Gå til innhold

Hvordan kan man utelukke at en person er politi bare på bakgrunn av utseende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tragisk sak. Men litt nysgjerrig ang. kommentaren om at offeret raskt konkluderte at gjerningskvinnen ikke var politi på bakgrunn av utseendet alene. Fordi hun ikke hadde uniform? Man kan jo fint være sivilpoliti. Lurer på hva det er med utseende til kvinnen som kan avsløre det så lett. Artikkelen nevner jo ingenting om øvrig fremtoning/utagering/ruspåvirking mm.

http://www.dagbladet.no/nyheter/falsk-politikvinne-truet-med-kniv-og-slo-seg-inn-med-slegge/60338143

Anonymkode: 48ff6...715

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om noen uten uniform hevder at de er politi, så vil de alltid vise leg av noen form for å bevise det, med mindre de er falske.

Anonymkode: c047d...451

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det er snakk om en litt sliten rusbruker...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det hadde vært snakk om uniform eller legitimasjon hadde det nok stått nettopp det. Kvinnen virker jo ganske ustabil ut ifra det som legges frem i artikkelen, så jeg regner med at politiidentiteten ikke var særlig gjennomført. Utseendetrekk som hår og sminke har jo en vesentlig betydning. I tillegg kan jo eksempelvis rus i stor grad påvirke ansiktstrekk og fremtoning. 

Jeg forstår godt at man umiddelbart tenker at det høres rart ut, men jeg tror det er mange kriminelle som dere ville ha gjennomskuet basert på utseende.

Anonymkode: 647e1...499

Skrevet (endret)
11 timer siden, Agathe skrev:

Tenker at det er snakk om en litt sliten rusbruker...

Det tror jeg også, eller en sigøyner

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk sak. Men litt nysgjerrig ang. kommentaren om at offeret raskt konkluderte at gjerningskvinnen ikke var politi på bakgrunn av utseendet alene. Fordi hun ikke hadde uniform? Man kan jo fint være sivilpoliti. Lurer på hva det er med utseende til kvinnen som kan avsløre det så lett. Artikkelen nevner jo ingenting om øvrig fremtoning/utagering/ruspåvirking mm.

http://www.dagbladet.no/nyheter/falsk-politikvinne-truet-med-kniv-og-slo-seg-inn-med-slegge/60338143

Anonymkode: 48ff6...715

Det er vel ganske åpenbart, eller? Et menneske som går til dette skritt er nok ikke helt i vater - jeg vil tro at det er enkelt å kjenne igjen en rusmisbruker på utseendet...

Skrevet

Man kan ikke se på en vanlig kvinne om hun er politi eller ikke så her er det nok snakk om at hun hadde et utseende som klart og tydelig viste at det var liten sannsynlighet for at hun var politi.

Jeg kjenner 3 politikvinner og de er alle ulike utseende messing. Det de har til felles er at de alle er slanke/trente,de lever "ordentlige"liv og at de er selvsikre,noe som ikke egentlig skiller seg ut fordi det er svært mange kvinner som er slik.

Skrevet

De som går i kategorien "kjenning av politiet" er ofte ganske preget av en hard livsførsel så de vil nok slite med å kunne se ut som politi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...