AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 I går var jeg i en bursdagfest. Jeg drakk ikke. Fordi jeg skulle opp tidlig i dag. Når de skulle på byen, så skulle jeg hente lillesøster på fest. Det tar 15 min og kjøre til byen og jeg skulle helt motsatt vei. Det ville bli 30 minutter med ekstra kjøring for meg. Da de fikk vite jeg kjørte, så maser de om jeg kan kjøre til byen. Det sa jeg nei til. Jeg måtte som sagt hente lillesøster og jeg måtte hjem å pakke det siste. For det gadd jeg ikke i morgen tidlig. De bare maste og maste. "Kom igjen da, ikke hver så teit da, det er ikke langt. Kom igjen" Makan til mas. Til slutt måtte jeg bli krass og si nei på en streng måte. Da holdt de kjeft, men tenkte sikkert at jeg var den kjipe kjerringa. Merka jo at de ble sure. For nå hadde 4 av de sjansen til å få gratis skyss til byen. Noen som har opplevd det samme? At folk blir sure hvis du ikke vil kjøre de til byen? Anonymkode: 263fa...0ca
Variert skydekke Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Det var frekt av de å bli sure, og de burde ikke mast mer når du har sagt nei. Når det er sagt,syns jeg også du var litt kjip. En halvtimes kjøring for gode venner(antar de er det?) er jo ingenting. Hadde det vært 1-2 timer hadde jeg skjønt det, men en halvtime har man vel alltids tid til? I vennskap er det vel ofte slik at den som er edru kjører,og det varierer jo hjem som er edru. Neste gang trenger kanskje du å bli kjørt,eller kanskje du ble kjørt forrige gang? 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Jeg tror det er en fordel å holde det for seg selv dersom man skal ut på en kjøretur for å hente noen/gjøre noen ærender/hva enn. Folk blir veldig masete og pågående, særlig når de har fått en del innabords. Jeg synes ikke du var kjip. Jeg forstår godt at du sa nei, og jeg ville ha gjort det samme selv. Dette er ikke noe å bli sur over, og jeg håper de har klart å se litt mer fornuftig på det i ettertid. Anonymkode: 5271f...965 1
happiest Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Jeg er enig med deg. En ting er dersom de hadde f.eks spurt før slik at du kunne kjørt de først for så å rekke søsteren din.
The Kitten Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Dette minner meg om en gang min bror skulle kjøre meg og en venninne på fest. Han hadde tilbudt å kjøre meg, og jeg spurte om venninnen min kunne sitte på siden det bare var å hente henne på veien. Da vi plukket henne opp sa hun "vi må til sentrum for jeg sa til Anna at vi skulle hente henne der." Anna var en person verken jeg eller min bror kjente. Han sa rett ut at det ikke var aktuelt. Ikke skulle vi innom sentrum i utgangspunktet, og ikke hadde han blitt spurt på forhånd. Jeg sa at jeg forsto ham godt, og ga venninnen min grei beskjed om at det ikke var en gratis drosje hun satt i. Anna var dritsur hele festen, men venninnen min lærte. Det er liksom en ting å spørre, men man kan ikke bli sur og forvente noe. 1
LeilaS Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 2 timer siden, Arabella3 skrev: Det var frekt av de å bli sure, og de burde ikke mast mer når du har sagt nei. Når det er sagt,syns jeg også du var litt kjip. En halvtimes kjøring for gode venner(antar de er det?) er jo ingenting. Hadde det vært 1-2 timer hadde jeg skjønt det, men en halvtime har man vel alltids tid til? I vennskap er det vel ofte slik at den som er edru kjører,og det varierer jo hjem som er edru. Neste gang trenger kanskje du å bli kjørt,eller kanskje du ble kjørt forrige gang? Helt uenig. Selvfølgelig skal man stille opp for venner osv, men når ts sa nei det passet ikke, så burde de respektere det og sluttet å mase. Ikke ta det som en selvfølge at ts skal være de sin private sjåfør. Det er frekt. Nå vet vi ingenting om det var gode venner av ts eller ikke. Jeg har selv vært edru på fest og hatt bil. Folk spør om jeg kan kjøre de til byen. Noen ganger sier jeg ja, mens andre ganger ikke. Å kjøre en halvtime ekstra er mye synes jeg når man har dårlig tid 2
LeilaS Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, The Kitten skrev: Dette minner meg om en gang min bror skulle kjøre meg og en venninne på fest. Han hadde tilbudt å kjøre meg, og jeg spurte om venninnen min kunne sitte på siden det bare var å hente henne på veien. Da vi plukket henne opp sa hun "vi må til sentrum for jeg sa til Anna at vi skulle hente henne der." Anna var en person verken jeg eller min bror kjente. Han sa rett ut at det ikke var aktuelt. Ikke skulle vi innom sentrum i utgangspunktet, og ikke hadde han blitt spurt på forhånd. Jeg sa at jeg forsto ham godt, og ga venninnen min grei beskjed om at det ikke var en gratis drosje hun satt i. Anna var dritsur hele festen, men venninnen min lærte. Det er liksom en ting å spørre, men man kan ikke bli sur og forvente noe. Dette var frekt. Hater når folk tar ting som en selvfølge. 1
The Kitten Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 10 minutter siden, LeilaS skrev: Dette var frekt. Hater når folk tar ting som en selvfølge. Jeg også. Nå bor ikke broren min i Norge lenger, men da han gjorde det tilbød han seg ofte å hente meg på fester. Han ga imidlertid klar beskjed om at kun de som skulle samme vei var velkommen til å sitte på, og jeg måtte spørre på forhånd. Hadde det vært krise og en venninne av meg hadde risikert å ikke komme seg hjem, så ville han helt sikkert ha kjørt henne hjem, men "jeg vil ut på byen" er ikke en krise.
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. august 2016 #9 Skrevet 7. august 2016 Veldig irriterende med folk som ikke kan ta nei for et nei.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #10 Skrevet 7. august 2016 Pga sånne folk tør jeg ikke si nei - hater å være "kjipingen", selv om det er dem som er kjipe. Og så "er det ikke så langt". Og så viser det seg å være en times omvei... Anonymkode: 2c0bb...837 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 Synes egentlig du var kjip. Sånn jeg forstår det, hadde du ikke bestemt deg for å dra på et bestemt klokkeslett på forhånd. Når de andre dro på byen, skulle du dra og hente søstra di. Hvis de hadde dratt en halvtime senere ut, hadde det vært et problem for deg? Hvis ikke, hva var problemet med å kjøre dem? Anonymkode: c0351...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå