Gå til innhold

Utdrikningslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å invitere brudgommens søster i utdrikningslag til bruden? Selv om personen er under 20?

Anonymkode: c9b0c...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor nære man er. Hvis bruden og/eller brudgommen er veldig nær til brudgommens søster, tenker jeg at det er naturlig. Alder har ikke noe å si,så lenge det ikke utelukker henne fra akrivitetene som skal foregå. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Arabella3 skrev:

Det kommer an på hvor nære man er. Hvis bruden og/eller brudgommen er veldig nær til brudgommens søster, tenker jeg at det er naturlig. Alder har ikke noe å si,så lenge det ikke utelukker henne fra akrivitetene som skal foregå. 

Bruden har bodd hjemme hos svigerfamilien en periode, vært sammen med brudgommen over 8 år. Personen er over 18, snart 20. Jeg synes det bare er rart.

Skrevet

Er du forlover eller hvorfor stusser du på dette? Jeg tror det er ganske normalt å ha egne søsken og svigersøsken av samme kjønn i utdrinkningslag. Man er tross alt (som regel) veldig nær til familien og veldig glad i dem. Men det kommer sikkert an på om man har et utdrinkningslag hvor man fokuserer mest på gøyale aktiviteter(med litt drikking) eller mest på fyll. Sistnevnte er vel kanskje mindre passende for yngre søsken/svigersøsken. Høres jo ut som om bruden må stå svigersøsteren nær i dette tilfellet, siden de har bodd sammen. Da er det også naturlig at hun blir bedt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Arabella3 skrev:

Er du forlover eller hvorfor stusser du på dette? Jeg tror det er ganske normalt å ha egne søsken og svigersøsken av samme kjønn i utdrinkningslag. Man er tross alt (som regel) veldig nær til familien og veldig glad i dem. Men det kommer sikkert an på om man har et utdrinkningslag hvor man fokuserer mest på gøyale aktiviteter(med litt drikking) eller mest på fyll. Sistnevnte er vel kanskje mindre passende for yngre søsken/svigersøsken. Høres jo ut som om bruden må stå svigersøsteren nær i dette tilfellet, siden de har bodd sammen. Da er det også naturlig at hun blir bedt.

Jeg er søsteren. Derfor. Hun har bedt sin egen søster, som er året eldre enn meg. Men sant skal sies tror jeg de bare hev noe sammen i farten, siden de allerede er gift og min bror ble overrasket i dag med utdrikningslag. Derfor tenker jeg kanskje at søsteren og kusinen glemte meg litt?... Søsteren var forlover også. Jeg vet de skulle ut, men siden jeg er under 20 tror jo jeg at det er derfor. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å invitere brudgommens søster i utdrikningslag til bruden? Selv om personen er under 20?

Ja, så lenge man er myndig så skulle jo ikke det være noe hinder. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er søsteren. Derfor. Hun har bedt sin egen søster, som er året eldre enn meg. Men sant skal sies tror jeg de bare hev noe sammen i farten, siden de allerede er gift og min bror ble overrasket i dag med utdrikningslag. Derfor tenker jeg kanskje at søsteren og kusinen glemte meg litt?... Søsteren var forlover også. Jeg vet de skulle ut, men siden jeg er under 20 tror jo jeg at det er derfor. 

Da tror jeg de bare har ønsket jentefest, og tenkt derfra. Kan ikke skjønne hvorfor alderen din skulle ha noe å si, du kunne jo deltatt frem til de skulle på utestedet. 

Anonymkode: 99f59...b16

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så lenge man er myndig så skulle jo ikke det være noe hinder. 

Da tror jeg de bare har ønsket jentefest, og tenkt derfra. Kan ikke skjønne hvorfor alderen din skulle ha noe å si, du kunne jo deltatt frem til de skulle på utestedet. 

Anonymkode: 99f59...b16

Er litt skuffende... Føler meg tilsidesatt omtrent hver gang det er noe stort. Jeg tror også at de glemmer at jeg er gammel nok og har sett på meg som "liten" frem til nå... Og jeg blir jo litt lei meg da... Kjæresten til søsteren hennes var med på utdrikningslaget til min bror, men jeg er liksom.. Utelatt... Endte opp med å være barnevakt med min mor.. 

Skrevet

Altså, da du skrev det første innlegget trodde jeg "problemet" ditt var det motsatte av hva det var. Jeg trodde du var en venninne av bruden som stusset på at bruden gjerne ville ha svigersøsteren i utdrinkningslaget sitt. Jeg vil derfor endre litt på svaret mitt. Da jeg trodde du syns det var rart å be en svigersøster, ville jeg bare avkrefte at det var rart. Men nå vil jeg si at det ikke er rart å IKKE invitere en svigersøster heller. Noen inviterer kun venninner, noen inviterer venninner + div.familiemedlemmer som f.eks mor/svigermor,søsken/svigersøsken, onkler/tanter osv. Det finnes altså ikke noe fasitsvar på hvem det er normalt å be. Det kommer helt an på hvor mange bruden (evt.forloveren) ønsker i utdrinkningslaget og hvilken kombinasjon av mennesker hun ønsker. I ditt tilfelle virker det som om bruden har gått for "venninne-utdrinkningslag", og da er ikke du som svigersøster under den kategorien. Søsteren var jo forlover, så det hadde vært merkelig å ikke ha henne med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er veldig rart og ikke invitere søster av brudgommen.. Både søstre og svigerinner av min samboer, skal inviteres i mitt utdrikningslag! 

Anonymkode: 899c5...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...