venner eller familie å bo hos midlertidig, inntil han flytter ut?

Anonymkode: 607e9...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. 

Dette er ikke lett. Vi hadde en lang prat om dette dagen etter igjen, men det kom ikke noe fornuftig ut av det. Han har mange gode venner, men ingen han føler at han kan bo hos. Jeg har få venner her i byen, en venninne som jeg kunne ha bodd hos, men hun har besøk av en slektning nå for tiden. Så ender vi opp med å bo sammen til han finner noe.. som kan ta lang tid i disse studenttider. 

Vi har sett på film sammen, spist middag og pratet om overfladiske ting. Vi sover fortsatt i samme seng, og jeg har våknet flere ganger ved at han holder rundt meg. I dag var det plutselig hadet kyss før han dro på jobb. 

Dette er sykt forvirrende, da jeg har fortsatt følelser for han. Dette tok jeg opp i sted, men han klarer jo ikke å si e kvekk lenger. Ikke noe fornuftig ihvertfall. Føles litt håpløst nå. Ikke har jeg det bra sammen med han, ikke flytter han heller. 

Anonymkode: b219a...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke sier et kvekk fordi han er mann?? Vi er sånne huleboere at når vi ikke finner en løsning på problemet går vi innover oss sjøl, når vi ikke ser noen løsning har vi problemer med å meddele hva vi tenker (følere). Prøv å se det på den måten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor bor dere? Skal vel godt gjøres at dere bor nært mitt bosted, men ei bekjent av meg trenger noen som kan ta over sin leiebolig allerede på mandag.

Da jeg gjorde det slutt med min eks reiste han umiddelbart til familien sin. Etter ca en uke kom han tilbake, og vi bodde sammen i noen uker. Vi var venner, det gikk helt fint. Vi laget mat sammen, så filmer osv. Jeg slo på en måte av følelsene, så det ble ikke ille for meg før begge hadde flyttet derfra. Selv om det var jeg som avsluttet. Han tenkte å sove på stua, men jeg sa at han kunne sove i senga vår. Ikke noe holde rundt, ikke noe klemming/kyssing, flørting osv. For meg var det helt over, dette var jeg brutalt tydelig på. Selv om jeg ville kose/være nær, så måtte jeg holde meg i skinnet, noe annet ville jo vært å gi han falske forhåpninger.

Det kan tenkes at dere bestemmer dere for å satse igjen, sånn som dere holder på nå. Og så går det kanskje på ræva igjen om en stund, eller det går bra med dere...

Jeg vil tro at vennene hans gladelig lar han bo hos dem en stund, hvis han spør. Det bør han ikke være redd for.

Anonymkode: 5af96...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...