Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har det siste året slitt med at håret mitt blir fett kun ca 24 timer etter at det er vasket. Jeg pleier derfor å vaske håret annenhver dag, men utsetter det gjerne en ekstra dag dersom jeg bare er hjemme den andre dagen. Jeg har nemlig hørt at håret blir fortere fett av å vaske det for ofte, stemmer det? Når jeg vasker det så vasker jeg godt med shampo én gang. Da passer jeg på at det skummer godt og at jeg får vasket gjennom hele håret, inkludert hodebunnen. Er også nøye på å skylle ut alt. Så tar jeg en klatt med balsam og fordeler nedover håret, altså ingenting i hodebunnen, men fordelt på resten av det (har hår ca til brystkassen). Lar det sitte i ca ett minutt før jeg skyller ut alt nøye. Så lar jeg det bli håndkletørt tullet inne i et håndkle en stund, før jeg grer det og lar det lufttørke. 

Hva gjør jeg feil? Noen som har noen råd til meg? Jeg har tidligere prøvd å vaske håret med shampo to ganger, men det endte med at håret mitt ble dobbelt så fett etter bare noen timer, så det var ikke særlig vellykket. Noen som har noen erfaring med dette? 

Anonymkode: 6c6fd...92b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å bytte shampoo?

Anonymkode: 826bd...4c3

Gjest 123Sol
Skrevet

Prøv å ta i litt sitronsaft før shampovasken. Altså, du væter håret, så tar du i sitronsaft, masserer bittelitt, skyller ut og så shampo som vanlig. :)

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å bytte shampoo?

Anonymkode: 826bd...4c3

Har byttet shampo i løpet av tiden ja. Har vært samme tilfellet uansett. 

15 minutter siden, Mortem skrev:

Prøv å ta i litt sitronsaft før shampovasken. Altså, du væter håret, så tar du i sitronsaft, masserer bittelitt, skyller ut og så shampo som vanlig. :)

Det skal jeg prøve, takk for råd :)

Takk for svar begge to :)

Skrevet

Var innom en frisør med samme problemstilling; hennes tips var å vente lengst mulig mellom hver hårvask, og benytte tørrshampoo når håret blir fett. Kan anbefale batiste sin tørrshampoo :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har du  tynne hårstrå? Blir ofte fortere fett enn hos folk med tykkere hår.

Anonymkode: 0a9a0...0a2

Gjest pingodingo
Skrevet

Bruker du noen andre hårprodukter i tillegg? Som hårkur, balsam osv? Jeg gjorde det tidligere, men frisøren min og jeg ble enige om at jeg skulle kutte ut med det, for håret mitt reagerte på samme måte som ditt. Det ble fett etter bare noen timer. Så nå bruker jeg kun billigshampo fra butikken og vasker håret annenhver dag - og det fungerer fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror du burde bytte shampo, og bruke noe som passer bedre til akkurat ditt hår. Og vask alltid håret 2 ganger.  Og istedenfor balsam bruk heller kur i lengdene. Vær forsiktig med for mye olje, glansprodukter og annen styling. Bytt gjerne også hårbørste og rengjøre den skikkelig og ofte. 

Anonymkode: bc30e...e2b

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har det siste året slitt med at håret mitt blir fett kun ca 24 timer etter at det er vasket. Jeg pleier derfor å vaske håret annenhver dag, men utsetter det gjerne en ekstra dag dersom jeg bare er hjemme den andre dagen. Jeg har nemlig hørt at håret blir fortere fett av å vaske det for ofte, stemmer det? Når jeg vasker det så vasker jeg godt med shampo én gang. Da passer jeg på at det skummer godt og at jeg får vasket gjennom hele håret, inkludert hodebunnen. Er også nøye på å skylle ut alt. Så tar jeg en klatt med balsam og fordeler nedover håret, altså ingenting i hodebunnen, men fordelt på resten av det (har hår ca til brystkassen). Lar det sitte i ca ett minutt før jeg skyller ut alt nøye. Så lar jeg det bli håndkletørt tullet inne i et håndkle en stund, før jeg grer det og lar det lufttørke. 

Hva gjør jeg feil? Noen som har noen råd til meg? Jeg har tidligere prøvd å vaske håret med shampo to ganger, men det endte med at håret mitt ble dobbelt så fett etter bare noen timer, så det var ikke særlig vellykket. Noen som har noen erfaring med dette? 

Tar du mye på håret ditt? Jeg fikler mye med håret mitt, og da blir det veldig fort fett.

AnonymBruker
Skrevet

Din nåværende sjampo inneholder sikkert litt olje eller noe. Du bør bruke detox/clarifying sjampo som renser bort rester av hårprodukter i håret.

Anonymkode: 3fd72...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...