Gå til innhold

Kjøpe hus innen en time fra Trondheim. Noen forslag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Vurderer å flytte et stykke bort fra Trondheim. Ikke så nøye hvor der blir, bare helst ikke mer enn en time til byen pga jobb. Bor gjerne landlig.               Det et to ting som gjelder: lavere boligpris og et bra kollektivtilbud inn til byen så vi kommer oss på jobb. 

Noen forslag? 😊

Anonymkode: 9ee28...9c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Melhus, Orkanger, Stjørdal.

Anonymkode: 5b9f5...285

AnonymBruker
Skrevet

Flytt sør for Melhus men nord for Støren. Blir straks billigere huspriser, landlig og fint, og det går fort å kjøre inn til byen.

Anonymkode: 91459...23a

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Vet dere om det er greit å reise kollektivt fra disse stedene?  Helt avhengig av det for å komme oss på jobb 😊 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Vurderer å flytte et stykke bort fra Trondheim. Ikke så nøye hvor der blir, bare helst ikke mer enn en time til byen pga jobb. Bor gjerne landlig.               Det et to ting som gjelder: lavere boligpris og et bra kollektivtilbud inn til byen så vi kommer oss på jobb. 

Noen forslag? 😊

Det du sparer i renter kommer du sannsynligvis til å bruke på transport..

Skrevet

Ikke lengre sør enn Melhus. Om jeg husker riktig er det "akseptabelt" med bussavganger mellom Trondheim/Melhus en gang i timen, men ingenting på kvelden (etter 20.00).

AnonymBruker
Skrevet

Heimdal kanskje? Godt kollektivtilbud, nært skog og mark, og nært Tiller som er et tettsted med mye shoppingsenter og alt man trenger. Melhus blir ALT for dårlig kollektivtilbud, Orkdal er veldig overfylt på buss i til/fra jobb-tider, samme med Stjørdal - i tillegg til at det ofte er mye tull med tunnelene som ofte er stengte mellom Stjørdal og Trondheim. 

Anonymkode: 9ffa8...03a

AnonymBruker
Skrevet

Melhus har da vel ikke dårlig kollektivtilbud? Går vel 4+ ganger i timen utenom ferietid + lokaltog, skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Melhus er inne i en pensjonist-boom, så her blir det nok mange hus ledig de neste ti årene. Orkanger synes jeg er koselig, Buvika også. Noen av disse bygdene var litt konservative tidligere, men det er i endring -mange unge som flytter ut til de nærmeste bygdene rundt Tr.heim nå, så da åpnes det opp og det kommer flere tilbud. Det kjipeste må vel være at folk betaler så sjukt mye i bom-penger, en ting er veien som de utenbys fra bruker, men bompengene går like mye til resten av Tr.heims veier, mens folket som bor der stort sett slipper å betale.

Anonymkode: 24bce...261

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Melhus, Orkanger, Stjørdal.

Ikke bo i Orkanger, kollektivtilbudet der (busser som går til Trondheim) har gått drastisk ned i løpet av de siste årene.

Anonymkode: 4485d...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Ranheim eller Heimdal er nok noe for deg ts.

Skrevet

Klæbu, Melhus, Stjørdal, Vikhammer, Malvik.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til dere alle! 

Veldig fint å høre hva dere anbefaler. Dette er gull verdt når vi skal begynne boligjakten 😊 

Fantastiske mennesker her på KG, får så god hjelp 😊

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ranheim eller Heimdal er nok noe for deg ts.

Det spørs hvordan man ser på det, men Ranheim og Heimdal ER deler av Trondheim. Boligprisene er ikke mye lavere der enn ellers i Trondheim. Jeg tror ts tenker på andre steder utenfor Trondheim kommune, ikke alle plasser utenfor Trondheim sentrum.

Anonymkode: 2b72e...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Skatval er billig, er togstasjon og er landlig :) 7 min nord for Stjørdal.

Anonymkode: 39079...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nyinnflyttet FRA Malvik/Vikhammer og inn til byen, og det er mye pga kollektivtrafikken.. Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe oss en stor enebolig utenfor Vikhammer (retning mot Stjørdal), og vi var på mange visninger. Men mens vi bodde der så kuttet AtB rutetilbudet noe helt vanvittig og det ble veldig ugunstig for oss å bo der mtp at mannen min jobber turnus på sykehuset og vi ønsket ofte å gjøre noe i helgene uten å måtte kjøre inn til byen. På sommeren gikk det nærmest ikke å komme seg til jobb til riktig tid pga de kutter så hinsides på tilbudet og det er MANGE pendlere. 

Sorry, ble en lang avhandling dette, men som du kanskje skjønner så anbefaler jeg ikke å flytte til Malvik. (Ikke bare pga kollektivtrafikk, men også på grunn av kommunens holdninger til sammenslåing, generelle holdninger som f.eks. mobbing i skolen, "forgubbing" på enkelte steder osv. ) Og merk at dette er mine personlige meninger, vet om mange som trives der. 

Om jeg skulle ha flyttet til ca 1 time utenfor Trondheim med god kollektivtransport ville jeg kanskje ha satset på å en plass hvor man kan ta toget fra. Typ Stjørdal/Skatval/Hell eller motsatt side av fylket som Melhus kanskje. Evt kjøpt EL-biler til begge to slik at man er uavhengig av kollektivtransport. 

Ett tips som er nevnt tidligere er Heimdal. Her er faktisk husprisene på eneboliger lave, mange hus er rimeligere enn på Vikhammer og Melhus. Verdt en titt :) 

Uansett hva dere gjør så ønsker jeg dere masse lykke til :) 

Anonymkode: e7a76...066

AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig med AB over i at Malvik ikke er et godt alternativ. Der foregår det mye rart i det offentlige. Men at Heimdal er så billig er en overdrivelse. Vi har nettopp flyttet fra Heimdal til et av de stedene foreslått over og vi fikk et mye større hus til halvannen million mindre. Det er heller ikke spesielt landlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på Melhus, og stortrives. Bussen går ofte, og det er pendlerparkering tilgjengelig om man trenger bil ned til Melhus sentrum. Bussene til Løvset og Gimse går noe sjeldnere. 

Det går også lokaltog relativt ofte på ukedagene. Vi bruker 20 min hjemmefra og til Trondheim Sentrum, og 40 min til Værnes. Gode skoler, godt fritidstilbud til barn og unge, en veldig fin kommune og bo i. 

Anonymkode: 0bd33...dcb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig med AB over i at Malvik ikke er et godt alternativ. Der foregår det mye rart i det offentlige. Men at Heimdal er så billig er en overdrivelse. Vi har nettopp flyttet fra Heimdal til et av de stedene foreslått over og vi fikk et mye større hus til halvannen million mindre. Det er heller ikke spesielt landlig. 

Kan jeg spørre hvor dere har flyttet til? 

Er så takknemlig for alle rådene deres! Det er så vanskelig å finne ut hvor det er bra å bosette oss. Å få høre deres erfaringer og tanker hjelper meg masse! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville peilet meg inn på å bo en plass hvor det går an å ta både tog og buss til byen dersom dere er avhengige av kollektivtransport. Går tog både fra Vikhammer og Hommelvik i Malvik. Men Malvik kan bli dyrt da både folk som jobber i Trondheim og Stjørdal anser det som en attraktiv kommune å kjøpe i.

Anonymkode: 8d826...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...